Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over ventilator....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over ventilator....

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik heb een slakkenhuis ventilator die 1900 m3/u afzuigd zelf ingebouwd in mdf box. mijn zelf gebouwde hok is 1.50x1.20x1.80 dus hij heeft een aardige overcapaciteit.

    nu was mijn vraag of dat erg is..?
    en hoeveel procent is hem zou kunnen dimmen met een fan controller? (smscom)

    #2

    Comment


      #3
      Re: vraag over ventilator....

      Oorspronkelijk geplaatst door jamal112 View Post
      dus hij heeft een aardige overcapaciteit.
      Ja... Zo kan je het ongeveer wel stellen

      10% van je afzuig zou zelfs volstaan!
      Nuja, lijkt me echt zwaar overbodig van zoveel aan afzuig te hebben. Een dimmer is een oplossing. Of een fancontroller met temperatuurregeling ofzo. Maar een afzuig van 225kub moet het echt wel doen en kost niet zo onnoemelijk veel. Je zal ook aardig wat plaats besparen wat de grootte van je afzuiger betreft mocht je iets lichters kopen . Ik vergelijk het een beetje met een 2pk motor in een Ferrari steken... Je gaat ofwel met een 2pk rijden ofwel met een Ferrari met vol vermogen

      Greetzzz

      Jona

      Comment


        #4
        Re: vraag over ventilator....

        ok bedankt..

        maar is het mogelijk om met een fancontroller + thermo tot 10% van je vermogen te gebruiken?

        ps de fan komt nie in het hok zelf die komt op het dak te staan dus qua ruimte maakt het ni zoveel uit.

        Comment


          #5
          Re: vraag over ventilator....

          dat noemen wij overkil

          en ik denk dat je met het 90% dimmen van je ventilator problemen gaat krijgen

          ik persoonlijk zoe een andere ventilator aan schaffen (buisventilator 250m3) zolang mijn kweekruimte niet groter was

          met deze die je nu hebt kun je een ruimte van 5 x 5 x 1.8 filteren

          Comment


            #6
            Last edited by koertahja; 25 November 2009, 19:26.

            Comment


              #7
              Re: vraag over ventilator....

              hey koertahja ,

              jah er zin een condensator op.... als dat een cilinder vormig ding is..
              en heb er een dimmer + thermo op aangesloten.
              ik kan hem dimmen tot ongeveer 35% van zijn vermogen.. kan nog wel meer dimmen maar dan maakt de fan een irritant geluid.

              Comment

              Bezig...
              X