Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

    Mja uitbesteden, blijft lastig.. Wil alles zelf kunnen doen. eigenwijs daarin. en wil een ander nooit tot last zijn met mijn probleem rommel.
    *ondanks dat ik continue anderen help* kan wel geven maar slecht nemen.
    Krijg al wel hulp aan huis voor papier hulp etc. maar dan moet ik uiteindelijk zelf ook wel aangeven en de dingen doen die ik moet doen i.p.v. te dagdromen :/
    En het is ook weer niet dat ik niks uitvoer want stil zitten kan ik ook weer niet.

    Je hebt gelijk dat hulp leren vragen niet erg is. dit weet ik ook wel. hoor het ook al jaren.
    Ben er al wel wat makkelijker in geworden maar blijft lastig.
    Ergens eigenwijsheid, niet gewend, negatieve ervaringen uit jeugd, en niet weten wie of wat te vragen.. vooral omdat ik vaak het baken ben waar mensen met hun vragen en problemen heen komen.

    Afentoe word ik aardig gek van mezelf...
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


      #47
      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

      Hier kan een slotje op, wiet heeft geen medisch effect, het zit allemaal in jullie hoofd.

      Comment


        #48
        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

        Dan ben jij diegene waar iets scheelt in z'n hoofd bubbleblower, een ontzettende oen.

        Als jij niet weet dat cannabis al ZEKER ontstekingsremmende werkingen heeft en slaap bevorderd.

        Maarja domheid komt in alle maten voor

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Misschien al wat teveel van het groentje genuttigd

        Comment


          #49
          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

          Mijn vader heeft al tien jaar kanker en is nu helaas terminaal, hormoon kuur gehad en diverse bestralingen. Hij is nu waarschijnlijk in z'n laatste jaar en hij heeft heel veel baat bij olie!
          Op dit moment zit hij in de stress omdat mijn olie op is en stichting mediwiet die van 70 euro niet meer op de site heeft staan. Ik kan het dus niet krijgen.
          Mijn schoonvader heeft psoriasis over z'n hele lijf, alles al gesmeerd, krijgt nu injecties.. en ik geef hem olie en het verzacht..

          Hoe durf je te stellen dat het geen positieve werking kan hebben!
          Het zal niet genezen nee, al zullen er uitzonderingen zijn maar dat hennep producten de genezer zijn valt moeilijk aan te tonen.. maar dan nog..
          Verzachten of dragelijker maken is al heel veel winst. Al zou het alleen maar een placebo effect zijn wat net zoals positieve gedachten een bewezen positieve uitwerking kan hebben.. dan nog is het de moeite waard.. want in zo'n stadium maakt een wetenschappelijk onderbouwd feit geen fuck meer uit... als iemand er maar baat bij heeft.

          Wat mijn schoonvader betreft.. hij draagt in de zomer lange mouwen omdat het overal zit.. Vaak attendeer ik hem er op dat hij weer bloed in z'n overhemd heeft door het krabben aan schilfers.. zijn leven is een hel hierdoor want het tast naast je huid en kleding ook je gevoel van eigenwaarde aan. Die ooit trotse man die zich nu schaamt..
          Schandalige reactie van je! Je kwam met goede info, en kwam over als een belezen iemand.. maar ik vermoed dat ergens een kronkel zit want al ben je qua informatie op de hoogte.. het overbrengen van die info mislukt keer op keer en je sociale vaardigheden zijn onderontwikkeld. Ik hoop voor je dat cbd ook werkt tegen autisme, maar dat zal wel niet.. want je kweekt al jaren.

          Sorry voor de medekijkers.. Als iets persoonlijk wordt zoals in dit geval heb ik een heel kort lontje en trek ik infantiele oneliners slecht.
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #50
            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

            Jullie hebben groot gelijk hoor, om dat soort uitspraken kan ik me ook enorm kwaad maken.

            Oorspronkelijk geplaatst door grashupper View Post
            Maar ja domheid komt in alle maten voor
            Zeg dat wel:

            Comment


              #51
              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

              Ok, het was cynisme.. hou die vetes dan buiten de medische topics aub.
              Baas in eigen brein.

              Comment


                #52

                Comment


                  #53
                  Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                  ...Dat was de enige reden dat ik op dit forum was; het “scoren” van tuinen...
                  Ik vind dat een mooi streven ook al hoor ik dat voor het eerst.
                  Niets van gelezen in je introductietopic of op je profiel.
                  Toch is het niet zo negatief als je denkt, volgens mij.
                  Ik wil best 5 wietbomen voor iemand anders in m'n eigen tuin zetten 's zomers, zou het niet zo strafbaar zijn.
                  En dan hoef ik zelf ook niet een percentage van de wiet.
                  Mensen worden bijna hun huis uit gezet, zelfs met plantjes in de tuin. Beslaglegging etc.
                  Dat zijn best grote risico's, en geeft een hoop ellende.
                  Als ik al geen inval krijg tijdens de zomer, dan komen ze net als ik 's winters m'n eigen wietje binnen kweek.
                  Da's allemaal een hoop ellende, alleen omdat je iemand wil helpen.

                  ...omdat er hier te veel mensen zitten met tegenover gestelde belangen voor wie geld veel meer betekent dan jouw schoonvader of mijn moeder.
                  Ik zit nog op 2 andere wietforums waar ik het had kunnen proberen, maar daar werken zij ook...
                  Dat is gewoon een gedachte die je even kwijt wil denk ik ?
                  Ik geloof daar niets van. Zolang het niet tegen de forumregels is, is er hier voor elk onderwerp wel een topic te vinden of te maken.
                  Je kunt bijv. ook blogs schrijven en JD vraagt zelfs om suggesties of bijdragen voor de site !
                  Probeer wat positiever te denken, da's ook beter voor je eigen gezondheid.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #54
                    Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                    Ikzelf gebruik cannabis voor mijn operatie aan mijn geslachtsdelen klinkt miss raar maar helpt wel!

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ikzelf gebruik cannabis voor mijn operatie aan mijn geslachtsdelen klinkt miss raar maar helpt wel!

                    Comment


                      #55
                      Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                      Een project om jou planten in andermans tuin te zetten haalt het natuurlijk nooit.

                      Bovendien merk ik dat -ook zieken mensen- liever hebben dat ik alle risico's neem en mij dan een aso vinden als ik dan zeg dat ik ze wel wil leren zelf te kweken.

                      Dat jij nu verhuisd ben kan natuurlijk geen reden voor anderen zijn voor je moeder te zorgen.

                      Maar even prakties, want daar is dit topic voor, organiseer wiet (whole plant) zetpillen voor je moeder.
                      Ik weet haast wel zeker dat ze daar baat bij zou hebben.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #56
                        Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                        Goede informatie belladonna!(mooie vrouw)

                        Groot respect voor die genen die hier wel hun verhaal durven doen, en zo anderen weer informeren.

                        Heb daar zelf flink wat moeite mee, om in real life of zelfs hier over mn aandoeningen te praten. Ben al te vaak tegen onbegrip aangelopen. Maar goed online zijn we toch relatief anoniem, en dat maakt het wat makkelijker. Alles wil ik niet kwijt, en is ook niet allemaal wiet gerelateerd maar Ook ik heb de diagnose ADHD al van kinds af aan. Daarvoor heb ik meerdere medicijnen gehad zoals de bekendste Ritalin, tot in mn tienertijd. Doordat ik op vakantie was met vrienden en mn medicatie was vergeten, voor het eerst sinds jaren geen onderdrukking en mn erg drukke ik was al snel weer aanwezig. De vrienden.. werden al aardig snel zat van dat drukke persoontje die niet stil kan zitten, en 1 van hun stelde dat ik maar eens een joint moest roken daar werd ik wel tam van zo gezegd. dus Zo gezegd zo gedaan, een ervaring op zich. Wat was het fijn om eens geen racebaan in me hoofd te hebben van emoties en gedachten. Had me nog nooit zo kalm gevoeld. Zelf met medicatie niet. had van de ritalin nu juist door dat deze me echt onderdrukte. De rest van de vakantie was natuurlijk 1 groot wiet feest. Eenmaal thuis deze trend door gezet, en mn medicatie heb ik nooit meer genomen.De huisarts was het er niet mee eens, maar ondanks dat toch door gezet. En ben oprecht erg blij dat ik die rotzooi niet meer slik. Opeens was ik ook van mn slaapstoornis af, fijn om ook lekker de nacht door te kunnen slapen. Natuurlijk is wiet geen wonder middel, en ben ook heus niet genezen van mn adhd maar het helpt me nu al vele jaren de racebaan in me hoofd onder controle te houden, en een rustpunt te vinden. veel van de symptomen blijven zoals me ergens in vast bijten, over gevoelig, alles tegelijk en direct willen, ongeduldig en altijd iets in de handen hebben, moeilijk anderen iets toe vertrouwen, tenzij ik een plan maak op papier ofzo. Dit moet, dat moet dan eff dit en zo dan dat en dan kan dit zodat dat ook weer kan om dan...en het moet perfect!... dus dat. De hyper is er nog steeds maar in wel in mindere mate. Wel kan ik nu tot 10 tellen, met meer aandacht naar iemand luisteren, dingen een stuk beter relativeren, me niet overal druk om maken, ook eens kunnen zeggen nu is het genoeg, morgen weer een dag. Samen op de bank zitten tv kijken. In het algeheel meer motivatie om dingen waar aan ik gestart ben ook daadwerkelijk af te maken want kan snel mn aandacht verliezen om mezelf weer in iets nieuws te storten.

                        Het meeste baat heb ik bij een soort die gemixed indica/sativa is en deze dan te vaporizen/roken. Hierbij kan ik "normaal" functioneren, mn ding doen en toch me zelf zijn. Op het moment aan het experimenteren met Alchol getrokken hasj olie van een volle indica, dit werkt (te)goed, de dosis bepalen is nog lastig.

                        wiet, mn medicijn. Groeten mafferd

                        Comment


                          #57
                          Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                          Hoi Mafferd
                          Top dat je jou verhaal met ons deel.
                          Gek he dat Cannabis zoveel voor je kan doen en je zoveel rust kan geven
                          Dromen doe ik niet als ik blow waar door ik gelijk stukken beter slaap.
                          Ik ben blij dat ook jij een weg naar rust in je hooft kan vinden door gebruik van cannabis
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #58
                            Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                            hoi hoi, Graag gedaan. Voelt toch wel fijn eens wat los te laten..

                            Zo ervaar ik dat ook met dromen zolang ik "stoned" ga slapen droom ik niet of kan het me niet herinneren. Behalve als ik een uitslaap dag heb, dan word ik vaak ergens optijd in de morgen een keer wakker en daarna ga ik flink lopen dromen als ik dan weer de slaap vat. Het is fijn dat het het me zo goed helpt, persoonlijk denk ik dat de meeste adhd-ers er baat bij zouden hebben.

                            Het heeft me ook veel geholpen toen ik geholpen ben aan mn maag en darm stelsel. Mn darm was geperforeerd/gescheurd en daarbij is mn buikholte en buikvlies ook ernstig ontstoken geraakt, in een week tijd meer dan 20kg afgevallen en ondervoed geraakt.. echt bijna het loodje gelegd.. heb toen met spoed een stoma gekregen. Weken lang geen voedsel kunnen eten, kreeg het rechtstreeks in mn bloed gepompt. Toen ik uiteindelijk weer normaal voedsel mocht gaan eten was er geen enkele eetlust meer. Na enkele dagen wel proberen te eten en alles weer eruit te braken maar besloten een joint te gaan roken. Deze viel me erg zwaar.. ik zat ook volgepompt met allerlij zware medicijnen zoals morfine, ketamine, een ruggeprik aansluiting waarin continu een verdovend middel liep. Behoorlijk trippend terug t ziekenhuis in naar mn kamer, afvragend of het nu wel zo slim idee was te gaan blowen. Een uurtje tv gekeken en weer wat minder trippend, komt er een flinke grom uit de maag zetten en krijg me toch een honger(vreetkick..) er lag nog een vulkoek die ik gekregen had bij een bakkie thee, deze smaakte voor mijn idee toen goddelijk.. en mn honger bleef aanhouden. Dus een Flinke avond maal besteld en me vol gegeten zo ver als dat lukt met een gekrompen maag. De zelfde dag mocht ik van de ketamine af en voelde me weer stuk helderde, de dagen erna telkens een jointje gerookt voor de avond maal. Het eten ging weer zoals het hoorde en een kleine week later mocht ik dan eindelijk naar huis. Het hele gebeuren viel me geestelijk ook zwaar en ook hier hielp een jointje om het allemaal een plekje te geven en niet constant er over door te malen in de kop. Na een lang proces van herstel en operaties is het voor mij toch nog goed afgelopen, en ben met veel geluk 1 van die mensen waarbij ze de stoma weer konden opheffen. Echt een geschenk wat mij betreft, vond het vreselijk om een zakje aan mn buik te hebben hangen. Een nare tijd, achter me gelaten waarvan ik vind dat een jointje roken me behoorlijk heeft geholpen. Een leven zonder wiet, hoeft van mij niet.

                            gr mafferd

                            Comment


                              #59
                              Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                              Mooi te lezen dat je er zo wel bij vaart, mafferd.

                              Comment


                                #60
                                Re: Ziekte beelden waar bij Cannabis een verlichting kan zijn

                                Herkenbaar Mafferd,

                                Ik heb welliswaar nooit de diagnose ADHD gekregen maar volgens mijn omgeving heb ik het wel . Ik ben gaan blowen omdat ik heel slecht insliep ; als kind altijd vreselijke nachtmerries gehad waardoor ik nooit durfde te gaan slapen. Toen ik 18 was op aanraden van een klasgenoot een joint gerookt en sindsdien blow ik elke dag een jointje. Slapen gaat prima, droom haast nooit meer. Ook in lichaam en hoofd is het een stuk rustiger, de door jouw genoemde achtbaan kwam mij heel bekend voor.


                                Mijn zoontje (9) werd toen hij 4 was getest. Conclusie : ADHD, zsm aan de Ritalin. Hier waren wij als kuders het totaal niet mee eens, wij zijn hier uiteraard nooit mee gestart.

                                Vorig jaar begon de school moeilijk te doen, het ging zo niet langer, hij moest of aan de Ritalin of naar speciaal onderwijs. Na vele gesprekken en discussies hebben wij met de school besloten om het toch nog eens te proberen. Uit eigen innitiatief zijn wij begonnen met CBD en wietolie en na een maandje of 2 was het weer tijd voor een evoluatie op school. De lerares was uitermate verrast, mijn zoon liet een duidelijke stijgende lijn in prestaties zien en hij mocht blijven !

                                Hij krijgt nu elke morgen zijn druppels voordat hij naar school gaat en dit werkt voor hem prima. Ook wij als ouders hebben hier een veel beter gevoel bij, hij krijgt nu iets natuurlijks i.p.v. iets chemisch, een amphetamine achtige stof.

                                Helaas wilt onze huisarts niet meewerken waardoor wij genoodzaakt zijn om wiet of zelf te kweken of via de illegale weg te verkrijgen, wellicht verandert dit ooit nog eens maar ik vind het allemaal erg langzaam gaan.
                                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                                Comment


                                • Takketoelli
                                  Takketoelli commented
                                  Editing a comment
                                  Goed gedaan man
                              Bezig...
                              X