Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziek en je huis aan kant houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Ziek en je huis aan kant houden

    Oorspronkelijk geplaatst door ganjagirl View Post
    Was verbaasd om zo'n topic hier te ontdekken.
    En zoals het gestart is, ZIEK en je huis aan de kant houden, is het volgens mij toch een beetje uitgelopen.
    Ik heb dit topic gestart en vraag me toch af wat je met die zin bedoeld ... het is volgens mij een beetje uit de gelopen?
    Het zijn blijkbaar niet alleen de "zieken" die reageren, maar ook topgezonde jonge mensen.
    Waar haal jij uit dat het top gezonden mensen zijn?
    Ben zelf nog herstellende van een enkelbreuk en heb hier toch mijn bedenkingen bij.
    Nou ben ik zo nieuwsgierig naar waar jij je bedenkingen bij hebt?
    Een beetje meer moed en wilkskracht kunnen wonderen doen.
    Klopt maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen??
    Het is makkelijk om bij de pakken te blijven zitten en alles over je heen te laten gaan.
    Als of mensen er voor kiezen om bij de pakken neer te gaan zitten?
    Actie is ook dikwijls de beste remedie tegen doemdenken en depressie.
    Een depresie heeft een reden en vaak is een acktie die reden geweest , dus geloof me acktie vermijd je dan
    Dus gewoon erin vliegen. Als je zo makkelijk zou zijn...
    De tips die hier allemaal gegeven worden kunnen daar natuurlijk uitstekend bij helpen.
    Das ook de reden waarom iedereen hier en stukje schrijft..... Die van jou toch ook ?
    Momenteel zit ik met een verbouwing en als ikzelf er geen werk van maak, komt er ook niks van.
    Een mens kan veel, met een beetje goede wil DUS Mensen waar bij hun huis tijdelijk niet zo is als ze willen hebben geen goede wil?.
    Weet je ik snap Nu in eens dat er echt mensen zijn die zo denken als je doet en eigenlijk heb ik daar best mee te doen JIJ weet
    waarschijnlijk niet hoe het is als je je keuken niet zo kan krijgen als jij het wil hebben.
    Want jou keuken is altijd proper en schoon.(mischien heb je wel tips)
    dan kan je er ook niet van genieten dat kan alleen als je Verschil kan zien
    Ik steek er nog 1 op in mijn Flylady keukentje en geniet nog even......
    God was never on your side..

    Comment


      #47
      Re: Ziek en je huis aan kant houden

      Een andere reactie tegen een depressie is een half jaar pillen vreten...
      Vroeger was het zo gemakkelijk in de winterperiode, maar de laatse jaren niet meer. Ik zit bij de pakken neer, terwijl ik het niet wil.
      Mijn huis houd ik schoon, 's weekends grote schoonmaak, doordeweeks neemt mijn vrouwtje de honeurs waar.
      Beide werken dus verdelen die hap. Schoonmaken en houden is een dagelijks ritueel dat veel tijd en energie vergt, niet even gemakkleijk voor iedereen...

      Comment


        #48
        Re: Ziek en je huis aan kant houden

        Waar haal jij uit dat het top gezonden mensen zijn? Er zijn heel wat reacties op gekomen, en geloof mij er zitten veel gezonde, "normale" mensen tussen. Je kan niet alles afschuiven op ziekte, het bestaat echt mensen die lui zijn en nooit zin hebben in iets; als er geen ziekte mee gemoeid is, en je hebt moeite om je huishouden te doen, vraag ik mij af waar het dan wel aan ligt. Sommigen mensen hebben gewoon een schop onder hun gat nodig; sorry voor het taalgebruik. Dat is wat ik bedoel met "bedenkingen".
        Een beetje meer moed en wilkskracht kunnen wonderen doen.
        Klopt maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen??
        Het is makkelijk om bij de pakken te blijven zitten en alles over je heen te laten gaan.
        Als of mensen er voor kiezen om bij de pakken neer te gaan zitten? Gewoon letterlijk meer moed en wilskracht. En er zijn idd mensen die er zelf voor kiezen om niks te doen en er de brui aan te geven. Misschien ken jij niet zulke mensen, maar ik heb er zo genoeg gezien.
        Een depresie heeft een reden en vaak is een acktie die reden geweest , dus geloof me acktie vermijd je dan Ja, en dat is nu net verkeerd en dien je af te leren. Jammer genoeg ben ikzelf geconfronteerd met depressie. En inderdaad op je diepste punt is geen actie mogelijk. Maar het is toch altijd de bedoeling dat je terug uit een depressie raakt en dan leer je automatisch moedig en wilskrachtig te zijn, anders raak je er zeker niet uit. Eens eruit is het de kunst, eruit te blijven, en dan dien je dag in dag uit moed en wilskracht te tonen. Dat bedoel ik hiermee. Het blijft een levenslange valkuil een depressie, dat weet ik, en daar hou ik rekening mee.
        Want jou keuken is altijd proper en schoon.(mischien heb je wel tips)
        dan kan je er ook niet van genieten dat kan alleen als je Verschil kan zien

        Mocht je mijn keuken zien, begin je te huilen. Het helpt niet met kuisen alleen, ze dient volkomen verbouwd. Dus vooraleer veronderstellingen te doen, denk je beter even na of het zo wel is. Ik hoef geen vijandige toon, want ik denk niet dat dat de bedoeling van dit forum is.
        Misschien een goed idee om een nieuw topic of vervolg te starten waarbij je nagaat wie ziek is en wie "ziek"?

        Comment


          #49
          Re: Ziek en je huis aan kant houden

          Oorspronkelijk geplaatst door ganjagirl View Post
          Waar haal jij uit dat het top gezonden mensen zijn?
          Er zijn heel wat reacties op gekomen, en geloof mij er zitten veel gezonde, "normale" mensen tussen. Je kan niet alles afschuiven op ziekte, het bestaat echt mensen die lui zijn en nooit zin hebben in iets; als er geen ziekte mee gemoeid is, en je hebt moeite om je huishouden te doen, vraag ik mij af waar het dan wel aan ligt.
          Sommigen mensen hebben gewoon een schop onder hun gat nodig; sorry voor het taalgebruik. Dat is wat ik bedoel met "bedenkingen".
          Klopt er zijn heel wat mensen die lui zijn en die het eigenlijk niet boei hoe hun huis er uit ziet.
          Er zijn inderdaad ook veel mensen die even een schop onder hun kont nodig hebben.
          Maar ik ging er eigenlijk van uit dat die hier niet gaan klagen dat hier alleen mensen zijn die een echte reden hebben en moeite hebben met hun huis aan kant houden.
          En dan gebruik hier van kunne maken.


          Een beetje meer moed en wilskracht kunnen wonderen doen. Klopt
          Klopt maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen??
          Het is makkelijk om bij de pakken te blijven zitten en alles over je heen te laten gaan.
          Klopt alleen ik ga er van uit dat en mens altijd wel wil
          Als of mensen er voor kiezen om bij de pakken neer te gaan zitten?
          Gewoon letterlijk meer moed en wilskracht.
          En er zijn idd mensen die er zelf voor kiezen om niks te doen en er de brui aan te geven. Misschien ken jij niet zulke mensen, maar ik heb er zo genoeg gezien.
          Ja ik ken die mensen ook maar dat zijn meestal mensen die ik vermijd
          Een depressie heeft een reden en vaak is een actie die reden geweest , dus geloof me actie vermijd je dan
          Ja, en dat is nu net verkeerd en dien je af te leren.En dat is juist zo moeilijk
          Jammer genoeg ben ikzelf geconfronteerd met depressie. Dan weet je hoe moeilijk dat kan zijn , maar ook dat het geen exxuus mag zijn
          En inderdaad op je diepste punt is geen actie mogelijk.
          Maar het is toch altijd de bedoeling dat je terug uit een depressie
          raakt en dan leer je automatisch moedig en wilskrachtig te zijn, anders raak je er zeker niet uit.
          Eens eruit is het de kunst, eruit te blijven, en dan dien je dag in dag uit moed en wilskracht te tonen.
          Dat bedoel ik hiermee.
          Het blijft een levenslange valkuil een depressie, dat weet ik, en daar hou ik rekening mee.
          Uiteindelijk moeten we het toch zelf doen , een eens je huis schoon voel het zoveel beter
          Want jou keuken is altijd proper en schoon.(mischien heb je wel tips)
          dan kan je er ook niet van genieten dat kan alleen als je Verschil kan zien

          Mocht je mijn keuken zien, begin je te huilen.
          Het helpt niet met kuisen alleen, ze dient volkomen verbouwd.Kijk das en ander verhaal
          Dus vooraleer veronderstellingen te doen, denk je beter even na of het zo wel is.
          Ik hoef geen vijandige toon, want ik denk niet dat dat de bedoeling van dit forum is.
          Nou dat was ook niet de bedoeling hoor.
          Misschien een goed idee om een nieuw topic of vervolg te starten waarbij je nagaat wie ziek is en wie "ziek"?
          Nee hoor het staat in het Medicinaal deel van het forum en het deel heet Ziek en je huis
          aan kant houden.
          En als er mensen reageren die om andere reden moeite hebben om hun huis aan kant te houden dan mogen die natuurlijk ook reageren en dan zullen we die ook allemaal proberen te helpen want wat is Ziek???

          Mijn keuken is weer leeg en glimt.
          En ik vind het heerlijk dat door deze post sommige mensen hun huis weer aan kant krijgen of gewoon weg weer zin in het leven krijgen das toch mooi.





          Groetjes Belladonna
          God was never on your side..

          Comment


            #50
            Re: Ziek en je huis aan kant houden

            @ganjagirl

            Ik heb ook moeite met het bijhouden van mijn huis en moet mezelf regelmatig schoppen om
            niet bij de pakken neer te gaan zitten en soms lukt me dat gewoon niet.
            Dan gaat het weer mis. Ik moet zeggen dat ik bij dit topic wel baat gehad heb, en ik
            denk niet dat je mij bij de zieke mensen in kunt delen.
            Maar door omstandigheden is mijn leven wel zwaar, zo ervaar ik dat.
            En wie bepaalt dan of ik te weinig wilskracht of moed heb, wat weet jij verder van mijn situatie of
            van die van anderen. Het is een beetje de trend van tegenwoordig om te roepen dat je voor gelukkig zijn kiest en als dat dan niet lukt is het je eigen schuld.
            Ik heb ook de weg uit mijn depressie gevonden maar om dan te denken dat iedereen die dat niet lukt een gebrek aan moed, schoppen onder zijn kont of wat dan ook heeft vind ik aanmatigend.
            Een van mijn favoriete "tegeltjesspreuken" is dan ook:

            "We hebben allemaal de kracht om de tegenslag van een ander te dragen"

            De indianen kunen er ook wat van "Oordeel niet over iemand voordat je 100 mijlen in zijn moccasins hebt gelopen"

            Eigenlijk zeggen dit topic van Belladonna en ganjagirl wel hetzelfde, namelijk zoek een handvat om de dingen aan te pakken die je anders wilt in je leven.
            Hoe dan ook ik ga nu weer met goede moed in plaats van vette tegenzin mijn keukentje opruimen

            Comment


              #51
              Re: Ziek en je huis aan kant houden

              En als je die hand vaten hier vind en je kan ze gebruiken dan moet je dat ook doen maakt namelijk niet uit hoe of wat zolang je je er eigen maar goed bij voel.
              Ik vind het knap als iemand zijn keuken / huis een zooitje is en die gene vind dan toch de klacht om het te gaan op ruimen
              En die voor en na foto's dan ben je toch gewoon trots op je eigen.

              Ga zo door zou ik zeggen
              God was never on your side..

              Comment


                #52
                Re: Ziek en je huis aan kant houden

                Oef, gelukkig! Dacht ik even dat mijn voor - en na foto's in het verkeerde keelgat waren geschoten..
                Maar bij deze dus niet
                Daarbij, ik vind die foto's juist zo leuk! De foto's hebben me zelfs nog meer moed gegeven om mijn spullen grondig op te ruimen!

                vele groetjes,
                Doenia

                Comment


                  #53
                  Re: Ziek en je huis aan kant houden

                  ja ik vind foto's ook altijd leuk, ik kijk nog wel eens op mijn foto om te zien wat ik weer van mijn aanrecht moet knikkeren hahaha.
                  Ik zag dat jij een broodbakmachientje hebt, gebruik je hem veel? Ik heb er ook een, ben dol op dat apparaat (oei wel off topic )

                  Comment


                    #54
                    Re: Ziek en je huis aan kant houden

                    even off topic kan wel even zeker...

                    Ja, we gebruiken die veel.. is echt super zo'n ding! Veeeeeel beter dan brood van de bakker!

                    Comment


                      #55
                      Re: Ziek en je huis aan kant houden

                      He bah ik moet m'n kamer eigenlijk ook opruimen. Ik heb afgelopen week lopen klussen aan een stopcontact. Allemaal zaagsel in de kamer, maar heb totaal geen puf om op te ruimen
                      Daarbij is ook nog is een computer van me gesneuveld. 'T is een kwestie van even een onderdeeltje vervangen, maar inmiddels ligt de pc al weer een kleine week op z'n rug.

                      Ik ben het wel helemaal eens met je over dat als je iets gebruikt het gelijk terug moet leggen. De afwas in de vaatwasser stoppen, in plaats van op het aanrecht te laten staan en het zien ophopen.

                      Wat mij heel erg helpt bij het opruimen is muziek. Maakt het opruimen zoveel leuker.

                      Ik heb wel een ziekte maar deze belemmerd me niet bij het opruimen van de kamer, althans dat zou wel een heel slecht excuus zijn
                      Ondanks dat kan dit ook een interessant topic zijn om te lezen voor niet-zieke mensen die er ook een bende van maken

                      Comment


                        #56
                        Re: Ziek en je huis aan kant houden

                        Hoi Roy
                        Ik daag je uit neem een kookwekker zet hem op 30 min en dan ga je 30 min lang ruimen in je kamer
                        Maak een foto voor af en een foto na.
                        Dan kan jij ons laten verbazen wat een mens in 30 min wel niet kan doen

                        Groetjes belladonna
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #57
                          Re: Ziek en je huis aan kant houden

                          Mijn commentaar kwam misschien harder over dan bedoeld.
                          Het is leuk dat ook de "niet-zieken" deze tips gebruiken en gemotiveerd worden om aan de slag te gaan. En de foto's zijn ook leuk om te bekijken, zeker als het verschil goed merkbaar is.

                          Comment


                            #58
                            Re: Ziek en je huis aan kant houden

                            Geeft niks Ganja .
                            Tis fijn als mensen elkaar kunnen helpen en das ok het doel ziek of niet ziek soms heb je een steuntje nodig even

                            groetjes Belladonna
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #59
                              Re: Ziek en je huis aan kant houden

                              Hoest met poesten lukt het allemaal nog of gaan we weer beginnen Smoke
                              God was never on your side..

                              Comment


                                #60
                                Re: Ziek en je huis aan kant houden

                                Onzinnig dit....valt me op dat zelfmedelijden niet meer iets is om je voor te schamen, en je huis opruimen is plots heel bijzonder??goed gedaan hoor, maar mensen horen voor zichzelf te zorgen, niet meer dan
                                logisch zo nu en dan es op te ruimen,om daar nou pluimen voor uit te delen, beetje overdreven
                                onze ouders en opa en oma deden het omdat ze blij waren met hun huis, en trots,t er mooi wou laten uitzien,en hun kinderen en kleinkinderen konden verzorgen. Nu moet je een medaille als je jezelf hebt weten aan te zetten om op te ruimen??!
                                als iemand nou bij mij kwam schoonmaken ok, Dan deelde ik persoonlijk medailles uit, maar goed
                                ik moet nog opruimen, en dat ik dat niet doe is gewoon zwak/slecht/lui van mij
                                pz
                                Last edited by Floeperd; 8 November 2010, 17:57.

                                Comment

                                Bezig...
                                X