Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ziek en je huis aan kant houden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Ziek en je huis aan kant houden

    Nou Monty en floepert wat jammer dat jullie in mijn topic gaan lopen vechten en elkaar met stront bekogelen daar is dit topic nou juist niet voor bedoel.

    Knap van je floep dat jij je huis aan kant kan houden ter weil je zo ziek ben , maar wat vragen doe jij alles zelf in jou huis?
    Vaak is het voor mensen die zich niet zo goed voelen en ziek zijn het huishouden en extra zware taak geworden.
    Ik zelf ben vaak te moe om mijn huis bij te houden en merk dat ik dan toch wat dingen laat verwaarlozen waar bij ik me later toch niet prettig voel.
    Het huishouden is toch een grote taak als je alles goed wil bijhouden.
    Ik werk met een schema waar bij ik elke dag weet wat ik moet doen en op het einde van de week heb ik heel mijn huis gehad.

    Ben je niet vaak moe van al die ziekenhuizen bezoeken? floepert?

    Groetjes Bella
    God was never on your side..

    Comment


      #62
      Re: Ziek en je huis aan kant houden

      Wat me opvalt dat mensen die kennelijk veel moeite hebben om hun huis op orde te houden wel voldoende energiereserves hebben om zelf wiet te kweken, vaak in een zelf in elkaar geknutseld kastje. Of ze ontzien het om de noodzakelijke boodschappen te doen, maar een boodschap bij de coffeeshop of de bouwmarkt voor het kastje is veel minder belastend, dus dat kan wel. Geen energie hebben voor vervelende karweitjes, maar wel voor leuke dingen: ik heb daar wel een kwalificatie voor, maar die houd ik voor me, omdat dat alleen maar uitgegoten fiolen van toorn oplevert.
      Er schiet me nog een spreekwoord te binnen: "zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen, luiigheid met vuiligheid kweekt luizen als kamelen."
      Last edited by Xtreme; 9 November 2010, 16:51.

      Comment


        #63
        Re: Ziek en je huis aan kant houden

        Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
        Wat me opvalt dat mensen die kennelijk veel moeite hebben om hun huis op orde te houden wel voldoende energiereserves hebben om zelf wiet te kweken, vaak in een zelf in elkaar geknutseld kastje. Of ze ontzien het om de noodzakelijke boodschappen te doen, maar een boodschap bij de coffeeshop of de bouwmarkt voor het kastje is veel minder belastend, dus dat kan wel. Geen energie hebben voor vervelende karweitjes, maar wel voor leuke dingen: ik heb daar wel een kwalificatie voor, maar die houd ik voor me, omdat dat alleen maar uitgegoten fiolen van toorn oplevert.
        Er schiet me nog een spreekwoord te binnen: "zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen, luiigheid met vuiligheid kweekt luizen als kamelen."
        Ik weet niet wat je nu eigenlijk wil zeggen Extreme maar het is niet gepast.

        Dit Postje is in het Medicinaal deel geplaatst voor mensen die ziek zijn en voor mensen die problemen hebben om hun huis aan kant te houden.
        Tis de bedoeling dat we elkaar hier helpen en steunen in plaats van de oorzaak te zoeken die weten we namelijk zelf heel goed.

        Tis voor jou makkelijker om een ander af te zeiken dan een had toe te steken valt me op. Mocht je hier op willen antwoorden zou je dan zo vriendelijk willen zijn om dat in mijn pm te doen zodat we hier ONE topic kunnen blijven en elkaar kunnen helpen met ons huis aan kant houden.

        Groetjes Belladonna
        God was never on your side..

        Comment


          #64
          Re: Ziek en je huis aan kant houden

          Heel goed bezig Belladonna, je hebt inmiddels al heel wat keukentjes schoon weten te krijgen en houden!

          Comment


            #65
            Re: Ziek en je huis aan kant houden

            Ik weet niet wat je nu eigenlijk wil zeggen Extreme maar het is niet gepast.
            Als je niet weet wat ik wil zeggen zou het eerder gepast zijn dat je er geen waarde oordeel over uitsprak. Ik heb altijd geleerd, dat in geval je iemand niet begrijpt, dat je dan vraagt wat er precies bedoeld wordt. Snap je het uiteindelijk dan kun je genuanceerd reageren, snap je het niet dan rest er maar een ding: je van commentaar onthouden. Reageren op een uitspraak waarvan je het draagvlak niet kent, geeft naar mijn oordeel geen blijk van (levens)wijsheid. Bovendien, als iemand echt niet in staat is om zijn huishouden te beredderen dan bestaat er nog zo iets als (gesubsidieerde) thuiszorg.
            Last edited by Xtreme; 9 November 2010, 18:16.

            Comment


              #66
              Re: Ziek en je huis aan kant houden

              Je eigen, goed onderbouwde mening mag je ten alle tijden geven, het liefst als reactie op een vraag of stelling die wordt geponeerd. Ik ben zelf ook niet vies van een stevige discussie, maar daarbij geldt wel dat je enige fatsoensregels in acht moet houden. Als je deze discussie leest dan wordt je al snel duidelijk dat dit topic niet is bedoelt voor het voeren van een discussie, of dat er een stelling wordt voorgelegd. Ik denk dus dat je terughoudend op moet stellen als je een zeer afwijkend mening hebt, met name omdat die stelling totaal ontbreekt.

              De vraag gaat hier namelijk niet over of je, al dan niet afhankelijk van de mate van ziek zijn, je huis aan kant moet kunnen houden. Het onderwerp van deze discussie zijn tips en trucs hoe je dat goed kan doen, en positieve stimulering van een forumgenoot aan anderen om dat ook te doen. Je leest daarnaast ook nog eens dat het effect heeft en mensen een stukje motivatie of laatste duwtje geeft om hier aan te beginnen. Jij komt in deze discussie naar binnen schieten met een opmerking die absoluut niet bijdraagt aan het onderwerp en reageert of er een stelling is neergelegd (wat niet het geval is).

              Als iemand je dan wijst op het feit dat deze reactie misschien niet geheel op zijn plek is, ga je helemaal uit je plaat. Deze wijze waarop je dat doet en de bewoordingen die je daarbij kiest, vind ik zelf totaal ongepast. Als je een probleem met een forumgenoot hebt, waarom vecht je dat dan niet in een eigen discussie of via pm uit? Je krijgt van mij nooit en te nimmer een slechte rating om de mening die je hebt, zelfs niet als die mijlenver bij mijn eigen mening vandaan ligt. Serieus. Maar als je in plaats van een discussie voert met modder gooit, en ook nog eens op een plek waar dat totaal ongepast is, krijg je zelfs mij zo ver dat ik met "Nee" reageer op de letterlijke vraag die er staat: "Is dit bericht behulpzaam?" (en dus niet... "Ben je het eens met deze post?").

              Je hebt je excuses gemaakt aan Bella, je standpunten zijn glashelder, zullen we deze discussie weer terug geven aan FlyLady en haar adviezen?

              Comment


                #67
                Re: Ziek en je huis aan kant houden

                En weer on topic aub.

                Ik heb het topic opgeruimt en desbetreffende personen worden hierover ingelicht.
                brabantse nachten zijn lang

                Comment


                  #68
                  Re: Ziek en je huis aan kant houden

                  Klap klap knap ook dat je hele Posts verwijderd zodat de nuance helemaal ontbreekt

                  Comment


                    #69
                    Re: Ziek en je huis aan kant houden

                    Nogmaals en allerlaatste keer. Alle bovenstaande posts die ik op nonactive heb gezet hadden totaal niks met dit topic te maken. De post die je nu maakt heeft er ook niks mee te maken. Je kan ingaan op het antwoord wat bella op jou post heeft gegeven. Blijf on topic en spreek problemen met elkaar uit via een prive bericht en niet hier!

                    Misschien worden er nog meer posts weggehaald zodat het topic weer een beetje overzichtelijker word, dat laat ik aan JD over.
                    brabantse nachten zijn lang

                    Comment


                      #70
                      Re: Ziek en je huis aan kant houden

                      Dankje wel Catsye en Criske

                      Back one topic

                      Hoi floepke

                      Vraagje aan jou: Ik lees dat je behoorlijk ziek ben en volgens mij wel heel je huis aan kant hebt en krijg en houd.
                      Hoe doe je dat ?
                      Ben je niet heel moe als je zo vaak naar het ziekenhuis moet?
                      Ontbreek het jou nooit aan de energie om je huishouden ook nog te doen?
                      Als ik al mijn dagelijkse dingen moet doen ben ik vaak helemaal op en dan zijn ziekenhuis bezoeken of artsen bezoeken een tijd rovend karwei
                      en vaak ook uitputtend om dat ik vaak moet wachten tot ik aan de beurt ben tegen dat ik dan weer thuis ben heb ik het hele maal gehad.

                      Mijn huis is nu redelijk op orde als ik eerlijk ben , maar ik voel de winter weer aan komen donkere dagen en veel pijn en moeilijk kunnen bewegen door reuma
                      Tot nu toe kon ik mijn huis goed bij houden maar in de winter word dat altijd een ander verhaal?
                      Verder alles goed met je nu Floep?

                      Groetjes bella
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #71
                        Re: Ziek en je huis aan kant houden

                        Bella ik kan niet reageren op je post wou je pm-en maar ook dat kan niet
                        Kan wel op de chat schijnbaar, toevallig lig ik nu net aan t infuus
                        Maar om te antwoorden m'n huis is niet opgeruimd maar dat ligt meer aan luiheid en veel blowen dan ziekte
                        Dus dat verder wens ik je t beste en wellicht tot ooit take care pz
                        Mocht je t afvragen ik heb IDS
                        Mijn lichaam maakt geen afweerstoffen dus krijg ze eens in de 3 weken via infuus immunoglobuline
                        Nou goed ik ga maar pitten en dan thuis verder slapen buhbye

                        Dat was antwoord van Floeprt die dus even geen postje kon zetten.

                        Hoi Floep , dankje voor je antwoord
                        Hoop dat je weer kan posten je moet even bij je instellingen kijken daar stond jou pm box op dicht daarom kan je gen pm sturen of ontvangen.
                        Vind je het zelf geen probleem als je huis niet op orde is ? Of zou je het liever anders zien?
                        Als ik geblow heb komt er bij niks uit mijn handen dus dan gaat op ruimen zeker niet lukken
                        Ik poets elke dag voor 12 uur en heb vast schema zo hoef ik elke dag klein beetje te doen en op het einde van de week heb ik alles gehad.
                        nu ben ik wel een zeikerd en veracht ik veel van mijn eigen ik houd van een opgeruim huis ook met mijn adhd is dat heel belangrijk op geruim is rust en minder prikkels.

                        groetjes bella

                        God was never on your side..

                        Comment


                          #72
                          Re: Ziek en je huis aan kant houden

                          grote opruiming gedaan .. 7 vuilniszakken vol oud paper en troep die ik niet meer gebruik. Eindelijk weer eens spik en span voelt goed
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                          Comment


                            #73
                            Re: Ziek en je huis aan kant houden

                            Whoooo Mito

                            Nu zal je hoop ruimte bij hebben weer , lekker gevoel is dat he ?
                            Nu 1 keer in de week 15 min in plannen op vast dag om even papieren sorteren en opruimen en het blijf schoon.
                            Geniet er van

                            groetjes bella
                            God was never on your side..

                            Comment

                            Bezig...
                            X