Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mediwiet voor noobs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mediwiet voor noobs

    Korting op 420shop
    Mijn eerste postje hier. Ik heb flink wat posts gelezen maar die gaan vaak uit van basiskennis die ik niet heb....
    Ik begin gewoon met wat info.

    Mijn ouders hebben beide chronische pijnklachten.
    Mijn vader chronishe migrane en nier problemen ivm medicijngebruik.
    Mijn moeder atrose en 'vage' ontstekingen.
    Zowel mijn ouders als ik hebben geen ervaring met gebruik/telen van cannabis in welke vorm dan ook.
    Vooral mijn moeder is erg bang van ieder woord dat op drugs lijkt. Voor haar staat een joint gelijk aan heroine. Daar zijn mijn vader en ik het niet mee eens maar ja... 70 plussers
    Ik weet wel dat andere vormen dan roken wat beter liggen bij haar.
    Dus: thee, cake, salade, olie, etc

    De opzet is zelf kweken op legale wijze. Dus max 4 plantjes die voldoende moeten zijn voor een jaar lang 'medicijnen' voor twee. Volgens info op dit forum is binnenkweek altijd verboden.
    Ik herinner me een quote: "1 plant + 1 lamp = verboden"
    Binnen kweken zonder licht kan niet dus alleen buitenkweek is mogelijk (neem ik aan)
    In de tuin zijn 2 mogelijke locaties. Niet bijster goed kwa licht vrees ik....

    a]
    - Doodlopend grangetje
    - Oost: Muur dichtbij
    - West: Muur dichtbij
    - Zuid: Muur op beetje afstand.
    - Noord: Vrij
    - Licht maar weinig direct licht.
    - Hoogte planten geen probleem.
    - Volle grond of potten.

    b]
    - Oost: Vrij
    - West: Vrij
    - Zuid: Vrij
    - Noord: Schutting
    - Veel zonlicht
    - Hoogte 40-50 cm => klene kas. Normaliter gebruikt om aardbeienplantjes enzo op te kweken.
    - Potten.


    Hoever moeten de planten uitelkaar staan?
    Geschikt ras voor beginners?
    Geschikt ras voor de lichtomstandigheden?
    Smaak niet belangrijk.
    Voldoende opbrengst.
    Het enige doel is verminderen van pijn. Stoned/high is juist waar ze bang voor zijn.
    Een mooi alles-in-een boek is ook welkom.

    Sorry voor de vele vragen
    Toch hoop ik dat iemand mij wil helpen
    Last edited by Qaneh; 27 March 2010, 13:03.

    #2
    Re: Mediwiet voor noobs

    De opzet is zelf kweken op legale wijze. Dus max 4 plantjes die voldoende moeten zijn voor een jaar lang 'medicijnen' voor twee.
    kweken is altijd illegaal ook buiten onder de 5 planten. In NL gedoogt men echter 5 buitenplanten (zonder hulpmiddelen van lampen e.d.) Gedogen wil echter niet zeggen dat het binnen de wet valt. Gedogen wil zeggen dat men het niet actief vervolgd. Bij constatering worden de planten in beslag genomen (onder de 5 buitenplanten) doe je dan afstand en daar is dan de baard mee af voor justitie. Je eventuele verhuurder (bij een huurwoning) kan echter nog wel moeilijk gaan doen.

    Voor pijn bestrijding kies je best een wit indica soortje. Dubblefun. is een makkelijke buitenplant met een goede opbrengst. een buitenplant kan een behoorlijk grote plant worden plantafstand zeker een meter uit elkaar.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Mediwiet voor noobs

      Zou voor b gaan. Meeste opbrengst behaal je op het zonnigste plekje.
      Als je het kasje weg kunt halen en in potten gaat kweken, kun je ze goed onder controle houden door terug te "snoeien".
      Ze voorkom je ook hoogte probleem, in open grond kan zou ook kunnen maar wordt een stuk lastiger als ze het echt naar hun zin hebben.

      DEZE MENEER had dat probleem ook,maar gelukkig voor hem schappelijke buren.
      Misschien wel interresant voor je om door te nemen.
      recht is recht. krom is krom.

      Comment


        #4
        Re: Mediwiet voor noobs

        Bedankt voor jullie snelle antwoorden
        Monty, ok klopt. Het is gedogen. Dat durf ik wel aan.

        Double Fun: Hoe hoog word die plant? De planten uit de post van SnsieNL worden bijna 2 meter hoog
        Heeft zo'n plant een sterke geur tijdens het groeien?

        Ik heb namelijk een derde groei locatie gevonden. Ik heb een balkon van 6*2. Laag muurtje eromheen. HEEL veel zon. Daar zou ik ook wat kunnen kweken in potten/kuipen.
        Er is maar vanaf 1 punt zicht op het balkon. Als de plant onder de 1-1.50m blijft is ie onzichtbaar.
        Is de Double Fun voor die locatie een goede keuze?

        Nogmaals bedankt voor de info.

        Comment


          #5
          Re: Mediwiet voor noobs

          Waarschijnlijk krijg je geen problemen met 4 plantjes,
          als je wat meer over die plant wil weten zou ik deze post even doornemen
          klein houden kan je ook zelf doen(kleine potten gebruiken en bijvoorbeeld toppen
          verder ben ik geen buitenkweker dus weet ik niet of het helemaal klopt wat ik zeg

          Greetz, Smurf

          Comment


            #6
            Re: Mediwiet voor noobs

            ---LEIDEN---
            Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            Voor pijn bestrijding kies je best een wit indica soortje. Dubblefun. is een makkelijke buitenplant met een goede opbrengst. een buitenplant kan een behoorlijk grote plant worden plantafstand zeker een meter uit elkaar.
            Kan/mag zo'n plant alleen recht omhoog groeien? Of mag ik de takken bv ook langs een horizontaal geplaaste draad of stok leiden?

            ---WERKZAME STOF---
            Wat is precies de werkzame stof mbt pijn bestrijding. Ik ben wat soorten aan het vergelijken en dan kan ik me wat meer richten op die stof.
            Waarom bv juist een witte inca soort? Niet dat ik je antwoord in twijfel trek. Maar gewoon om te leren....
            Stoned, high is een negatieve bijwerking voor mijn ouders. Dus dat is zeer zeker niet het doel.

            ---GEUR---
            Ik ben wat soorten an het vergelijken. In de beschrijving staat vaak iets over de geur. Is dat de geur tijdens het roken of (ook) tijdens de groei/bloei.
            Persoonlijk ben ik niet bepaald een fan van die zware wietluchtjes. Bij somige soorten staat bv 'citroengeur'
            Is dat dan echt citroengeur of moet ik me er heel iets anders bij voorstellen.
            Een minder herkenbare/zware geur is natuurlijk ook goed tegen het ontdekken van de plantjes.

            Comment


              #7
              Re: Mediwiet voor noobs

              Oorspronkelijk geplaatst door Wiet Smurf View Post
              Waarschijnlijk krijg je geen problemen met 4 plantjes,
              als je wat meer over die plant wil weten zou ik deze post even doornemen
              klein houden kan je ook zelf doen(kleine potten gebruiken en bijvoorbeeld toppen
              verder ben ik geen buitenkweker dus weet ik niet of het helemaal klopt wat ik zeg
              Dat is geen plant. Dat is een heel bos
              Een van mijn problemen is dat ik geen idee heb hoeveel gram ik nodig heb voor een jaar.
              Als het bv maar 200 gram is dan neem ik 4 plantjes die niet hoger worden dan 50 cm. (aangenomen dat die geschikt zijn voor pijnbestrijding)
              Maar als ik bv 4000 gram per jaar nodig heb dan ben ik min of meer verplicht voor een grotere plant te gaan.
              En omdat ik een beginner ben verwacht ik maar de helft te kunnen oogsten tov ervaren kwekers...

              Comment


                #8
                Re: Mediwiet voor noobs

                Oorspronkelijk geplaatst door Qaneh View Post
                Bedankt voor jullie snelle antwoorden
                Monty, ok klopt. Het is gedogen. Dat durf ik wel aan.

                Double Fun: Hoe hoog word die plant? De planten uit de post van SnsieNL worden bijna 2 meter hoog
                Heeft zo'n plant een sterke geur tijdens het groeien?

                Ik heb namelijk een derde groei locatie gevonden. Ik heb een balkon van 6*2. Laag muurtje eromheen. HEEL veel zon. Daar zou ik ook wat kunnen kweken in potten/kuipen.
                Er is maar vanaf 1 punt zicht op het balkon. Als de plant onder de 1-1.50m blijft is ie onzichtbaar.
                Is de Double Fun voor die locatie een goede keuze?

                Nogmaals bedankt voor de info.

                Je zou Big devil kunnen overwegen. Als je topt en fimt kun je deze plant wel beneden de 1.50 meter houden. Een bijkomend voordeel: Big devil is autoflowering, dus niet afhankelijk van de lichtperiodiciteit. Na ongeveer 90 tot 100 dagen zijn de planten rijp. Als je eind augustus afbloeit is de kans op toprot immers veel kleiner. Veel wiet gaat in september of oktober kapot aan toprot.
                Last edited by Xtreme; 29 March 2010, 17:44.

                Comment


                  #9
                  .

                  Negatieve effecten

                  Cannabis bevat een kleine hoeveelheid psychoactieve stoffen. Het roken van welk kruid dan ook brengt schadelijke verbrandingsproducten in het lichaam, wat onder andere een negatieve uitwerking heeft op de luchtwegen en de hersenen. Steeds meer mensen kiezen voor het verdampen van een kruid in een vaporizer als toedieningsvorm,wat geen lichamelijke schade toebrengt. Ook mensen die hun leven lang nog nooit iets hebben gerookt, hebben geen moeite met het binnenhouden van cannabisdamp (vooral als deze eerst heeft kunnen afkoelen, zoals dat het geval is bij De-verdamper en de Volcano vaporizer).
                  Medisch gebruik

                  Medicinaal gebruik van cannabis moet gezien worden als een vorm van fSoorten medicinale cannabishttp://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
                  Last edited by Jointjedraaien; 13 September 2010, 23:42.

                  Comment


                    #10
                    Re: Mediwiet voor noobs

                    Bedankt voor je uitgebreide antwoord Orias!

                    Comment


                      #11
                      Re: Mediwiet voor noobs

                      Ben ik weer

                      THC staat vaak vermeld. Maar de andere stoffen niet. Heeft iemand een lijst waarin de andere waarden staan?

                      Comment


                        #12
                        Re: Mediwiet voor noobs

                        Weet niet of je hier iets mee bent, maar op de site van Dinafem staat er ook bij elke plant bij of er een hoog CBD-gehalte inzit. Deze is misschien iets voor je. 'Tis een autoflower, dus zowieso tijdig af, hij wordt niet groter dan een meter en hij barst van de CBD (maar er bestaan nog wel interessante soortjes op, telkens met een hele info-tekst erbij).


                        Seeds bank Dinafem seeds
                        Blend Rudelaris / +Indica / sativa
                        Thc Mediun
                        Cbd High
                        Production 20-50 gr.
                        (Automatic) Flowering period 65-75
                        Height outdoors -1 mt.
                        Genotype (Lowrider#1 x Dinafem #1) X Grapefruit


                        Dinafem ROADRUNNER#2


                        Grtjs,

                        PS: de link: http://dinafem-seeds.biz/english/din...drunner-2.html
                        Last edited by pedro; 31 March 2010, 21:02.
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                        Comment


                          #13
                          Re: Mediwiet voor noobs

                          Dat lijken inderdaad mooie plantjes!
                          Die gaan zeker op mijn lijstje

                          Comment


                            #14
                            Re: Mediwiet voor noobs

                            Wanneer je een medi-wiet verklaring hebt, kan je dan wel onder lamp kweken zelfs wanneer je een huurwoning hebt?

                            Comment


                              #15
                              Re: Mediwiet voor noobs

                              op 'n topic reageren wat ruim 2,5 jaar oud is
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...
                              X