Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek van lAmnesial

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek van lAmnesial

    Korting op 420shop
    Kast:

    Keukenkast 40x40x80 (BxDxH)
    Ikea Sparsam 20 watt (3 stuks) €7,98 => Ikea werkt blijkbaar niet met kleurencodes volgens de verkoper Ik ga ervanuit dat ze juist zijn.
    Alu folie
    3 liter potten
    1 pc fan uitlaat / 5,6 watt en 12 watt
    Passieve inlaat (tijdelijk?)
    Halve liter blikjes Jupiler doorsneden als reflectoren gevuld met bruiswater voor extra CO2
    Oude timer

    Medium:Zaadjes:Doel:Guerillaplaats:
    Een perceel van een halve vierkante kilometer omringd door velden. Het perceel is volledig bedekt door brandnetels en de grond zakt lichtjes in als je erop stapt. Er is een klein stukje bedekt met moerassige gronden, waar ik op 20 meter afstand mijn White widow en Easy rider ga neerplanten. Op het perceel lag wel een oude roestige ploeg, maar volgens Google Earth ziet het er al 6 jaar hetzelfde uit. Nuja, 2 plantjes zullen niet zo hard opvallen (zeker niet in Belgie). De bomen laten vrij veel licht door trouwens. Ik ga proberen 2 wekelijks te gaan kijken met mijn hond.
    Last edited by Jointjedraaien; 19 November 2012, 11:57.

    #2
    Re: Eerste kweek van lAmnesial

    Na anderhalve week wachten zijn mijn zaadjes toegekomen. Na 24 uur zijn ze ontkiemd. Het white widow zaadje zal binnen enkele uren al een worteltje hebben van 0,5 mm en dan gaat die al de grond in. Voor de easy ryder heb ik net niet genoeg grond mee van thuis, maar gelukkig zijn ze hier voor mij de straat aan het openleggen, dan ga ik daar rap een half litertje stelen :p (was van plan te beginnen met 1 plantje) Ik weet het: verschrikkelijk low budget, maar geen zin om Gent-centrum door te lopen met een zak potgrond van 40 liter

    PS: Foto's en filmpjes zijn voor later...

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek van lAmnesial

      we wachten de foto's af
      Greetz,
      L00n3y

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek van lAmnesial

        Verwacht geen professionele foto's, da's ook low budget gedaan met de GSM

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek van lAmnesial

          Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
          Verwacht geen professionele foto's, da's ook low budget gedaan met de GSM
          tjah heb ik ook gedaan
          Greetz,
          L00n3y

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek van lAmnesial

            Voor mensen die het nog niet wisten: De stukjes bos die je in of naast een veld ziet zijn door de boeren aangelegd om een subsidie te ontvangen van de overheid. Het zijn vaak de meest natte gronden en het laagst gelegen met dus te weinig opbrengst. Oppassen dus! Wel vermoed ik dat de boeren verder niet naar deze stukjes grond kijken... De subsidie is vaak een contract van 15 a 25 jaar.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek van lAmnesial

                we wachten af
                Greetz,
                L00n3y

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek van lAmnesial

                  Sorry voor het crappy kweekverslag. Ik steek de schuld op Mediamarkt en Acer; zij zijn al sinds januari mijn pc aan het herstellen die ik in november had gekocht
                  Ondertussen is ie wrs al 300 euro goedkoper in de winkel En hierop heb ik geen bluetooth om fotos te uploaden.

                  Maar goed, de plantjes.
                  Met de easy ryder gaat het zeer goed, het is alsof een lowryder gekruist werd met klimop. De blaadjes zijn glanzend donkergroen en al 4 nodes op een stengel van 2 cm. Er is zelfs al enige voorbloei zichtbaar en dit na 2,5 weken.

                  De white widow is een ander verhaal. Die groeit iets meer in de lengte; wat normaal is; met de blaadjes halfomhoog naar licht snakkend in tegenstelling tot de Ryder waarvan de blaadjes een vlak oppervlak bestrijken. Doch heeft de WW zelfs een lamp meer. De blaadjes van de WW zijn mat lichtgroen en de grootste vertonen geel tussen de nerven. Ik heb echt geen idee hoe dit komt.
                  Toegegeven, ik werk met nattevingerwerk zonder meetapperatuur maar beide plantjes hebben zelfde klimaat. Ze hebben 1 maal een halve koffielepel voeding gekregen vorige week.
                  Voor de rest geef ik 1 maal om de 2 dagen een mix van 250ml regenwater/kraanwater op kamertemperatuur. Door het koude weer heb ik ze al lang niet meer buiten gezet ivm stressen.

                  Door mijn eerste kweekje heb ik wel meteen het virus te pakken! Mijn kot zal leeg aanvoelen als de plantjes hier weg moeten

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek van lAmnesial

                    doe je je plantjes weg omdat je dr ziek van word?
                    kan ze ook buiten zetten natuurlijk
                    Greetz,
                    L00n3y

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek van lAmnesial

                      Hehe ik heb het KWEEKvirus te pakken :p niet echt ziek. En met weg bedoel ik als ze in de natuur worden geplant

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek van lAmnesial

                        Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
                        Hehe ik heb het KWEEKvirus te pakken :p niet echt ziek. En met weg bedoel ik als ze in de natuur worden geplant
                        aaahhh op die fiets
                        Greetz,
                        L00n3y

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek van lAmnesial

                          gent city xD yeah... guerilla, dat je hier ergens die rakkers kunt verstoppen ^^
                          Don't panic! It's organic!

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek van lAmnesial

                            Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
                            De white widow is een ander verhaal. Die groeit iets meer in de lengte; wat normaal is; met de blaadjes halfomhoog naar licht snakkend in tegenstelling tot de Ryder waarvan de blaadjes een vlak oppervlak bestrijken. Doch heeft de WW zelfs een lamp meer. De blaadjes van de WW zijn mat lichtgroen en de grootste vertonen geel tussen de nerven. Ik heb echt geen idee hoe dit komt.
                            Klinkt als een Mg tekort. MgO geven in de vorm van opgelost epsonzout. (Coniferengroen van pokon)

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek van lAmnesial

                              @LyriCsTCU: Mooiste stad van Vlaanderen Mijn plantjes staan vaak op het balkon dus misschien kom je ze wel eens tegen zolang je niet zelf kweekt let je daar niet op, toen ik voor de eerste keer mn plantjes buite zette zag ik dat mijn overbuur er ook een had Ik logeer naast citadelpark, zou ongelofelijk stom zijn daar te planten :p Voor de guerilla moeten ze een ritje richting Brusselse rand overleven.

                              @Monty: Zou kunnen. Ze waren denk ik wel degelijk overwaterd, nu krijgen ze 3 dagen niets en als het nog niet beter gaat zoek ik wel wat Mgkorrels in het tuinhuis.

                              Goed nieuws Pc is binnen en meteen dus de foto's. De laatste zijn van plantjes die net 2 weken oud zijn















                              Last edited by lamnesial; 9 May 2010, 00:53.

                              Comment

                              Bezig...
                              X