Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blumat guerilla kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blumat guerilla kweekje

    Korting op 420shop
    Ik ben op zoek geweest naar wat plekjes. Ik heb een paar zeer zonnige plekken gevonden.
    Het is een oude 'dijk' van en omgelegde snelweg.
    De plantjes komen hoog te staan. (ivm ontdekking enzo)
    Omdat ze zo hoog staan is er uiteraard geen grondwater. Kurkdroog is de dijk niet want er staat altijd fris gezond gras op.

    Vraag 1:
    Zijn er soortgelijke systemen als de Blumat?

    Vraag 2:
    Moet kuilen graven en met bv batmix vullen? Goede grond is uiteraard zeer belangrijk maar sjouwen met zakken kuilen graven gaat nogal opvallen....
    Mestkorrels strooien zou handiger zijn. Maar ideeal?
    Tips?

    Vraag 3:
    Kan ik slootwater gebruiken voor het systeem of verstop de Blumat dan?
    Ik vrees dat het antwoord ja is....

    Vraag 4:
    Hoeveel water verbruikt een plant. Tja, erg moeilijke vraag omdat het van heel veel factoren afhankelijk is. Toch moet ik het weten ivm:
    - Hoeveel Blumat sensoren/druppelaars?
    - Instelling?
    - Bijvullen watervaten.

    Kan iemand mij wat vuistregels geven?

    #2
    Re: Blumat guerilla kweekje

    Weet je wel hoe droog het hier is?

    http://www.youtube.com/watch?v=VwpbQSCORUo

    Niet te laat zetten, dan wortelen ze diep genoeg, vooral als je in het begin genoeg fosfor mee geeft, bv superfosfaat. (welkoop)
    De rest van het seizoen Nitrophoska blauw. (Welkoop) vanaf Augustus alleen nog superfosfaat en patentkali.
    Op een bult zand zal ook wat bitterzout of kieseriet en magnesiakalk geen kwaad kunnen.

    Succes HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Blumat guerilla kweekje

      HJM,
      "Niet te laat zetten" => Zaadje op stekje?

      Comment


        #4
        Re: Blumat guerilla kweekje

        Heeft iemand ervaring met een kweekje op een vlot?
        Ik heb een mooi zonnig plekje gevonden. Omgeven door hoge struiken. Het is nu al haast ondoordringbaar.
        Het is zeer drassig tussen de struiken. De struiken staan om een open plek heen waar flink wat water staat.
        Ik zou daar planten van 3 meter hoog kunnen zetten en dan zijn ze nog onzichtbaar. Tenzij er een gigantische lucht vanaf komt.
        Probleem is dat zo'n vlot zeer groot moet zijn. Het moet 65 liter aarde plus een plant dragen. En moet natuurlijk niet omvallen bij wind....
        Ik kan uiteraard niet met gtote hoeveelheden materialen gaan slepen. Dat valt op en is zeer vermoeiend door die struiken.

        Dan zit ik nog met het probleem van water geven. Een Blumat waterton moet hoger staan dan de plant. Ten eerste weegt dat weer 50 kg extra (nog groter vlot). En het is topzwaar dus valt het vlot nog sneller om. Ideaal zo een systeem zijn dat het aanwezige water gebruikt. Zelf zat ik te denken an capilaire werking. Maar hoe ik dat in de praktijk moet uitvoeren.......?
        Of misschien nog simpler.... Ik heb gaatjes onderin mijn speciekuip zitten voor water afvoer. Maar als ik zorg dat het vlot diep in het water ligt zodat de bodem v/d kuip enkele cm onderwater staat zal het zand onderin zeer nat worden. Het zal natuurlijk ook wat omhoog trekken. Is dat een probleem voor de plant?

        Comment


          #5
          Re: Blumat guerilla kweekje

          Met niet te laat zetten bedoel ik de aanplant voor eind mei klaar hebben, dan hebben de planten genoeg tijd wortels te maken voor het droog wordt.

          Voor een vlot neem je een oud bootje, staan er zat op het net. Op WF stond ooit zo'n topic. Weet niet meer van wie.

          Grtz, HJM
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: Blumat guerilla kweekje

            Leuk dat er mensen zijn die creatief zijn en zelfs op het water planten willen gaan kweken, maar is dit niet wat ver gezocht? er zijn zeer veel plaatsen waar de kans superklein is dat het ontdekt word.
            En waarom een automatisch systeem voor water te geven? zorg gewoon dat je planten niet te dicht bij bomen staan, ik raad toch zeker 10 meter afstand aan. gewoon proberen op die dijk en zet ook wat plantjes op een normale plek zodat je zeker bent dat je toch wel iets kan oogsten.

            gtzz

            Comment

            Bezig...
            X