Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spastich colonnee (spastische darm)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spastich colonnee (spastische darm)

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Sinds wat weekjes lees ik hier mee, en ben inmiddels ook maar begonnen met wiet kweken.
    Doe het eerste kweekje enkel op wat ik hier lees, zie wel wat ik ervan bak.

    Ik blow specifiek om medische redenen, uiteraard blow ik al wat langer, om en bij de 20 jaar met afgedwongen tussenpozen.
    Meestal door vervelende afgestompte huisartsen

    Ik ben overigens met deze aandoening geboren en in de loop der jaren werdt het langzaam maar zeker, steeds erger, heb het tot 1998 aardig onder controle kunnen houden met hele lichte afrikaanse wiet, maar helaas op een dag midden in de efteling klapte de boel tot extreme hoogtes, jaren ziekenhuis in en uitgelopen, de hele apotheek in me mik gestampt gekregen, van spasmoliticum, tot morfine en alles ertussen.
    In alle gaten zijn wel slangen gestopt, en niet van die kleintjes ook.
    En als ik de psychologen mag geloven heb ik alle geestesziektes in een lijf gepropt (Guinnies book of records maar eens bellen)
    Psychologen en spastische darmen dat gaat echt niet samen gewoon.

    Ik vraag me af of er meer mensen zijn met een spastisch colonne die de krampen enigzins kunnen controleren met behulp van wiet, en hoe daarmee omgaan.

    #2
    Re: Spastich colonnee (spastische darm)

    Hoi
    Werkt het roken van cannabis bij jou ? Tegen de pijn?
    Of maakt het dat je door het roken van cannabis meer ontspannen raakt waar door jou lichaam en darmen ook ontspannen
    waar door jij weer naar de wc kan en minder last van buik pijn hebt?

    groetjes Belladonna
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Spastich colonnee (spastische darm)

      cannabis versoepelt de spierstructuur
      je gaat er dus meer last van krijgen
      mvg

      roller

      Comment


        #4
        Re: Spastich colonnee (spastische darm)

        Oorspronkelijk geplaatst door roller View Post
        cannabis versoepelt de spierstructuur
        je gaat er dus meer last van krijgen
        Nogal boute uitspraak Roller, misschien eerst eens horen wat vriend DamWietWuppie zelf voor ervaringen heeft met wiet als medicijn ? Hij lijkt me de ervaringsdeskundige om het maar even mooi te omschrijven

        Ik ken er wel wat met spastische darmen maar heb onder hen nog geen medicinale cannabisgebruikers weten te vinden. Ben dus erg benieuwd DWW !
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Spastich colonnee (spastische darm)

          Het werkt iets tegen de pijn, de pijn komt met name voort uit kramp aanvallen, te vergelijken met kramp in je been.
          Het grootste profijt wat ik behaal met me wietje is dat de krampaanvallen stukken minder hevig zijn, in ieder geval houdbaar.

          Comment


            #6
            Re: Spastich colonnee (spastische darm)

            Oorspronkelijk geplaatst door roller View Post
            cannabis versoepelt de spierstructuur
            je gaat er dus meer last van krijgen
            mvg

            roller
            Kijk dan weet ik meteen waarom het dus functioneeerd, het gaat dus soepeler werken, en dat is precies wat ik wil bereiken.
            Een darm functioneerd als spier immers, doet niets anders dan de godganse dag kneden, alleen bij mij dus extreem.
            Ik kan na jaren van roken toch wel redelijk vaststellen dat het meer effect heeft dan welke andere vorm van medicatie dan ook.
            THC is overigens een spasmoliticum.

            Maar ik begrijp dat je ervaring met de aandoening opzich hebt.

            Comment


              #7
              Re: Spastich colonnee (spastische darm)

              Hey,ik weet ik kan het googelen,maar wat houd een spastisch darm probleem in?

              Comment


                #8
                Re: Spastich colonnee (spastische darm)

                Ik heb er ook jaren last van gehad , zat niet lekker in me vel en elke morgen hing ik boven het toilet , brake brake en nog eens brake tot een paar haaltjes verlichting gaven en ik naar me werk kon
                Ik ontdekte wel snel dat als ik het voelde opkomen en een plukje wiet op at met een kopje thee dat het te onderdrukken was
                Nu heb ik er geen last meer van of ik moet een paar dagen heel erg de zenuwe over iets hebben dan wil het nog wel opspelen

                Mijn advies zou dus zijn probeer eens een plukje oraal tot je te nemen als je het voelt opkomen , zelfde hoeveelheid als dat je in een joint zou doen
                Ben overigens geen arts ofzo

                Ajo
                Ventje
                Living in Second live for real

                Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                Comment


                  #9
                  Re: Spastich colonnee (spastische darm)

                  Oorspronkelijk geplaatst door alien View Post
                  Hey,ik weet ik kan het googelen,maar wat houd een spastisch darm probleem in?
                  Googel maar schatje

                  Cannabis ontspant het lichaam dus ook de darmen waardoor de krampen minder worden en je dus minder pijn ervaart
                  Waarschijnlijk heb je ook meer last van je darmen als je stress hebt of heel druk bent.
                  Je moet wel op letten met vreet kicks die je kan krijgen van cannabis gebruik want dat is niet goed voor je darmen.
                  Je zou is keer wiet thee moeten proberen waarschijnlijk ga je daar meer baat bij hebben omdat de thee ook meteen in je buik
                  terecht komt.
                  Laat je me weten hoe dat is bevallen aub

                  groetjes Belladonna


                  Bijna de helft van de darmklachten die mensen hebben, zijn het gevolg van een prikkelbare darm.

                  Het prikkelbaredarmsyndroom (PDS) of spastisch colon (spastische dikke darm) is een onschuldige aandoening, die wel hinderlijk is.
                  De belangrijkste klachten zijn buikpijn en ontlastingsproblemen (diarree of juist een verstopping).


                  Klachten kunnen in bepaalde periodes heftiger zijn of men kan juist een tijdje minder tot weinig klachten hebben.
                  Een prikkelbare darm veroorzaakt steeds terugkomende buikpijn met daarnaast of diarree of verstopping of een wisseling tussen diarree en verstopping.

                  Vaak ontstaat halverwege de maaltijd al het gevoel 'vol' te zitten.
                  De buikpijn is meestal erg zeurend met af en toe een pijnlijke krampaanval.
                  De kramp verergert vaak na het eten, en verbetert door naar het toilet te gaan.

                  De buik voelt opgeblazen aan, rommelt, en veroorzaakt veel winderigheid.

                  Bijkomende klachten zijn hoofd- en rugpijn, soms zelfs angstgevoelens.

                  Het is erg vervelend je sterk bewust te zijn van alle darmactiviteiten die plaatsvinden.
                  Dit kan je erg onzeker maken.

                  Bij een prikkelbare darm zijn de bewegingen van de darm onregelmatig en krampachtig.
                  Een echte oorzaak is niet bekend.

                  De ene mens heeft een gevoeliger darmwand dan de ander.

                  Angst en stress zijn geen oorzaken, maar kunnen de klachten wel verergeren.

                  Hetzelfde geldt voor voedsel waar je allergisch of wat gevoelig voor bent.

                  Stress en voedselallergie werken als prikkels die de spierbewegingen in de dikke darm verstoren waardoor de genoemde klachten optreden.

                  Bij een prikkelbare darm zijn geen zichtbare of aantoonbare afwijkingen in het lichaam.
                  Daarom wordt een prikkelbare darm ook niet een ziekte genoemd.

                  Er wordt gesproken van een syndroom.

                  Een syndroom is een verzameling klachten, waar meestal geen aanwijsbare oorzaak voor is.

                  Een prikkelbare darm komt vaak voor. Ongeveer 1 op de 5 Nederlanders heeft wel eens een periode met klachten van een prikkelbare darm.

                  Het zijn twee keer zoveel vrouwen als mannen die er last van hebben.

                  Ook leeftijd lijkt een rol te spelen.
                  Jong volwassenen hebben er veel last van.

                  Vaak verdwijnen de klachten vanzelf wanneer mensen de middelbare leeftijd bereiken.


                  Wist je dat?darmgezondheid
                  Last edited by belladonna; 14 April 2010, 22:31.
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Spastich colonnee (spastische darm)

                    @belladonna,

                    U is goed in google merk ik

                    Ik wil wel even een kanttekening plaatsen bij dit medische stukje.
                    Ondanks dat men dat verwacht heb ik dus geen last van Vreet kicks, erger nog, ik moet mezelf dwingen om te eten, aangezien dit veelal gepaard gaat met extreme aanvallen, (Noodzakelijk kwaad)
                    Meer dan in de zogenaamde "foutus-houding" blijven liggen/zitten kan ik dan niet meer, de krampen zijn zo hevig dat je voorover getrokken wordt.

                    Een aantal voedingsmiddelen kunnen een prikkelbare darm sterker activieren, de meest voorkomende zijn.

                    Melk.
                    Scherpe kruiden. (Ook normale huis tuin en keuken peper)
                    Rode paprika.
                    Rode bieten.
                    Vet-sin (veelvuldig gebruikte smaakversterker)
                    Alcohol.
                    Teveel vet, (Patatje met frikandel is al teveel)
                    Witbrood.
                    Teveel koffie.


                    Yakult is helaas op melkbasis, en verergert de kwaal alleen.

                    De psychomoatische PDS wordt vaak als enige uitgangspunt gebruikt voor behandeling, terwijl er ook een Lichamenlijke PDS bestaat die geen psychische oorzaak heeft.
                    en dan kom je ineens uit op een percentage van 1 op de 290000!! Een groot deel heeft te maken met de opname van vocht in je darmen, het zogenaamde aankoeken, dat kun je verhelpen met onder andere movicolon, wat helaas in mijn geval niet hielp, kan dat doodleuk drie maal daags innemen en een week of twee alsnog geen ontlasting hebben, ik gebruik in dat soort gevallen de combinatie Laxeerpillen met bitterzout, en dan kan het nog drie dagen duren!.



                    @ventje

                    Ik heb in de loop der jaren alles al geprobeerd, van roken, tot waterpijp, verdampen, eten, meekoken met de aardappels bijvoorbeeld.
                    En dan nog tientallen medicamenten, die eigenlijk niets deden, of de bijwerkingen waren dusdanig erg dat ik mezelf niet eens meer herkende.
                    Enige waar ik enigzins baat bij heb is heel geregeld eten, zeg zes maal daags kleine beetjes, de wiet dus, en niet teveel lichamenlijke inspanning als voetbal, hardlopen, springen en aanverwante.

                    Comment


                      #11
                      God was never on your side..

                      Comment

                      Bezig...
                      X