Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

    Korting op 420shop
    Na een amateuristische poging in 2009, ga ik ietwat professioneler te werk gaan in 2010, met kweekverslag, deze keer. Waar begin je mee, inkopen doen uiteraard. Naar growshop gereden, female zaden gaan halen, waaronder Bubblegummer(9sds, zie foto ) en Grapefruit(4sds), beiden geschikt outdoor te groeien, ook ineens goeie grond gekocht, Bat-mix van Plagron en bezoekje gebracht aan de dichtbijzijnste doe-het-zelf zaak, daar 2 philips 23w spaarlampen (827) gekocht, 2 sockets, witte ducktape, colsonbandjes, multi-adaptor en een pakje belgam20 . Thuis beginnen knutselen en een oud pc-kastje omgebouwd naar pc-growkastje en blij met het resultaat. De adaptor die men ventilator laat draaien kun je instellen op 3v; 4,5v; 6v; 7,5v; 9v en 12v en geeft max500mA, ideaal om een 120mm pc-fan te laten draaien, staat op 4,5v, ideale snelheid, op 12v draait het te snel.

    Het op de fotos kleinste plantje heeft er ff stress gehad omdat ik ze te laat verplant heb, de wortels groeiden door het potje heen en heb het iets te laat opgemerkt, vooral het kleinste plantje werd wat gelig en stopte met groeien, maar zoals je ziet heeft ze ruimschoots haar schade ingehaald en is nu even groot als het andere plantje. De plantje hebben nooit de neiging gehad om te stretchen, alleen maar uitzetten in de breedte om zoveel mogelijk licht op te vangen van de 2 Philips Tornados 23 watts, die hun werk voortreffelijk doen.
    Op de laatste fotos zijn ze 3 weken oud, vanaf het zaadje ontkiemd en zo goed als klaar om naar buiten te verhuizen, veilig, ergens dichter bij huis, aan de rand van een bos, waar nooit iemand komt (zeg nooit nooit, op hoop van zegen). Geen open plek, redelijk afgeschut door een natuurlijke stroom en bomen, zo goed als de ganse dag stralend in de zon. Het water van de stroom ga ik niet gebruiken omdat er buizen in uitkomen met wie weet wat voor zooi. Eigelijk ben ik niet van plan water bij te geven, alleen als het moet of echt een hete zomer wordt. Ik wil ook zo weinig mogelijk mijn spots bezoeken, dus ze zullen het moeten stellen met het aanwezige water. Daar waar ik de Grapefruits ga planten, gaan ze sowieso geen water te kort hebben, de ondergrond daar is redelijk nat en kleiachtig, had er al een topic voor begonnen en met wat werk moet het zonder probleem kunnen, maar later meer daarover, eerst men Bubblegummers, met een resem foto's erbij.

    Ter info:

    Bubble Gummer (Female Seeds X-line)
    Oorspronkelijk werd de Bubble Gum ontwikkeld door kwekers in Indiana. Van daaruit kwam de genetica over naar New England en daarna naar Nederland.
    Vele generaties waren nodig om uiteindelijk deze stabiele BubbleGummer (tevoren Bubblelicious genoemd) te produceren, gekend door haar zoete geur (erg lijkend op de typisch roze kauwgum) en de 'euphoric high; the original trademarks of this famous strain.Een medium, gewoonlijk niet te vertakte, soms stretchy plant met compacte, met kristallen bedekte, toppen.
    Bloeitijd: 8 tot 9 weken
    Opbrengst: medium
    Oogst buiten: oktober




    Grapefruit (Female Seeds)

    Een nieuwe stijl sativa; vroeg rijp, snelle bloei en maximale opbrengst. De toppen hebben een zachte geur van grapefruit, zoete smaak en intens tropische high . Dit is een 75% C'99 x 25% sterk fruitige sativa soort, gericht op vroege volwassenheid en dit reeds voor een aantal generaties. Deze nieuwe sativa moet zich nog stabiliseren in haar soort, maar met 80% winnaars zeker geen slechte keuze.
    Bloeitijd: 8 weken
    Opbrengst: Medium-Maximum
    Oogst buiten: Half / eind september

    De volgende update zal binnen een paar weken zijn, als ik weer wat meer fotomateriaal en informatie heb.

    Grtz
    Smokin' Ace
    Attached Files

    #3
    Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

    Ziet er goed uit!!
    Hopen dat ze niet gejat worden. Je pakt het netjes aan voor een guerilla kweker. Vaak worden er zomaar wat zaden geplant en dan kijken wat het wordt.

    Veel succes en maak een keer wat foto's als ze buiten staan.

    GRASper

    Comment


      #4
      Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

      tijd voor een update. Ben benieuwd hoe ze erbijstaan.

      Grtz

      Comment


        #5
        Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

        De dames zijn net naar buiten verhuisd! Heb het weer wat int oog gehouden en deze nacht zou het niet gaan vriezen, 3 tot 8 graden,
        niet direct ideaal maar ik vertrouw erop, ze staan niet op een open grasvlakte waar vorst heerst, maar aan de rand van een bos en de komende dagen wordt het zachter, ook 's nachts.

        Heb weinig tijd gehad om de boel te verhangen, dus de plantjes hebben zeker nog twee dagen met de oorspronkelijke constructie gestaan en zo beetje krommer gegroeid, maar niet erg,
        erger zijn de onderste blaadjes die geel worden, komt denk ik door ondervoeding, als je ziet hoeveel wortels ze al gemaakt hebben.
        De volgende reeks, ook bubblegummers, 3 deze keer, heb ik zonet tussen keukenrol gelegd en binnen twee dagen zijn ze hopelijk ontkiemd.
        In de tussen tijd ga ik de lampconstructie in men grow-kastje wat verbeteren, een spaarlamp kopen en men laatste plaats voorbereiden, waar een aantal grapefruits gaan staan,
        dit gaat wat meer moeite kosten, is niet bij de deur, en eens ik op lokatie ben,moet ik een heel eind te voet door bos en moeilijk begaanbare plaatsen.
        Moet ook nog grond bijhalen, zelfgemaakte of reeds voorbemeste grond, ben ik nog niet uit, heb nog beetje tijd, de grapefruits gaan maar ergens in juni de grond in en
        de drie volgende spots heb ik al geprepareerd. Volgende!

        Grtz
        Smokin' Ace
        Attached Files
        Last edited by Smokin' Ace; 24 April 2010, 22:07.

        Comment


          #6
          Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

          zien er goed uit! Mooie spot zo krijgen ze wel lekker wat zon!

          GRASper

          Comment


            #7
            Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

            mooi plekie man
            ziet er goed uit
            succes

            Comment


              #8
              Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

              update:

              Ik heb ik men kastje wat verbeterd, met vier kettingetjes zodat ik alles mooi in de hoogte kan regelen. Heb men fannetjes omgedraait en meer langs buiten gehangen, heb ik net genoeg plaats om de lampen helemaal bovenaan te hangen. Ze blazen ook anders nu, de onderste blaast naar buiten en de boventste naar binnen, klinkt misschien niet logisch, maar is wel practischer, er ontstaat een goei flow van warme lucht en zo krijgen ze nooit koude lucht te verduren, die ook mijn aarde sneller laat uitdrogen.
              Verder ik ben op zoek gegaan naar de juiste ingredienten om zelf grond te maken en tot mijn verbazing, zo goed als alles gevonden. Alleen hoornspaanders zijn moeilijker te vinden. Heb alles bij de Aveve gevonden, zelfs perliet hebben ze, 4.99 voor 10l, zeer schappelijk. Dus ik heb Beendermeel, oergesteentemeel, hoornmeel, kalk die ook rijk is aan magnesium in korrelvorm, universele potgrond, perliet en verse koeienstront, die ligt te drogen, dit weekend lang weekend, ik weet wat gedaan, grond maken!
              De drie volgende bubblegummers heb ik 24 april tussen watten laten ontkiemen, twee dagen later, lieten er twee duidelijk een wit puntje zien, de derde minder als niet, maar heb het ook maar in de grond begraven op 26 april. Dan weer twee dagen, 28april liet er eentje haar kopje zien, leuk leuk .Wist niet goed of ik ze meteen onder de spaarlampen zou zettenof niet, ff zoeken op het forum en niet echt overtuigend antwoord gevonden, en toch besloten ze direct onder de lampen te zetten, met goed wat ruimte ertussen.
              Volgende dag, na 't werk, ondertussen al 20 uur niet meer in kastje gekeken doe ik men kastje open en staan er twee dames te wachten op mij, dorstig want het was warm geworden, 31 graden, grond beetje uitgedroogd, niet droog, maar toch op de grens van gezond, dus fannetje wat harder en nu is het 25 graden binnenin, ideaal.
              Ik kon het niet laten om toch heel voorzichtig wat aarde opzij te duwen om te kijken of het derde kopje al te zien was en jahoor, zag direct en gezond stengeltje zitten, het geluk kan niet op!
              Heb ik deze keer andere grond gebruikt, vond het wat overroepen om stekaarde te kopen, dus heb ik zelf wat universele potgrond en turf gemixt, 1/4 deel turf, de rest potgrond, om ze later over te potten naar biomix, en nog later naar de zelf gemaakte grond, in volle grond.
              Ben nog eenmaal terug naar men twee bubblegummers geweest, om er korrels tegen slakken te strooien, later ga ik nog eens terug met ongedierte bestrijder, had vorig jaar last van bladluizen, lastige beestjes. Dames zagen er goed uit, volgende keer foto's hiervan.
              Groeten
              Smokin' Ace
              Attached Files

              Comment


                #9
                Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

                Ziet er goed uit, je kweekkastje. Maar zou je je lamp niet wat lager hangen, zo strekken de planten zich naar de lampen en krijg je van die lange stengels. Als ze dan naar buiten gaan gaan ze bij de eerste wind hoos tegen de grond, dat zou zonde zijn.

                Ik gebruik TL's, met een afstand van een paar centimeter. zo worden ze mooi compakt en wind bestendig.

                Veel succes.

                GRASper

                Comment


                  #10
                  Attached Files

                  Comment


                    #11
                    Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

                    en slaan je planten op je geurilla spot aan?
                    pm je mij even in welke regio je woont? zou ook graag mijn planten buiten zetten maar ben nog bang voor de weersomstandig heden. Maar ja als het bij jou lukt lukt het bij mij ook zeker

                    Comment


                      #12
                      Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

                      ze slaan zeker aan, schieten redelijk de hoogte in, eentje ziet er supergezond uit, da andere moet zich er nog wat doortrekken,
                      ze hebben last gehad van schuimbeestjes, parasieten, die blijkbaar vooral in mei voorkomen.
                      Ik maak morge een update.
                      Grtz

                      Comment


                        #14

                        Comment


                          #15
                          Re: Smokin' Aces Outdoor Guerilla 2010

                          ziet er goed uit. vind alleen knap dat geen konijn er nog is aangekomen. verder veel succes toegewenst en een goede zomer

                          Comment

                          Bezig...
                          X