Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladluis help

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladluis help

    Korting op 420shop
    hoi allemaal ik heb echt tering veel bladluis op mijn mooie plantjes zitten en wat doe ik er snel aan . ik wil er snel vanaf want de luizenfamilie hebben me al wat bladeren gekost en ze gaan me hele plant slopen denk ik.

    ik hoop op iets van goede reacties waar k wat aan heb en ik blijf ffe googlen naar de beste bestrijding.

    Gr, melvin
    Last edited by Jointjedraaien; 5 July 2010, 02:27. Reden: Titel aangepast

    #2
    Re: bladluis help

    ik heb ze ook van die witte en gele onderop het blad kan het kwaad ?
    Mijn bladeren zijn nog heel.

    Comment


      #3
      Re: bladluis help

      even langs intratuin en daar wat spul van Bayer halen
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: bladluis help

        ja het kan kwaad ze zuigen de voeding uit je planten en slopen langzamerhand ja bladeren. en ik had er zzo een 50 per plad opzitten

        maar er is dus een oud middeel voor ben ik achtergekomen. 20 gram groene zeep, 20 ml spiritus en 1 liter water. goed mengen (warm water doet het beter voor de groene zeep.).
        dan over de planten heen sproeien met een planter spuit of iets dergelijks. vooral onder de bladere spuiten. ik ben er nu vanaf na 3 dagen iedere avond even inspuiten.( NIET INSPUITEN OVERDAG IN DE ZON)

        Gr Melvin

        EDIT dit is wat ze je plant aandoen:

        Treden bij veel plantensoorten op. Het zijn kleine insecten die sap uit de planten zuigen. Ze kunnen, afhankelijk van de soort, groen, geelachtig, witgrijs, roodachtig of zwart zijn.
        De aangetaste bladeren zijn gekruld en ingerold, de scheuten zijn gekromd. Bovendien bevuilen bladluizen het gewas met een kleverig uitscheidingsproduct (honingdauw) waarin gemakkelijk roetdauw ontstaat. Bladluizen brengen ook virusziekten over.

        Comment


          #5
          Re: bladluis help

          Je kan verdunde dreft op je bladeren spuiten.
          Dit moet je een aantal keren herhalen waarna ze zwart worden en dood zullen gaan.
          Nadeel van dreft is dat het in je grond gaat zitten en je plant het weer opneemt.

          Bij tuincentrum kan je ook biologisch afbreekbare middelen halen tegen luis, die zijn wat beter voor de volksgezondheid
          Probeer nu alvast met je vingers zoveel mogelijk luis dood te drukken, de minder er zijn des te minder voeding ze van je planten kunnen ontnemen!

          Comment


            #6
            Re: bladluis help

            @ llDeaDLyViPeRll

            is dat van die groene zeep en spiritus & water, echt puur voor de bladluis of is het ook voor andere soort rotzooi (noem ik het maar even) op de plant wat niet thuis hoort??
            En kan het geen kwaad Bijv. bij het eindresultaat?
            Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:57.

            Comment


              #7
              Re: bladluis help

              ik heb me planten ook in gespoten met spirtus en water is niet aan teraden vind ik zelf me bladeren zyn een beetje geel geworden aan de punten lijkt wel verbranding en nu na een week is me bladluis weer terug toch maar ff langs intratuin gaan.

              Comment

              Bezig...
              X