Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verdampen en cannabinoiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verdampen en cannabinoiden

    Korting op 420shop
    Last edited by Barre; 17 November 2010, 21:15.

    #2
    Re: Verdampen en cannabinoiden

    Dit is toch wel erg interessante info! Dan zie je toch beter waar je op moet letten bij vaporizers.
    Thnx Barre!
    it's his line so only God knows
    Grtz Kush

    Comment


      #3
      Re: Verdampen en cannabinoiden

      Ik had het nog niet zo uitgebreid gelezen als hier.

      Misschien een stickie waart?

      TY Barre
      Veel gestelde vragen over het forum
      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL
      "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

      Comment


        #4
        Re: Verdampen en cannabinoiden

        Nijs!ik zal es verder experimenteren met m'n arizer vapo!
        1 pz

        Comment


          #5
          Re: Verdampen en cannabinoiden

          barre,
          leuk dat iemand er aan denkt om interessante artikels beknopt te vermelden
          kunnen we altijd wat van opsteken
          want soms zie je door het bos de bomen niet meer
          of was het omgekeerd?

          Comment


            #6
            Re: Verdampen en cannabinoiden

            Oorspronkelijk geplaatst door Floeperd View Post
            Nijs!ik zal es verder experimenteren met m'n arizer vapo!
            1 pz
            zeker doen, de eerste drie heb ikzelf kunnen uittesten en doen grotendeels wat van hen verwacht wordt

            thc: gaf me vooral een scherp, high gevoel, met de nodige onderdrukking van pijn
            cbd+thc: maakt me rustig en heel ontspannen, heb de indruk dat je hier niet alleen minder pijn hebt maar ook gewoon minder voelt
            thc+cbd+cbn: gelijklopend met bovenstaande maar veel vermoeiender (meer alsof je een goeie, rasechte indica gerookt hebt)

            ik kan echter zelf niet verdampen op 220, dus ervaringen daarmee lees ik graag!

            voor het testen was voor bij mij wel noodzakelijk enkele dagen ervoor geen cannabis te gebruiken, enkel dan was het verschil merkbaar.
            Last edited by Barre; 29 January 2011, 16:19.

            Comment


              #7
              Re: Verdampen en cannabinoiden

              Cannabigerol, ook gekend als CBG

              Comment


                #8
                Re: Verdampen en cannabinoiden

                Ik verdamp eigenlijk alleen maar op 220 bevalt me beste als je daar bovenkomt word het net iets te
                ik kan tot 260 maar ik heb m altijd minimaal op 200 meestal 220 maar kzal Es' kijken bij lagere temp
                1 pz

                Comment


                  #9
                  Re: Verdampen en cannabinoiden

                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                  Cannabigerol, ook gekend als CBG
                  dus als ik het goed versta vindt je CBG vooral terug in hemp(industrieel), niet zozeer in cannabis(recreatief) en heeft het niet zoveel invloed op onze high/stoned?

                  Comment


                    #10
                    Re: Verdampen en cannabinoiden




                    Cannabidiol (CBD)Cannabinol (CBN)


                    Verse cannabis bevat weinig CBN. De plant maakt deze stof namelijk niet aan. CBN ontstaat doordat THC oxideert. De concentratie van CBN geeft de oorspronkelijke percentages van het THC, CBD en CBN weer.
                    Cannabigerol (CBG)
                    Last edited by monty; 1 August 2010, 11:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: Verdampen en cannabinoiden

                      Leuke en interessante post. Net een Arizer aangeschaft dus komt goed uit.

                      Op 180 graden heb ik Lowryder2 verdampt outdoor en ik was zo high als een hoedje.
                      Werkte heel erg in op mijn geest, geestverruimend!

                      Zo high lang niet geweest.

                      Groet

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Verdampen en cannabinoiden

                          m'n complimenten voor je stuk. ik was al bijna voornemens eens een kritische mail te plaatsen over het gebrek aan kennis bij coffeeshopshouders en gebruikers. Dit is helemaal super. nog wel een vraag. gaat het op voor alle wietsoorten, ongeachte THC/CBD verhouding?

                          ben sinds kort mediwiet gebruiker voor artrose, maar het heeft een wonderwel goed effect op m'n adhd. heb m'n reguliere medicatie bijna niet nodig en m'n vrouw vind me ook weer leuk.

                          wat is in jullie optiek de beste wietsoort voor pijn vanuit artrose (met name spier verkramping en zenuw pijn). en op welke temp gevaporiseert dan?

                          groet Franko34

                          Comment


                            #14
                            Re: Verdampen en cannabinoiden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franko34 View Post
                            nog wel een vraag. gaat het op voor alle wietsoorten, ongeachte THC/CBD verhouding?
                            in principe maakt het niet uit welk wiet je hebt, het is namelijk de temperatuur die bepaald welke stoffen gaan verdampen. Ga je natuurlijk een indica verdampen kun je er veel meer CBD uithalen dan wanneer je een zuivere sativa gaat verdampen. maar dit wil niet zeggen dat er geen CBD uit de sativa te halen is.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franko34 View Post
                            wat is in jullie optiek de beste wietsoort voor pijn vanuit artrose (met name spier verkramping en zenuw pijn). en op welke temp gevaporiseert dan?
                            artrose zorgt ervoor dat het kraakbeen die je gewrichten op elkaar laat bewegen niet meer terug groeit eens dit afgebroken is. je lichaam probeert de pijn die nu bij het bewegen ontstaat op te vangen door spieren te gaan opspannen. Hierdoor krijgt de patient last van spierkrampen en vaak ook hoofdpijn door het opspannen van de nekspieren.

                            Dit kun je best opvangen door het gebruik van CBD, wat krampstillend gaat werken en je spieren zal ontspannen. bij verdampen zul je er dan zowiezo thc bij krijgen. Beiden goed voor het stillen van je pijn.

                            grof genomen vindt je in indica strains meer CBD terug dan in sativa's maar hou er rekening mee dat velen jarenlang gekweekt hebben om het THC gehalte in de lucht te krijgen. Hierdoor zijn er niet veel strains te vinden die een hoog CBD gehalte hebben. Big bang van GHouse zou echter een CBD gehalte van 1.5% hebben wat behoorlijk hoog is ivm.

                            Comment


                              #15
                              Re: Verdampen en cannabinoiden

                              @ Franko: Je hebt dan een plant nodig die veel CBD bevat, en verdampen tussen 160 en 180 graden. Cream Caramel bevat veel cbd en helpt echt tegen rugpijn. Kijk anders eens op de sites van zaadfirma's. Vaak staat het er bij als er veel CBD in zit.
                              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                              Comment

                              Bezig...
                              X