Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet als slaapmiddel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet als slaapmiddel

    Korting op 420shop
    hey folks, het is al een serieus tijdje geleden dat ik hier nog eens ben geweest, maar met dit probleem wist ik geen raad en in het verleden hebben jullie mij altijd al mooi geholpen .
    Mijn moeder kampt met een serieus slaapprobleem, als ze geluk heeft zijn het een paar uurtjes per dag dat ze slaapt, als ze geen geluk heeft helemaal geen. Ik denk dat het voornamelijk de stress is, want ze heeft een hoop aan haar hoofd.
    Ze is al geregeld naar de dokter gestapt en die schrijft haar steevast slaappillen voor, maar het probleem is dat ze daar al verscheidene keren verslaafd aan is geworden (als in: zonder kan ze niet slapen, interpreteer het niet te extreem ) en daar heeft ze nu ook genoeg van.
    Ik weet ook wel dat wiet je zorgen niet weg neemt, maar het helpt je te ontspannen en ik slaap er altijd veeel beter door. Vroeger (voor mijn wiet-era) heb ik ook altijd al last gehad van slaapstoornissen, maar sinds ik rook is dat een pak beter. Ik moet zelfs niet elke dag roken: het is alsof wiet mij heeft leren ontspannen en alles relativeren. En dat is wat ik mijn moeder ook wil laten ervaren.
    Mijn eerste vraag is dus, is dit een goed idee, en mijn tweede vraag is, als een vrouw van rond de 50 al een half leven heeft gerookt(tabak), heeft dit invloed op hoe stoned ze wordt? Want ik heb nu met mijn moeder samen gerookt en ik krijg die joint precies tien keer harder binnen, al heeft zij in haar leven misschien 3keer gerookt en ik ja al 3 jaar? Ik weeg ook meer als haar en ben gezonder, dus ligt het dan aan haar dichtgeschroeide longen? :p

    Alle hulp, raad en advies welkom!!
    Peace out Celis
    grow da weed, smoke it's buds

    #2
    Re: Wiet als slaapmiddel

    Hallo CelisMan,

    Ik heb eveneens slaapproblemen omdat ik workaholic ben: wiet zorgt er voor dat ik me kan ontspannen zonder na te denken wat ik op de zelfde dag nog had kunnen doen en wat er de volgende dag op mijn agenda staat. Afgezien van het feit dat ik het prettig vind aan het eind van de dag stoned te zijn en me te kunnen ontspannen is wiet dus voor mij een middel om rustig te kunnen slapen. (ik vind het woord middel beter dan het beladen woord medicijn).
    In een ver verleden heb ik eens een artikel gelezen over cannabis, waarin stond dat bij regelmatig cannabisgebruik een soort "omgekeerde tolerantie" optreedt. Als je de eerste joint van je leven rookt weet je niet welk effect dit heeft: sommige mensen moeten er wel een paar achter elkaar roken alvorens ze het effect merken. Na een zekere gewenningsperiode -waarbij je het gevoel van stoned zijn hebt ervaren- merk je meestal al na een paar "hijsjes" het effect. Je lichaam en geest hebben cannabis leren herkennen. Je zegt zelf dat je moeder nu zo'n 3 keer geblowd heeft: als je moeder stelselmatig voor het slapen gaan een jointje rookt zal ze wellicht de effecten leren kennen en wel een goede nachtrust hebben.
    Sommige medicijnen werken op de zelfde manier: ik moest bijvoorbeeld elke nacht 3 tot 4 keer "plassen". (ik ben inmiddels 61 jaar en dat verschijnsel doet zich nu eenmaal bij "Xtreme"-bejaarden voor). De huisarts schreef het medicijn tamsulosine voor. Op de bijsluiter stond dat het ongeveer 14 dagen duurde voordat de medicatie optimaal werkte. En inderdaad, na de gewenningsperiode, werkt het medicijn. Ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt,
    Met vriendelijke groet,
    Xtreme
    Last edited by Xtreme; 6 January 2011, 12:32.

    Comment


      #3
      Re: Wiet als slaapmiddel

      Slaap problemen worden niet altijd door stress veroorzaakt wel verergert, op olie na werkt een joint bij mij niet om in te kunnen slapen.

      Op aanraden van whiplashinformatie.nl heb ik op de website van ziekehuis geldersevallei(melatonine-polie) deze zelftest gedaan: https://www.medsys.nl/federatie/slaa...sen/index.html

      Inmiddels slik ik al 10 maanden melatonine en slaap als een baby.
      Hoop dat je hier wat aan hebt.

      Grtz.

      Comment


        #4
        Re: Wiet als slaapmiddel

        Heey,

        Mijn moeder rookt niet en had vanaf de scheiding van mijn ouders ook ernstig last van slapeloosheid.
        Idd die slaaptabletten werken onbewust verslavend.
        Mijn moeder is op aanraden van mijn broer(psycholoog) wiet gaan gebruiken om beter te kunnen slapen.
        Nu al een jaar of 6 verder en ze gebruikt het nog steeds ook verslavend dus.
        Zoals ik al zei, rookt mijn moeder niet. Dit had overigens ook niet het gewenste effect.
        Ze zet elke avond een pot thee. Hier heeft ze zo'n ijzere thee zakje voor, ik weet zo ff niet hoe je die dingen noemt maar het is voor als je verse thee wilt drinken.
        Deze vult ze met wiet, hangt deze in de pot en vervolgends giet ze daar het kokend(belangrijk) water overheen.
        Omdat ze het zo niet zo lekker vind hangt ze er altijd nog een gewoon english blend theezakje in.
        Op deze manier word je echt op een hele andere manier stoned. Ik kan er over mee praten want als ik op visite ga, drink ik altijd graag even mee
        Wel moet ze rond 8/9uur de thee drinken om rond 11 uur slaperig te worden. Het duurt even voor ze een beetje "loom"/moe word.
        De wiet soort is ook erg belangrijk bij mijn moeder. Ze heeft altijd orange bud van de Baron te Breda. Ik weet verder niet de verschillen werkingen van de soorten wiet die er zijn, maar ze heeft heel wat soortjes geprobeerd. Gewone WW heeft ze ook wel eens als de orange bud nog wat nat is. Goeie droge wiet is volgends mij ook erg belangrijk.

        Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

        Ciao TJ
        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

        Comment


          #5
          Re: Wiet als slaapmiddel

          Hoi
          Ik wil je toch is wijzen naar dit postje http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...hting-kan-zijn
          Daar in vind je een stukje over Cannabis en slapen.

          Ik zelf ben nu 6 dagen gestopt met het roken van tabak
          Op dag 3 kon ik niet meer zonder cannabis en besloot ik een joint te draaien met tabak na 3 hijsen ging ik zowat out en werd mega erg dol er van.
          Dag 4 heb ik een waterpijp ge probeert en een puur pijpje en ik had het gevoel dat ik niet stoned werd ik heb die avond dus echt veel op met de waterpijp en puurpijp zonder dat ik het fijn vond
          Mijn conclusie is wanneer je cannabis met tabak rookt je eerder stoned word.

          Jou moeder is een vrouw van 50 jaar dus voor zicht aan doen
          Wanneer ze nu nog tabak rookt zou ik als ik jou was een klein jointje draaien niet veel er in doen en laat haar 3 hijsjes nemen.
          Laat haar lekker op de bank liggen met een goede film en lekker dekentje
          Waarschijnlijk zal ze een ontspannen gevoel ervaren en zo van zelf naar bed willen en kunne slapen.
          Wanneer ze niet meer rookt en niet wil roken kan je evt thee proberen.
          Mocht je nog vragen hebben stel ze maar.
          Ik zelf kan ook niet slapen op slaap medicatie maar wel op cannabis.
          Volgende week ergens ga ik een verdamper proberen zal je dan wel laten weten hoe me dat bevalt misschien is dat een optie voor je moeder.

          groetjes bella
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Wiet als slaapmiddel

            Waar je wel op moet letten als je regelmatig cannabis gebruikt en vooral een korte tijd voor dat je gaat slapen, is dat cannabis ervoor zorgt dat je moeilijker in je REM-slaap kan komen. Dit kan ervoor zorgen dat je in feite wel slaapt maar minder mogelijkheden hebt gehad om in je slaap te verwerken wat er de dag ervoor gebeurd is, wat effect heeft op het geheugen. Bij veel cannabis gebruik kan het zo zijn dat je het idee hebt minder te dromen of zelfs niet meer, wat door ditzelfde veroorzaakt word.
            Daarnaast zou het moeilijker zijn om te ontwaken uit je andere slaapfases, dit zou gebeuren tijdens je REM-slaap. (REM-slaap, komt bij mensen 4 a 5 x per nacht voor en duren ca 20 minuten)
            Ik kan niet zeker zeggen wat dit op lang termijn voor nadelige gevolgen heeft, behalve moeite met wakker worden wanneer je niet je hele nacht hebt gehad aangezien het langer duurt voordat je mogelijkheden hebt om wel in een REM-slaap te komen.
            En ik moet hierbij zeggen dat (de meeste) slaapmedicatie ditzelfde teweeg brengt en dus geen alternatief is als je hiernaar kijkt.

            ps. blauw licht, wat in meerendeel van onze kunstmatige lichtbronnen voorkomt en tevens tv's en computerbeeldschermen, weerhoud je lichaam ervan om serotonine om te zetten in melatonine wat het stofje is wat ervoor zorgt dat je wilt/kan/moet slapen. Ik raad ook iederen sterk aan om als je last hebt van slaapproblemen deze bronnen van blauw licht zoveel mogelijk te vermijden voordat je gaat slapen.
            Dit maakt slaapproblemen onvermijdelijk vooral als je achter je computer zit de hele avond, 30cm van je lichtbron af
            Last edited by KushMasta TMHM; 7 January 2011, 11:59.
            it's his line so only God knows
            Grtz Kush

            Comment


              #7
              Re: Wiet als slaapmiddel

              lekkere indica roken

              moeilijker is het niet

              Comment


                #8
                Re: Wiet als slaapmiddel

                joe mannen, mijn moeder rookt nu voor het slapengaan een splifje en kan beter slapen, het maakt haar niet uit wat ik haar geef indica sativa, van NL slaapt ze even goed als haze :p
                grow da weed, smoke it's buds

                Comment


                  #9
                  Re: Wiet als slaapmiddel

                  Kijk das pas fijn een jointje is beter dan slaap pillen .
                  Knap dat je moeder het ook aan durft

                  groetjes bella
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Wiet als slaapmiddel

                    Indica = bankplakken
                    Sativa = Mindfucking

                    Als ik indica rook voor het slapen , slaap ik als een roos en als ik een Sativa rook voor het slapen dan kom ik moeilijk in slaap of ik wordt badend in het zweet wakker

                    Ajo
                    Ventje
                    Living in Second live for real

                    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                    Comment


                      #11
                      Re: Wiet als slaapmiddel

                      Ik rook altijd sativa's om in slaap te komen.
                      Hier begin ik vroeg op de avond mee waardoor ik tegen bedtijd in een erg rustgevende roes kom.
                      Deze is perfect om mee in te slapen.
                      Indica's heb ik ook geprobeerd maar hiervan kom in moeilijk uit bed als ik wakker moet worden.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wiet als slaapmiddel

                        Oorspronkelijk geplaatst door fender View Post
                        Hier begin ik vroeg op de avond mee waardoor ik tegen bedtijd in een erg rustgevende roes kom.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wiet als slaapmiddel

                          Meestal probeer ik indica te roken voor te gaan slapen, want als ik sativa rook voordat ik ga slapen (half uurtje ervoor), lig ik soms nog 3 uur wakker in me bed. En word ik idd soms echt zwetend wakker, heel irritant. Weet iemand eigenlijk een makkelijk indicasoortje om te kweken?
                          Stap voor stap geraken we er wel.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wiet als slaapmiddel

                            northern light, my favorite by far

                            greetz
                            grow da weed, smoke it's buds

                            Comment


                              #15
                              Re: Wiet als slaapmiddel

                              Kan niet meer slapen zelfs niet van een joint/dampen mijn lichaam slaap tot aan mn neus alles boven mn neus wil niet slapen grrrrrrrrr
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X