Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

    Korting op 420shop
    Ik ben enkele dagen geleden depressief verklaard en nou moet ik verschillende medicijnen innemen.

    Het gaat om sulpiride, een antidepressiva dat de receptoren in de hersenen beinvloed, en op langere termijn depressies kan tegenwerken.

    Het andere is een zeer verslavende tranquilizer genaamd Alprazolam, t'is een benzodiazepine die 20 keer krachtiger is dan valium.

    Ik zou graag hier even vragen of iemand ervaring heeft met het deze twee medicijnen gecombineerd met cannabis. Bedankt.
    Last edited by lamnesial; 16 March 2011, 15:44.

    #2
    Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

    Zelf slik ik gedurende wintermaanden tegen de seizoens-depressie Paroxetine, ook een AD, bij mij geeft het geen bijwerkingen.

    Echter de combi van AD's en cannabis heeft bij elk mens een ander effect, dus wat voor mij geldt hoeft niet voor een ander te gelden.
    Het ligt bijvoorbeeld ook aan je "state-of-mind" en hoe gevoelig je bent voor de combi van deze twee. Dus vind het beetje link om uit te gaan wat het bij een ander doet, ik zou er zelf voorzichtig mee omgaan.

    Jat ff een stukje van het web ter info:

    De belangrijkste antidepressiva zijn de serotonine heropname remmers (SSRI’s) en de tricyclische antidepressiva (TCA’s).
    SSRI’s blokkeren de heropname van serotonine.
    TCA’s blokkeren de heropname van zowel serotonine als noradrenaline.
    Ervaringen van gebruikers leren ons dat de combinatie van cannabis en antidepressiva verschillende uitwerkingen hebben.
    Zo melden sommige mensen dat de antidepressieve werking afneemt terwijl die bij andere weer toeneemt.
    Een theoretische basis en praktische bewijzen voor deze bevindingen ontbreken echter nog. Het is daarom nog te vroeg om een definitieve uitspraak te kunnen doen over de mogelijke interacties, maar voorzichtigheid is geboden.



    Comment


      #3
      Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

      Oei... Moeilijke vraag... Ik zou zeggen ti's t een of t ander, en je blowde schijnbaar al voor de dok je "zot" had verklaard.... En dan werkt schijnbaar niet... Miss gewoon stoppen met blowen... Maar dergelijke medicijnen ben ik ook niet zo voor....Miss beste komende tijd niet blowen en koffie energiedrankjes en alcohol nuttigen kijken hoe dat werkt,voor je aan die medicatie begint
      Miss ben jij een van die mensen voor wie cannabis gewoon niet zo geschikt is...
      Hoe dan ook sterkte, en hoop anders dat die medicatie een uitkomst zijn...
      Pz

      Comment


        #4
        Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

        sulpride is een atypisch antipsychoticum, wat tevens ingezet kan worden bij depressie, dit zal geen problemen moeten opleveren afgezien dat er een afwijkende belevenis kan zijn van het effect van zowel de cannabis als de sulpride.
        Zo kan de werking van de sulpride minder zijn, en zou het ook kunnen zijn dat je minder ervaart van cannabis. (al zeggen sommigen dat ze cannabis juist meer merken, na eenmalig gebruik)
        xanax, tja, ik zet mijn bedenking erbij neer als je zowel een benzo als cannabis tegelijkertijd nodig hebt. Afgezien daarvan zie ik geen problemen, met tegelijk gebruik loop je meer risico op versterkte werking van de benzo wat op zich al gevaarlijkebijwerkingen teweeg kan brengen, al kan ik hier verder niets over zeggen maar houd rekening ermee dat er risico's aan vast kunnen zitten.
        Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat toen ik Zyprexa(atypisch antipsychotica en cithalopram(SSRI) en oxazepam(benzo) tegelijk slikte ik alsnog behoefte had aan cannabis en dit dan ook zonder mokken erbij gebruikte als het nodig was edit- (dit was ook absoluut niet goed, en het stoppen met al deze medicijnen heeft me meer plezier gedaan dan welke andere optie.)
        tja het liefst wil ik je nog wel waarschuwen betreft blowen enz, mnaar ik denk dat je dat al gehoord hebt inmiddels.
        Wat ik je wel zeg is wees open over je druggebruik tegenover je behandelaar
        wens je zowiezo veel sterkte en dat het nieuwe jaar je een hoop vreugde mag brengen
        edit- ik ben niet iemand die snel de les wijst of mensen verteld wat ze moeten doen, maar ik sluit me volledig aan bij belladonna hieronder en ook bij Pariaz, want het is met de cocktail van middelen die je lichaam binnekrijgt wel echt heenklooien.
        Last edited by KushMasta TMHM; 11 January 2011, 15:49. Reden: extra toelichting
        it's his line so only God knows
        Grtz Kush

        Comment


          #5
          Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

          Hoi

          Als eerste wil je even zeggen dat je noem mijn arts heeft me voor zot verklaart .... Depresief bedoel je dus sorry hoor maar das verweg van zot.
          Depresief overkomt meer mensen en sommige gebruiken medicatie hier voor sommige niet.

          Alprazolam behoort tot de benzodiazepinen.
          Het werkt rustgevend, spierontspannend en vermindert angstgevoelens .
          Dat doe cannabis dus ook deels dus door combi te maken van cannabis en dit medicijn krijg je dubbele werking
          Artsen schrijven het voor bij angstgevoelens en gespannenheid, paniekstoornis en sociale fobie.
          Mensen die dit medicijn krijgen hebben vaak angsten of paniek het toevoegen van cannabis lijkt me totaal niet slim

          Sulpiride behoort tot de groep atypische antipsychotica.

          Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine.

          Hierdoor nemen psychosen, hevige onrust en bepaalde spiertrekkingen af.
          Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, onrust, schizofrenie, depressie, dementie en duizeligheid.
          Er bestaat dus al een kans op psychose wanneer jij dit medicijn krijg voor geschreven wanneer je deze medicatie krijgt zou ik het zeer zeker niet met cannabis
          gaan combineren zonder dat jou arts hier van op de hoogte is.


          Je ben naar jou dokter gegaan om dat het niet zo goed gaat met me jou momenteel neem ik aan en zijn heftige medicijnen.
          Ik zou als ik in jou plaats was even deze medicijnen zijn werk laten doen en kijk tegen dat het weer zomer word is of je weer wil gaan blowen
          wat is nu belangrijk een jointje roken of je eigen weer lekker in je vel voelen.
          Ik wens je veel suc6 en sterkte mocht je ooit behoefte hebben aan een luisterend oor dan mag je me altijd een pm doen


          groetjes belladonna
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

            Op mijn om reageerde je niet eens.... Maar goed
            3 hoeraatjes voor zielverslappers
            1 pz

            Comment


              #7
              Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

              Bedankt allemaal! Ik laat de cannabis zoiezo een maandje liggen want kheb examens

              Comment


                #8
                Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                Oorspronkelijk geplaatst door lamnesial View Post
                Ik laat de cannabis zoiezo een maandje liggen want kheb examens
                Goede beslissing en suc6.
                Veel gestelde vragen over het forum
                JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                420Shop.NL
                "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                  Omdat jullie me zo goed geholpen hebben heb ik nog een vraagje. Heeft iemand ervaring met Cymbalta? En over gecombineerd gebruik met cannabis? De dokter raadde het af, maar zou soms toch graag op een speciale gelegenheid nog een jointje roken als het niet schadelijk is. Dagelijks gebruik zit er sowieso niet meer in

                  Ben er net mee begonnen en heb constant het gevoel bijna flauw te vallen. Maar dat is blijkbaar normaal in het begin. Als cannabis de werking gewoon tegengaat zal het niet zo erg zijn om sporadisch is te gebruiken, maar als het echt schadelijk is laat ik het liever aan de kant natuurlijk.

                  Bedankt!
                  Last edited by lamnesial; 16 March 2011, 15:45.

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                    Persoonlijk ken ik het niet, dus kan je geen raad geven.
                    Maar via Google kom je op diverse sites met dezelfde vraag, misschien staat er een nuttig antwoord tussen:

                    http://www.google.com/search?source=...64c86cbb5c76ca


                    P.S
                    Vervelende tijd het opstarten van een nieuwe medicatie, ik wens je succes en sterkte!

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                      Hey

                      Cymbalta:
                      Depressieve Episoden
                      Bij een depressie is er sprake van een tekort aan zogenaamde neurotransmitters in het centrale zenuwstelsel.
                      Cymbalta vermindert dit tekort waardoor de klachten afnemen.

                      Diabetische Perifere Neuropathische Pijn (DPNP)

                      Ik slik dit medicijn al zo 4 jaar samen met cannabis ik gebruik 60 mg perdag maar heb ook tijden gehad van 120 mg perdag
                      Ik gebruik het voor pijn , de gewenning van dit medijn kost echt tijd , misselijk , duizelig , moe ,extreemmoe, geen eet lust Maar probeer vol tehouden
                      want ik vind het echt een super goed medicijn naar zo 6 weken begin je zelf voor deel te voelen.
                      1Tip probeer dit medicijn zijn werk voor je lichaam te kunnen laten doen blow daarom zo weinig mogelijk.
                      Geef die medicijnen even de tijd zijn werk te laten doen.
                      Anders verdoezel je door het cannabis gebruik de werking van het medicijn.

                      Groetjes belladonna

                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                        1 : Goeie topic !
                        2 : tis goed om te weten wat het is enzo, maar net zo belangrijk om te weten waar je het voor gebruikt.
                        Dat geldt zowel voor je medicatie als de jointjes...
                        3 : Dit soort pillen werken meer als andere op je gemoed, je beleving, en dat komt nogal nauw met bloedspiegels en oplaadtijden enzo.
                        Cannabis kan soms deurtjes openzetten in je brein, in combinatie met pillen is de houvast terug naar de werkelijkheid dan wankel.
                        En die pillen krijg je niet voor niets, er is dus van te voren al een reden om aan die beleving te sleutelen.

                        Hoe is het met je examens gegaan btw ?
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                          Bedankt Bella, Moreweed en Vale, zal zeker naar jullie tips luisteren. Persoonlijk heb ik wel niet het gevoel dat cannabis een oorzaak is van mij toestand, maar dat weet ik natuurlijk niet met zekerheid. Ik hoop dat die chemische rommel een beetje werkt!

                          Grtz
                          Last edited by lamnesial; 16 March 2011, 15:46.

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                            Hoe lang slik je ze nu en ik welke dosis ik slik elke ochtend 2 capsules van 30 mg
                            En waar heb je meeste last van ? hoe voel je ?
                            Probeer goed te blijven eten 3 keer op vaste tijden liefst da zal al veel schelen
                            P.s en probeer vaste tijden van slikken aan te houden bv elke dag om 8 uur ofzo zo kan het een spiegel opbouwen in jou lichaam
                            en als die spiegel goed is voel je je eigen stukken beterder

                            Groetjes
                            Last edited by belladonna; 13 March 2011, 00:36. Reden: Stoned
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Cannabis + psychische medicijnen/tranquillizers

                              Die sulpiride heb ik nu 2 maanden lang elke dag 3x 50 mg geslikt in combinatie met Xanax om me wat te ontspannen voor het slapengaan en voor de examens.

                              Cymbalta is nu mijn 2e dag, s'ochtends 60 mg. Ik voel me alsof ik nog maar half op de wereld sta, heel licht in m'n hoofd en hol gevoel in mijn maag. Veel last van gapen ook. Maar het is al beetje beter dan gisteren heb ik het gevoel. Ik voel me er nog niet echt slecht door. De auto laat ik wel even aan de kant staan want ben helemaal niet geconcentreerd meer en reactie is echt traag. Voel me net een zombie.

                              Heb jij last van gewichtsverandering Bella? Want daar heb ik toch een beetje schrik voor.. Ben nog een jonge gast en heel veel sport doe ik niet, dus 10 kilo erbij heb ik liever niet. Ben blij dat het voor jou zo goed helpt!

                              Grtz
                              lamnesial

                              Comment

                              Bezig...
                              X