Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vragen bosplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vragen bosplanten

    Korting op 420shop
    ik heb een paar vragen:
    1; ik woon in het noorden van het land en de grond is hier alleen maar klei
    is klei een probleem voor wiet kweken?
    2; hoe kan je van die egt bomen van je planten maken ?(ik heb trouwens purple widow
    zaden besteld)
    3; ik kan niet thuis voor kweken wat is mijn beste optie gewoonn zaaien en hopen of
    kijken of het ergens bij een vriend op de vesterbank kan ?
    4; in het bos dichtbij zijn veel reeen en herten zijn die beesten risco vol en zo ja wat
    kan je er tegen doen ?
    5; wat voor voeding raden jullie aan ?

    grtzz

    #2
    Re: vragen bosplanten

    Yo Blower ! welkom

    1 : klei = fijn. geweldig spul, kan je leuk potten mee bakken maar ook hardstikke goed op kweken
    2 : bomen maak je door te toppen/fimmen, bij te buigen en ervoor te zorgen dat je planten op een goeie plek staan natuurlijk (zon, water, goeie grond)
    3 : mijn persoonlijke voorkeur is plantjes pas wegzetten als ze wat groter zijn, dus als je ergens kan voorkweken > doen!
    4 : check janleuri's guerillagids hier op de site> staat veel info in over hoe je met beesten zou kunnen omgaan.
    5 : in geval van kleigrond : geen bijvoeding, er zit genoeg in de grond maar daar kunnen de meningen over verdeeld zijn.

    Succes met je boompjes straks
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: vragen bosplanten

      MW heeft grotendeels gelijk Noordeling

      Klei is een prima bodem, mits...............................

      Goed losmaken/doorspitten. Niet een klein gaatje maken en daar je plant in zetten, want dan werkt dat gat bij regen als een emmer en vezuipt je plant.
      Werk goed gedroogde kippenmest en wat magnesia kalk door de grond (Welkoop)
      Doe om de planten wat Osmocote als voorraad bemesting.
      Begin augustus wat superfosfaat en patentkali bijmesten (ook Welkoop)

      Succes, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: vragen bosplanten

        bedank voor alle tips

        grtzz

        Comment


          #5
          Re: vragen bosplanten

          Ahaaa dscussie !

          Ik heb geweldige ervaringen op kleigrond (inderdaad zoals HJM zegt goed losmaken) maar dat was zonder enige vorm van bijmesten. Als je een gevorderde kweker bent zoals HJM is bijmesten een afgewogen besluit, voor een eerste keer zou ik dat niet of minimaal doen. De nadruk zou denk ik dan moeten liggen op fosfaten (de P uit NPK) voor een lekkere bloeiboost, de rest zou ik persoonlijk alleen doen als er tekenen zijn van tekorten of erg zure grond (grondmonstertje nemen). Maar let op : wat ik doe is geen heilige graal
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: vragen bosplanten

            ik had nog ff een ander vraagje
            van mijn vorige kweek had van het bladafval hasj gemaakt niks bijzonders op zich maar kan je ook rol hasj zelf maken ??

            Comment


              #7
              Re: vragen bosplanten

              rolhasj ? wat bedoel je precies daarmee ?

              er is een sectie/topicdraadje over hasj maken hier > http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...e-maak-je-hasj

              succes
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment

              Bezig...
              X