Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hookah's Guerrilla 2011

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hookah's Guerrilla 2011

    Korting op 420shop
    Tijdens mijn vorige kweek had ik al snel besloten dat ik Guerrilla wilde gaan kweken, ik heb een aantal spots uitgekozen en daar ga ik half april tot half juni mijn voorgegroeide planten neer zetten.

    De Basis
    Locatie:
    Ik heb verschillende mooie spots gevonden, die ik liever niet te veel bespreek.
    Wat ik er wel over kwijt wil is:
    - Bij heldere dagen staat er de volle dag licht op.
    - Het is klei grond,(80%)
    - Er is water in de directe omgeving te vinden.
    - Het valt uit het geur en zicht veld van de directe omgeving.
    - Veel Grote brandnetel

    BrandnetelsUpdate 27-04-2011
    Slakken

    Wat te doen als je op de bomen rond je spot slakken ziet zitten en je niet wil dat ze je planten aan gaan vreten in de zomer.

    Hier zijn verschillende oplossingen voor maar ik ga het volgende doen en daar voor hoef ik maar een ding te weten en dat is dat slakken koper niet leuk vinden.Er is heel mooi kopertape verkrijgbaar dat je rond de stam van je plan kan plakken en dan kruipen de slakken je plant niet meer in, das een beest minder in je plant

    Update 12-05-2011

    Afgelopen week bij Kopersporen.nl kopertape besteld, zei hebben het opvoorraad en vragen binnen de nl maar 2.5 verzend kosten.


    Even een paar pvc ringen gezaagd en koper tape op gedaan:



    Voeding:
    Plagron: Roots
    Plagron: Enzymes
    Plagron: Terra Grow + Bloom
    Plagron: Green Sensation
    Plagron: Phyt-amin

    Er zullen maar een paar planten voeding krijgen, welke dit zijn is nog onbekend.

    Update 17-04-2011
    Zaadjes:
    5 x White Widdow
    5 x Bubba Kush
    5 x Purple #1
    4 x Purple Power
    5 x Super Critical
    10 x Loweryder #2
    10 x Royal Dane

    Tijdens het uitzoeken van de soortjes heb ik gekeken of dat ze niet na half oktober klaar zijn en het liefst meer schimmel resistent zijn dan de norm.
    De enige zaadjes waar dat ik over twijfel zijn de Bubba Kush (eind oktober)
    Het oogsten gebeurt uiteraard op de kleur van de trichomes.

    Ik heb nog wat ander zaadjes in gedachten maar ben er zelf ook nog niet helemaal over uit, al wordt het nu wel tijd om te gaan bestellen anders ben ik zeker te laat. Gelukkig heb ik zoizo de White Widdow en Bubba Kush zaadjes.
    Als jullie nog leuke tips hebben voor soortjes dan hoor ik het graag, tips zijn trouwens altijd van harte welkom.


    Het Begin
    Ontkiemen
    Begin april begin ik met ontkiemen.

    Ze gaan in een kiemschotel, vervolgens in kleine potjes en daarna in medium potjes en dan gaan ze naar buiten.

    Update 17-04-2011
    Ondertussen zijn we al weer een paar weken verder, het volgende is succesvol ontkiemt.

    3 x Bubba Kush
    1 x White Widdow
    3 x Purple #1
    1 x Purple Power
    3 x Super Critical
    4 x Lowryder #2 (3 x Succesvol)

    Update 01-05-2011

    28 april ben ik het volgende gaan ontkiemen;
    4 x Royal Dane

    30 april ben ik het volgende gaan ontkiemen,
    2 x Purple #1 (1 x Succesvol)
    1 x Purple Power

    Update 12-05-2011
    10 mei ben ik het volgende gaan ontkiemen,
    1 x Royal Dane
    1 x Lowryder #2

    12 mei ben ik het volgende gaan ontkiemen,
    2 x White Widdow
    1 x Bubba Kush
    1 x Super Critical

    Voor groeien
    Als voor groeimedium gebruik ik Batmix in pep-flessen waar de hals van af is gesneden, als hier bij te zien is dat de wortels zich goed gevormd hebben dan gaan ze naar buiten.
    Naar buiten verplaatst:

    Update 17-04-2011
    12 april
    1 x Bubba Kush

    Update 26-04-2011
    18 april
    1 x Super critical
    1 x Pruple #1
    1 x Freebee (orange pearl?)

    25 april
    2 x Bubba Kush
    1 x Purple #1
    1 x Super Critical

    Update 01-05-2011
    30 April
    1 x Freebee (orange pearl)
    1 x White Widow
    1 x Super Critical

    Update 12-05-2011
    8 Mei
    1 x Pruple #1
    1 x Freebee (orange pearl?)

    12 mei
    1 x Purple Power
    2 x Lowryder #2

    Het naar buiten verplaatsen en het verzorgen van de planten zal hoofdzakelijk 's nachts gebeuren, nu heeft dit z'n plus punten maar ook z'n min punten hier even wat uitgebreider uitgelegd.

    Plus punten aan 's nachts werken.
    - Als je geen licht gebruikt ben je vrijwel onzichtbaar.
    - Je hoeft je geen zorgen te maken over: wandelaars, Meeste Boeren, Verkeer, Spotvliegtuigen/helikopters, Huisgenoten, Plaatsgenoten politie en alle andere mensen die 's nachts niks doen.

    Update 21-03-2011
    's nachts werken tips&tricks
    - Werk op de tijden dat mensen het minst actief zijn, naar mijn idee tussen 2 en 4.
    - Gebruik de maan als je lamp.
    -- Bewaar werk voor deze avonden
    -- Let extra op voor anderen
    - Is er geen maan en wil je toch licht pak dan een rood lampje of plak rode folie over je zaklamp, let echter wel op om dat het minder goed te zien is maar elke vorm van licht is een extra gevaar.

    Min punten aan 's nachts werken.
    - Als je licht gebruikt ben je van grote afstanden te zien, zeker als je een zaklamp gebuikt deze doe je eerder aan en uit.
    - Als je wordt gezien zullen ze eerder onraad denken.
    - Als je toch licht gebruikt dan kan afhankelijk van het spectrum het stressvol zijn voor je planten.
    - Je verstoord een slapende natuur als je niet uitkijkt.
    - Het is donker...
    - Vermoeiend...

    Voor een van deze minpunten heb ik ook weer een mogelijk oplossing.
    - Om minder zichtbaar te zijn zou je een rood lampje kunnen gebruiken, dit omdat deze minder goed te zien in het donker. Fout, dit rode licht is makkelijker voor je ogen om aan te wennen in het donker, maar is niet minder zichtbaar.

    De vooruitgang
    Update 07-05-2011

    Wat neem je mee naar je spot:
    - Rugzak (met een groot vak) (boodschappen tas gaat ook goed maar is wel beetje opvallend)
    - kleine emmer + touw (makkelijk om water uit de sloot te vissen)
    - Pio schep(bij de dump of op internet)
    - Wortel Voeding
    - Overige accessoires

    En plantjes natuurlijk

    Ik gebruik wel een zaklamp, ik wist van tevoren nog niet zeker of dat de begroeiing hoog genoeg was, maar dat is zo wel zo gelukkig.

    Dingen waar ook handig is om aan te denken als je bezig bent:

    - Notities bij houden van wat waar, wanneer geplant staat, hou het overzichtelijk en simpel(Digitaal Encryptie?).
    - Verlichting kan als de omgeving er naar is, geen huizen met zicht op de spot.
    - Boven al moet je proberen te zorgen dat je er helemaal niet naar kan worden gelinkt, iemand zal je maar net kennen en je hebt er veel planten staan.
    - Laat niks achter op de spot, ook geen markeringen van welke plant wat is.(copertape rond de plant maak ik een uitzondering, stomme slakken.)

    De plantjes in de rugzak:

    The cone:


    Benodigdheden:
    - Plakband
    - Lege voor-kweek pot
    - A3 papier

    Je pakt je pot en wikelt het A3 papier rond de pot(niet kreukelen en hou het papier recht), plak hem dicht met plakband en je cone is klaar. Laat de planten in de cone vallen voor het beste effect.

    The reinforced backpack:

    Benodigdheden:

    - Rugzak
    - Karton
    - Dubbelzijdig tape
    - Schaar of mes

    Je hoeft hem niet overdreven te verstevigen dat het opgaat vallen of zelfs de platen beschadigd, doe wat nodig is meer niet.

    Update 21-03-2011
    Het begin van het einde
    Work in progress

    Tijdens het bloeien kan het zijn dat het weer tegen zit in ons klimaat, dit kan zeker vervelend zijn als je bijna kan oogsten.
    Een goede oplossing voor als je de planten in de vollegrond in je achter in je tuin hebt staan is er een simpele kas rondom heen zetten, in principe een extreem groot boterhammen zakje, dit houd de regen buiten en je kan hem na de bui er ook zo weer af halen zonder dat je de toppen beschadigt.
    Dit is natuurlijk niet het idee van Guerrilla kweken, een beter idee zou zijn om buitenkant van de zakken groen te spuiten en deze over de toppen heen trekken voor het laatste stukje. Zo krijgen je toppen de laatste dagen geen licht of regen op zich en kunnen lekker hun laatste sprintje trekken.

    Vraag: Als je zwarte vuilnis zakken verft blijft de verf hier dan redelijk op zitten?

    Het is moeilijk om te zeggen wanneer de planten precies af-bloeien en je zit er al makkelijk naast en wanneer moet je dus wat doen?

    Zelf wil ik per plant een richt datum op gaan stellen. De richt datum bepaal ik vrij recht toe recht aan, stel:
    White Widow
    Zaadbank zegt oogst tijd Eind oktober

    Midden van eind oktober = 23ste = Richt datum
    Ruime richt datum = Richt datum + 7 dagen = 30ste
    Krappe richt datum = Richt datum - 7 dagen = 16de

    Laatste 2 weken:
    - Geen voeding
    - Waar mogelijk extra water geven.

    Laatste week
    - klieven (sapstroom "kan" na 2 weken weer hersteld zijn)
    - Overig stressen

    Laatste paar dagen:
    - Verduisteren (2-5 dagen)

    Stressen van de plant mag niet langer dan 2 weken duren anders is de kans op herma's te groot, zaad vorming kan op dat moment ook versneld gaan?

    Wordt vervolgd?

    Update 01-05-2011
    Het einde
    Work in progress

    Oogsten

    Wanneer zijn de planten klaar voor de oogst?
    Als 80 - 90% pistels verkleurd zijn
    Als de Trichomes kleuren

    Om naar de Trichomes te kijken zul je een sterke loep of een microscoop nodig hebben
    Vind zelf een loep minder goed werken en ben van plan om een draagbaare digitale microscoop te halen

    Het Drogen moet eigenlijk binnen gebeuren in ons klimaat, maar met de juiste weersomstandigheden kan het ook buiten.

    Buiten
    Je kan de toppen onderste boven ergens ophangen, maar er zijn wel een paar puntjes waar je op moet letten.

    Zoals
    - Het weer, het mag niet regenen en 's nachts niet te vochtig zijn. (voor dat het regent de toppen binnen halen.)
    - De toppen mogen niet te laag hangen, anders worden ze elke ochtend nat door de dauw en dan duurt het drogen maanden...
    - Hang de toppen niet in de volle zon, licht breekt immers THC af je hebt baat bij schaduw.

    Je kan ook een afdakje maken boven je toppen om regen tegen te gaan, zelf zat ik te denken aan een vuilnis zak onderste boven op te hangen dan daar de toppen in te hangen. Of het gaat werken is nog maar de vraag, maar dat zien we snel genoeg.

    Buiten drogen is lang niet ideaal maar als de omstandigheden er naar zijn is er ook niets mis mee.

    P.s Kijk uit voor insecten.

    Binnen
    Binnen drogen is vaak een stuk makkelijker je hebt immers geen regen of dauw die je toppen weer nat kunnen maken, er zijn wel dingen die je kan doen om het drogen beter te laten gaan.

    Een donkere ruimte
    Ventilatie(wordt de LV niet te hoog)
    Temperatuur (15-25)(bij een te hoge temperatuur wordt je wiet te droog waar door hij gaat kruimelen in je hand)
    Leg de toppen niet direct op elkaar, het liefst hou je er ruimte tussen door bv droog rekjes.

    Afhankelijk van het weer ga ik ze eerst buiten laten drogen en dan pas binnen, dit voor het geval ik toch wel veel kan oogsten en me kastje vol zit...


    Wordt vervolgd?

    De vernietiging

    Wordt vervolgd?

    Peace.
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 3 September 2012, 15:28. Reden: Update12-05-2011

    #2
    Re: Hookah's Guerrilla 2011

    Goed - Je verstoord een slapende natuur als je niet uitkijkt.
    En dat het licht stress kan opleveren... denk dat dat te verwaarlozen is.
    zelf aan de spoorvorming word gedacht. Welke oplossing heb je hiervoor?
    De vernietiging: Wat bedoel je daarmee?

    Ik zou persoonlijk soorten nemen die ten laatste eind september klaar zijn aangezien die er dan zelfs nog wat langer over kunnen doen dan verwacht. Ook zou ik zeker een deense soort erbij nemen. Royal dane, thyphoon, danish pasion, guerilla gold, danish gold, nadia zijn bekende soortjes.

    Hopelijk word dit topic een voorbeeld zijn voor andere guerilla kwekers.


    gtz en succes

    Comment


      #3
      Re: Hookah's Guerrilla 2011

      Dankje,

      Je verstoord een slapende natuur als je niet uitkijkt:
      Ja.. een klein nutteloos iets eigenlijk, maar je theoretisch bezig bent dan kan een klein iets ook in eens een groot iets lijken en kom je daar achter af pas achter

      Spoorvorming:
      Is afhankelijk van de situatie uiteraard.
      Niet de snelste en meest recht toe recht aan route pakken maar liever een stuk om rijden/lopen om "via achter" naar je spot te komen.
      Ik probeer te zoeken naar plekken die buiten het normale zichtsveld vallen.
      Kijken naar hoe dat de wind al paden heeft gevormd in gras en die volgen.
      Als je tussen grote brandnetels werkt kan je de brand netels over je "pad" heen laten vallen als je weg gaat
      En altijd een goede alibi bij de hand hebben, dat je aan het wandelen bent.
      Spoorvorming is een onderwerp dat je heel breed kan zien, een spoor kan al zijn dat iemand die met de auto rijd en toevallig in de buurt woont en jou naar een ongewone plek ziet gaan om maar iets te noemen, je laat immers wel een spoor achter in iemands anders geheugen.

      De vernietiging
      Dat is wat ik met mijn wiet doe na het drogen

      Soorjtes
      Ja snap wat je bedoelt elk zaadje komt met een eigen fenotype.
      Ik zal inderdaad is even naar die Deense zaden kijken, is wel is langs gekomen op het forum.

      Peace
      Last edited by Hookah; 21 March 2011, 02:51.

      Comment


        #4
        Re: Hookah's Guerrilla 2011

        Ik probeer altijd door een beek te gaan die droog staat in de zomer als die er is om dan in de zone te komen waar geen mensen komen en van daaruit te vertrekken. Of zoals jij zegt langs achter. En is idd best lastig om sporen uit te wissen Enkel bij braamstruiken is dat eenvoudig. Hopelijk komen er ook een paar foto's van de planten zelf op guerilla want ben er benieuwd naar.

        gtz

        Comment


          #5
          Re: Hookah's Guerrilla 2011

          @En altijd een goede alibi bij de hand hebben, dat je aan het wandelen bent.

          Waar verberg je een olifant? In een kudde olifanten
          . Ik kweek -naast in mijn tuinkas- ook guerrilla. Dat wat je doet moet er natuurlijk uitzien. Dus bij vol daglicht voorzien van verrekijker, fototoestel en een "flora" in de bush-bush rondlopen valt gewoon niet op. Een ieder zal denken dat je natuurliefhebber bent. Kom je in het schemer-donker uit de bosjes geslopen, dan val je pas echt goed op.

          Comment


            #6
            Re: Hookah's Guerrilla 2011

            Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            @En altijd een goede alibi bij de hand hebben, dat je aan het wandelen bent.

            Waar verberg je een olifant? In een kudde olifanten
            . Ik kweek -naast in mijn tuinkas- ook guerrilla. Dat wat je doet moet er natuurlijk uitzien. Dus bij vol daglicht voorzien van verrekijker, fototoestel en een "flora" in de bush-bush rondlopen valt gewoon niet op. Een ieder zal denken dat je natuurliefhebber bent. Kom je in het schemer-donker uit de bosjes geslopen, dan val je pas echt goed op.
            Het is inderdaad minder opvallend als je overdag door het bos gaat wandelen, niemand zal zich afvragen wat een kerel in het bos gaat doen in het midden van de dag, tegenover een kerel die snachts met een rood lichtje door het bos sluipt
            Bij mij is het meer een noodzaak dat ik pas savonds kan maar als het eenmaal mooi weer is zoals de dag van vandaag en men agendapunten zijn klaar dan lijkt het mij de ideale moment om fototoestel te pakken en wat door de natuur te wandelen !
            Ik doe dit normaal gewoon ook dus heb niet echt een alibi nodig !

            hehe

            chrs
            --------------------------------------------
            Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
            ik voel me een geurillaboer

            Comment


              #7
              Re: Hookah's Guerrilla 2011

              @Xtreme & Melosma
              Dan heb je toch een alibi als je het normaal ook doet?
              Overdag zul je vaker een alibi nodig hebben als 's nachts aangezien er nou eenmaal meer mensen actief zijn, hou er van om ze te bedenken maar niet om ze te gebruiken.
              Schemer-donker is ook gewoon stom want dan gaan mensen nou juist naar buiten toe om te wandelen of de hond uit te laten, daarom zeg ik ook 's nachts en niet 's avonds, tussen 2 en 4 dan zijn de mensen lekker aan het slapen, het hangt natuurlijk altijd van de situatie af.

              @ Janleuri
              Foto's komen er zeker, afhankelijk of ik de foto's zo kan maken dat de omgeving onherkenbaar is, maar dat zal wel lukken anders komen ze na de oogst er op.

              Peace
              Last edited by Hookah; 21 March 2011, 14:55.

              Comment


                #8
                Re: Hookah's Guerrilla 2011

                Doe maar gerust je ding Hookah. Als je zo nodig tussen 02.00 en 04.00 uur, al dan niet met zaklicht, je planten wel gaan bekijken: mij best. Maar er zijn nu eenmaal mensen die op dat tijdstip willen slapen. Zeker diegenen die overdag moeten werken. En als ze mij 10 keer overdag of '-avonds uit de bosjes zien komen dan valt dat minder op dan 1 keer 's-nachts.

                Comment


                  #9
                  Re: Hookah's Guerrilla 2011

                  Ik weet wel een goed alibi voor hookah, gewoon zeggen dat je een bospoeper bent. En om alles geloofwaardig te maken moet je met je broeksriem en rits los lopen.
                  En wat denk je ervan om s'morgensvroeg naar je spot te gaan, gewoon vroeg in je bed kruipen en dan van 5u tot 7u lijkt mij niet dat er dan veel mensen buitenkomen om de gaan wandelen, iedereen is druk bezig met zich klaar te maken om naar zijn werk te vertrekken.

                  Zoals extreme bedoeld: doe maar waar je jezelf goed bij voelt.

                  Gtzz jan
                  Last edited by janleuri; 22 March 2011, 07:57.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Hookah's Guerrilla 2011

                      Hee kerel,

                      Ik wil ook weer gaan kweken in een bos met veel zon, dat is het probleem dus niet.

                      Mijn vraag is wel: hoe doe je dat met je voeding???

                      Grtzz

                      Comment


                        #12
                        Re: Hookah's Guerrilla 2011

                        Voeding
                        In het bos wordt dat een apart verhaal, zodra het geen naald bos is maar een loof bos dan is de voeding in de grond al een stuk hoger(veenachtig).
                        Een ander probleem is water, omdat in een bos veel bomen staan is het er al snel heel droog in de zomer(eerste +-50cm).

                        Je kunt altijd bij voeden, dit door bij de watergift groei/bloei voeding te geven, maar je kan ook de grond van tevoren bemesten (ik vind dat moeilijk aangezien je er dan met de mest naar toe moet). Je kunt ook nog korrels strooien, het is maar net hoeveel geld/voeding je bereid bent er in te stoppen.

                        Door in de bossen open stukken te zoeken lossen we deels van het water probleem op maar bij wateren is vaak wel goed voor de plant, zeker in een droge zomer.
                        Uiteraard wel uitkijken met water geven want dat betekend dat je er vaker moet komen en je dus meer kan dat mensen vragen gaan stellen met wat je aan het doen bent. Daar kun je al rekening mee houden tijdens het zoeken naar een spot, Probeer water in de buurt te hebben (2 min lopen), open stukken zijn leuk maar ga alsjeblieft geen open stukken maken want dat valt op en is respectloos.

                        Bossen die lager groeien (5-8 meter) vragen vaak ook minder water en zijn wat meer open, vaak groeien hier ook brandnetels onder (ideaal), nu zit je al wel snel dat je niet heel veel licht kan krijgen door de locatie maar dit is op te lossen door een soortje te zoeken die wat beter tegen wat schaduw kunnen, denk aan paarse wietjes.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hookah's Guerrilla 2011

                          he hookah, tijdje geleden, hoe ver sta je?


                          gtz

                          Comment


                            #14
                            Re: Hookah's Guerrilla 2011

                            Update 26-04-2011

                            Wat al geweest is
                            Het is ondertussen al weer een weekje verder,
                            Vorige week zijn er 3 naar buiten vertrokken:
                            Super critical
                            Pruple #1
                            Freebee's (orange pearl?)

                            Gister nacht zijn er weer 4 naar buiten gegaan:
                            Bubba Kush x 2
                            Purple #1
                            Super Critical

                            Ik wou eigenlijk nog even wachten tot het weer ging regenen, maar na voor komende week geven ze niet veel aan en voor de komende weken ook niet... Dus heb ik ze nu maar naar buiten gedaan ze werden anders te groot voor de tas waar dat ik ze in vervoer.

                            Wat nog gaat komen
                            Er staat nu nog voor te groeien
                            Super critical
                            White Widdow
                            Purple #1
                            Freebee's (orange pearl?) x 2
                            Lowryder II x 4

                            Dit gaat in de komende 2 weken naar buiten

                            Hierna ga ik me voor bereiden op de laatste golf planten die naar buiten gaan dit zal half/eind juni gebeuren, ook deze planten worden weer 2 weken voor gegroeid.

                            Mogelijk komt er nog 10 x Royal dane bij.

                            De afgelopen tijd en de komende tijd heb ik het druk dus geef ik minder updates, ik ga wel proberen om minimaal 1 x per week een update te schrijven.

                            Ik heb echter wel besloten om geen foto's te gaan maken van mijn spot's, mogelijk dat ik tijdens de kweek er een paar maak en op het einde deze post.

                            Peace.
                            Last edited by Hookah; 26 April 2011, 14:41.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hookah's Guerrilla 2011

                              een verslag zonder foto's is niet echt boeiend om te volgen, maar een foto zonder de omgeving kan toch geen kwaad denk ik..

                              Comment

                              Bezig...
                              X