Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Joeltje's eerste guerrilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Joeltje's eerste guerrilla

    Korting op 420shop
    Beste,

    Ik ga dit jaar voor het eerst kweken, ik heb 3 mooie spots gevonden waar ik een guerilla kweek wil doen, ik heb speciaal gelet op goede grond en VEEL zon.
    Voor de planten heb ik de laatste tijd ook heel wat research zitten doen, en gezien de tijd begint te dringen......
    Ik ben zelf bij 3 verschillende planten uitgekomen:
    1=Double fun (no mercy)
    2=The church gefeminiseerd (Greenhouse)
    3=Lemon skunk gefeminiseerd (Greenhouse)


    Stel dat ik dus 10 zaadjes van Double fun bestel en kweek, deels n beetje laten opgroeienbuiten en snachts binnen en daarna in de wilde natuur.
    -Hoeveel van deze zaadjes zullen dan waarschijnlijk mannetjes zijn? Ik weet dat dit niet zo bepaald kan worden, maar als er een ruime schatting gemaakt moest worden door ervaring, hoeveel zouden dan mannetjes zijn?
    -Er zal er zeker 1 tussen zitten, dat begrijp ik, als ik deze samen met 1 vrouwtje plant bij een vriend in de tuin, komen er zoals ik heb vernomen, zaadjes aan de vrouwelijke plant. Dit zou ideaal zijn als basis voor een volgende kweek.
    Ook dit is niet bepaald, maar aan hoeveel zaadjes zou ik dan normaal kunnen denken? want ik heb veralen gelezen van 1 zaadje, maar ook van 163!
    En last but not least:
    -De afmetingen van de plant, ik weet dat de plant voornamelijk indica eigenschappen bevat, en in plaats van de hoogte, meer de breedte in gaat. De breedte is niet zo'n probleem op de locaties, maar aan welke hoogte zou ik moeten denken bij een gezonde double fun?
    En hoe zit het met de hoogte bij de andere 2 planten?
    Gezien de planten die ik gekozen heb, vorst en schimmelbestendig zijn, zou ik toch wel willen weten welke voor mij het handigste is. want ook al is bij feminised seed de kans op herma's groter, ik heb geen zin om van de 10 zaadjes bijna geen oogst te halen bij double fun (vergeleken met de 2 andere plantensoorten) omdat er veel mannetjes tussen zitten.

    Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, want ik heb er wel zin in! Hopelijk komt mijn keuze toch wel uit bij double fun (dat geen gewenning klinkt toch zo goed in de oren...), maar alles staat nu nog open.
    Post dus alle informatie en ervaring die je hebt met de double fun als het kan, dit maakt mijn keuze namelijk makkelijker.


    Alvast bedankt!
    Joel26



    (p.s. hoe zit het trouwenns met het THC gehalte?)

    #2
    Re: Double fun

    wat 'n onzin lees ik tussen de regels door
    reguliere zaden zijn naar mijn mening beter als gefeminiseerde zaden
    van 10 reguliere zaden zal meestal 50% of meer vrouwelijk zijn.

    voor jouw zijn gefeminiseerde zaden het handigste als ik je topic zo eens lees

    en jezelf voorstellen zoals je word gevraagd in het welkomsbericht schijn je ook al moeilijk te vinden dus ik adviseer je gewoon naar de coffeeshop te gaan en daar je stash te kopen..
    geen gezeik met mannen die de oogst verpesten

    grtz angel777
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Double fun

      welk welkomsbericht? mijn inbox is leeg

      Welke onzin dan? Tijd voor daar dan eens op te letten
      Ik had ook op de site van no mercy zelf al gelezen dat cees ook een sterke voorkeur heeft voor reguliere zaden vanwege de herma's bij gefeminiseerde.
      Maar toch, stel ik heb 1 man er tussen die ik gebruik om 1 vrouw te bevruchten zeg maar, dan is dat toch wel een boost aan zaden voor een mogelijke volgende kweek of zie ik dit nu verkeerd?
      Als dit het geval zou zijn, zouden deze 2 bij een vriend in de tuin staan, op een gigantische afstand van het bos, dus bevruchting van de anderen lijkt mij geen probleem dan.

      Als ik het zo dan lees, zullen er waarschijnlijk minimaal 5 vrouwelijke planten tussen zitten, dus voor die 30 euro kan je dan toch niet veel verkeerd doen met 5 vrouwelijke planten die je er aan over houd?
      Ik wou namelijk zelf eens iets gaan kweken ipv altijd de zooit van anderen te roken

      Toch bedankt voor je reactie angel, joel26

      Comment


        #4
        Re: Double fun

        Ik kweek zelf altijd met gefeminiseerde zaden, en ik heb er nooit een herma tussen gehad. Maar iedereen heeft zijn eigen keus en ervaringen daarin.
        Maar als beginnende kweker kan je het beste gewoon voor de toppen gaan, en niet proberen zaad te kweken. Zaad is namelijk voor niet al te veel geld te koop, en stel dat je enkele tientallen (of meer) zaden hebt, wil je dan voor de 2de kweek gelijk met een commercieel aantal planten aan de gang gaan? Of de zaden bewaren tot ze vrijwel geen kiemkracht meer hebben.
        Ik zou gewoon rustig beginnen met een stuk of 5 gefeminiseerde of 10 reguliere zaden, en proberen een paar lekkere toppen te kweken.
        Gewoon lekker de natuur aan de gang laten gaan, en je er niet teveel mee bemoeien, en heb je dan een leuke kweek gehad... Dan kan je voor de volgende kweek het een stapje hoger nemen

        Comment


          #5
          Re: Double fun

          begrijp je punt angel maar niet een beetje overdreven reactie?

          050

          Comment


            #6
            Re: Double fun

            overdrijven ben ik verdomt goed in
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Double fun

              Oorspronkelijk geplaatst door joel26 View Post

              <zip>

              1=Double fun (no mercy)
              2=The church gefeminiseerd (Greenhouse)
              3=Lemon skunk gefeminiseerd (Greenhouse)

              <zip>

              Gezien de planten die ik gekozen heb, vorst en schimmelbestendig zijn, zou ik toch wel willen weten welke voor mij het handigste is.

              <zip>

              Joel26

              (p.s. hoe zit het trouwenns met het THC gehalte?)

              Hoe weet je zeker dat ze vorst en schimmel bestendig zijn?

              Indien ze vorstbestendig zijn , tot hoeveel graden dan?


              Commerciele zaadbanken beloven een hoop en geven dromerige omschrijvingen, uitzonderingen daargelaten.

              Zoals THC percentages is gewoon toeristenpraat tenzij je in een tuincentrum bij de vogelafdeling hennepzaad koopt een kilo voor 5 euro dan krijg je "touw-hennep" dus daarvan zal het THC percentage of de opbrengst (waarschijnlijk) aanzienlijk minder zijn (leuk om een keer te testen) .
              Een THC gehalte is vooral bepalend door externe factoren van de plant waarvan voldoende licht en het aantal uren intens licht de belangrijkste zijn, dit geldt ook voor de beloofde opbrengsten.

              Ik heb van die gasten nog nooit een kweekverslag gezien (met de bewijzen)

              Comment


                #8
                Re: Double fun

                Double Fun... ik heb ze 2 jaar achter elkaar gezien bij zeer goed bevriende buurtkweker met verstand van zaken btw, ik wil ze niet.
                Aan het einde van de rit meeldauw en dit 2 jaar achter elkaar, dus zo bestendig zijn ze blijkbaar niet.

                Guerrilla en fem vind ik zonde, fem zet je thuis zodat je verzekerd bent van je rokertje (indien je geen herma's krijgt waar nogal vaak sprake van is.)
                Op locatie spelen factoren een rol waar je geen controle over hebt, dus fem is weggegooid geld in mijn ogen.
                Tevens ben meer voor de reguliere zaden, maar dat ter zake.
                Neem een vroegbloeier: Deense zaden, sterk en snel klaar t.o.v. inheems zaad.



                Comment


                  #9
                  Re: Double fun

                  deense zaden of autoflowers zijn gewoon de meest geschikte zaden voor buitenkweek

                  grtz angel777
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Double fun

                    alleen ik ga toch niet graag voor de autoflowers, gewoonweg vanwege de kleine opbrengst. Ookal zijn ze wel een stuk gemakkelijker te verstoppen..
                    Heeft iemand trouwens ervaring met The church en Lemon skunk van Greenhouse seeds? deze zijn namelijk ook goed schimmel en vorstbestendig als ik het goed gezien heb.

                    Joel26

                    Comment


                      #11
                      Re: Double fun

                      Met kweken heb ik van die soorten geen ervaring, roken wel
                      Heerlijke soortjes

                      Comment


                        #12
                        Re: Double fun

                        ja?
                        Ik ben namelijk aan het twijfelen: Van de lemon skunk kan ik vrijwel geen rook verslagen vinden en van the church lopen deze erg uiteen... op een schaal van 1/10 of zo, hoe zou jij deze dan beoordelen? en word je meer stoned of meer high?

                        greetz, Joel26

                        Comment


                          #13
                          Re: Double fun

                          ik word niet graag stoned van wiet met schimmel
                          als jij zomaar alle info gaat geloven die ze je proberen wijs te maken, om maar zaad te kunnen slijten, dan zul jij weinig oogsten in oktober met die greenhouse zaden.

                          grtz angel777
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                          Comment


                            #14
                            Re: Double fun

                            Klets
                            Doubelfun is een goed medicinaal wietje want vorst en schimmel bestendig is MITS je goede zaden hebt een geen
                            door geef bagger.
                            Weet je van die mensen die plantjes gaan zetten zaden vangen en dan ineens gaan lopen ruilen met bagger zaden
                            Ik heb meerdere jaren doubelfun gezet en mooie ferme struiken gehad oogst tijd eind Oktober
                            God was never on your side..

                            Comment


                              #15
                              Re: Double fun

                              Dus als ik gewoon de zaden bestel via no mercy, geen doorgeefbagger zoals jij het noemt, zou er een redelijk vorst en schimmelbestendige plant uit komen.
                              oktober lijkt me toch wel iets aan de gevaarlijk late kant... Heb je ze eerst voorgegroeid of meteen geplant in de uiteindelijke grond? en wanneer heb je dit dan gedaan?

                              Joel26

                              Comment

                              Bezig...
                              X