Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Watervoorziening op je guerilla spot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Watervoorziening op je guerilla spot

    Korting op 420shop
    Tijdens tijdens het aanplanten, zaaien of indien je wil gaan bij voeden met vloeibare voeding is een watervoorraad erg handig.
    Dit zijn de mogelijkheden die op bijna alle guerilla spots toepasbaar zijn:


    1. Reeds bestaande watervoorziening zoals een beek, vijver, waterput of sloot.
    Dit is de eenvoudigste optie en de goedkoopste. Met een eenvoudige emmer met een touw eraan kan je makkelijk water scheppen zonder het risico dat je erin valt
    Aangezien op niet alle spots een waterput staat :p. Deze plaatsen toch wel een beetje werk vraagt en een betonmolen te veel lawaai maakt waardoor onze spot al ontdekt word alvorens we kunnen beginnen moeten we andere mogelijkheden zien te vinden.


    2. Dakgoot met regenton techniek.

    Je neemt een zeil en span dit vlak tussen 4 Bomen. Je zorgd ervoor dat het zeil niet te strak gespannen hangt en maak een gat in het midden. In het midden van het zeil leg je bovendien ook nog een steen zodat het zeil in het midden een beetje naar beneden hangt en niet hangt te fladeren indien het waait.
    Daaronder plaats je een regenton of iets anders waar je water in kan opvangen.
    Zorg dat het gat niet groter kan worden en smelt de randen eventueel af.
    Voordelen: Je hoeft je niet te bukken om water te scheppen. :p
    Nadelen: Dat zeil is makkelijk zichtbaar vanuit de lucht. Het zeil kan loskomen door de wind.
    Een regenton is nogal lomp om naar je guerillaplaats te brengen, een zeil kan je makkelijk opvouwen.



    3.
    Hierbij is het belangrijk dat we dit zo vroeg mogelijk doen zodat we een watervoorraad opgebouwd hebben wanneer we water nodig hebben.
    Hierbij heb ik een tekening gemaakt :p

    Naamloos.jpg

    legende:
    1.bodem, grond
    2. vijverfolie
    3 en 4. water en waterreservior
    5. helling om het water op te vangen
    6. bultje zodat er geen vuil water in het reservoir komt.
    7. Folie zit vast in de grond zodat deze niet wegwaait.
    8. wolkjes :p


    Werkwijze:
    Eerst maken we een kuil welke langs de zijkanten een vrij kleine helling heeft zodat de zijkanten dienst doen om regenwater op te vangen.
    Dan maken we met de spade rondom de put een gleuf aan waar de folie in de grond gestopt word. Zie nr 7 op het prentje
    Dan leggen we de vijverfolie in de put en stoppen we deze zorgvuldig in de gleuven welke we gemaakt hebben aan de zijkanten. Ook kan men de folie gewoon los laten liggen en er stenen rondom leggen. Valt te zien wat je voorhanden hebt op je spot.
    We vullen het reservoir met een beetje water zodat de folie mooi strak komt te liggen.
    Doe een regendans :p

    Voordelen: Indien je er takken over legt is dit bijna niet zichtbaar vanuit de lucht. Op voorwaarde dat je zwarte of bruine folie gebruikt die niet blinkt. Indien je dit goed doet heb je er meerdere jaren geniet van. Je kan dit ook eenvoudig maar minder stevig maken met vuilniszakken.

    Nadelen: Kost wel iets en er is ook wat werk voor nodig.
    resultaat:
    images.jpg

    Besluit: Ik geef bijna nooit water aangezien de planten op mijn spot genoeg grondwater hebben. Wel zal ik door middel van vuilniszakken een klein water reservoir maken zodat ik mijn zaailingen wat kan geven als ze geplant worden. Het gebruik van vloeibare voeding is af te raden aangezien je je spot daardoor te veel bezoekt en de kans op ontdekking daardoor groter word. Bovendien gaan je wortels bij droogte opzoek naar water diep in de grond.
    Last edited by janleuri; 1 May 2011, 12:05.

    #2
    Re: Watervoorziening op je guerilla spot

    Mooie post Jan

    Comment


      #3
      Re: Watervoorziening op je guerilla spot

      mooi man goed idee trouwes ga ik zeeker eens testn ze grt uit het bos

      Comment


        #4
        Re: Watervoorziening op je guerilla spot

        Perfect as always!

        Echt bedankt, ik ga zeker zo'n kunstmatig reservoir toepassen op een paar van mijn spots, wel iets kleiner waarschijnlijk.
        Janleuri: Een wandelende handgids, en een perfecte bron voor inspiratie

        Comment

        Bezig...
        X