Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

El Renato's Guerilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    El Renato's Guerilla

    Korting op 420shop
    Met deze start ik mijn kweekverslag. Ik heb 10x Special Kush #1, 8 Special Queen #1 en 5 Ice. Van het hele pakket zaden dat ik gekocht heb in Sluis (Heksenketel) zijn er maar 2 Special Queens niet ontkiemd. Daarbuiten heb ik nog 10 bagseeds laten ontkiemen waarvan er 8 uitgekomen zijn.

    Ik heb mijn zaden ontkiemd op volgende manier: voor elke soort een koffiefilterdekseltje met 3 wc-papiertjes erop, dan lekker nat maken met een verstuiver op een manier dat het nat is maar dat er geen water uitloopt. Zaden er op leggen, dan nog eens 3 wc-papiervelletjes erop en ook nat spuiten. Dan deed ik ieder schaaltje in een diepvrieszakje, mooi toeplooien zodat de vochtigheid niet weg kan en dan de schaaltjes in een sigarenkistje en vervolgens de hele boel in mijn tuinhuis waar het overdag tussen de 20 en 30 graden is.

    In 2 dagen tijd is alles uitgekomen en geplant (17 april - 19 april): Ze komen allemaal mooi op dus dat is al iets. Op 24 april zet ik mijn bagseed plantjes uit die er al staan van 13 april . Ik weet dat het vroeg is maar ik denk niet dat we nog nachtvorst zullen hebben. Het kan maar het is een berekende gok.

    Ik weet niet welke soort mijn bagseeds zijn en ze zijn logischerwijze ook niet gefeminiseerd zoals de rest van mijn gamma planten dus die hou ik alleen maar om op te experimenteren. Als ik die kwijt zou zijn zou het lullig zijn maar niet zo erg.

    Mijn gefeminiseerde planten doe ik enkel vanaf 15 mei naar buiten. You never know...
    Vandaag heb ik het in ieder geval druk gehad: plantgaten uitgraven in pure klei. de gaten vul ik op met bosgrond die betrouwbaar is. Geen gemakkelijk werk als je alles alleen doet en enkel een fiets ter beschikking hebt. Ik bijt door! Net zoals Browndirtwarrior (youtube) geloof ik in de goede zaak en laat me niet doen! Morgen opnieuw zeulen met kilo's aarde, me laten bijten door ongedierte, geneteld worden en blaren op mijn handen van te spitten maar ik geloof in wietkarma: wat je ervoor doet krijg je terug! AMEN.

    #2
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: El Renato's Guerilla

        Gisteren ben ik eens gaan kijken naar mijn experimentele patch. Alles stond er nog maar toch waren 2 plantjes lichtjes aangevreten door slakken. Ik was domweg mijn slakkenkorrels vergeten toen ik de eerste lading plantjes uitzette. Vandaag zal ik dat probleempje oplossen. Voor de rest is alles ok: mijn andere plantjes doen het goed.

        Nu iets anders: een maand geleden was ik mijn huis aan het schoonmaken en toen vond ik tussen de vloerplanken een cannabiszaadje. Ik ontkiemde het en het kwam uit. Dat vond ik onverwacht want het moet er al een tijdje gezeten hebben. Ik heb erover gelopen, gestofzuigd, gedweild... Ik plantte het en het kwam op. Mijn vriendin heeft er intussen voor gezorgd en dit is het resultaat:

        Picture0134.jpgPicture0132.jpg
        Last edited by El Renato; 5 May 2011, 17:25.

        Comment


          #5
          Re: El Renato's Guerilla

          Wat een fantastisch weer hebben we de laatste tijd toch! De gedroomde start van een guerillakweek. Mijn plantjes doen het nog altijd heel goed. Ze zijn ongeveer 10 cm met minimum 4 blaadjes + 2 lobblaadjes. Vorig weekend heb ik weer vanalles gehaald in het tuincentrum. Ze beginnen me daar al te kennen.

          Ik heb een doos stikstof, magnesium, kalk en kalium gehaald. Voor alles heb ik 20 € betaald en in iedere doos zit 5 kilo. De bosgrond en klei die ik gebruik op mijn experimentele spot doen het echt goed maar ik wil toch mogelijke tekorten kunnen opvangen. Er zijn 3 plantjes die 10 cm groot zijn met grote blaadjes, 5 die een klein beetje achterkomen en 1 die serieus aangevreten is door de slakken. De andere plant die bezoek van meneer slak kreeg heeft geen bijkomende schade gekregen. Vorige zondag heb ik slakkenkorrels gestrooid en tussen mijn planten een beetje gebruikt koffiegruis.

          Mijn plant van mijn vorig bericht doet het erg goed: de bruine plek breidde niet uit en er komen uit iedere internode scheuten. Ondertussen is de plant ook zeker 3 cm gegroeid. Volgende week ga ik mijn andere spots afwerken want vanaf 14-15 mei gaat alles definitief naar buiten.
          Last edited by El Renato; 3 May 2011, 19:21. Reden: typfout

          Comment


            #6
            Re: El Renato's Guerilla

            Leuk kweekje ik blijf je volgen
            Groetjes Bella
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: El Renato's Guerilla

              Dank je Bella voor de interesse! Bij deze post ik een foto van het plantje van de vorige foto's:

              weedt.jpg

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Last edited by El Renato; 18 May 2011, 03:53.

                  Comment


                    #10
                    Re: El Renato's Guerilla

                    Vandaag heb ik iets te vieren: alles staat nu buiten. Ik ben de trotse bezitter van 4 locaties met samen 32 plantjes. Alles doet het uitstekend en alles verloopt volgens plan. Het bos heeft een flinke groeischeut gekregen: alle onkruiden zijn in een paar dagen tijd zeker 10 cm gegroeid wat fantastisch is. Zo worden mijn (geringe) sporen door de natuur een beetje gecamoufleerd.

                    Nu moet ik het weerbericht in het oog houden want ik vrees voor zwaar onweer. Alles kan dan in 1 nacht verwoest worden. Hopelijk valt het wel mee. De vorige keer dat er zo'n lange droogte was heeft het gehageld met hagelbollen de grootte van een knikker. Brrrrr....

                    A day is eternity's seed, and we are it's gardeners

                    Comment


                      #11
                      Last edited by El Renato; 24 May 2011, 02:09.

                      Comment


                        #12
                        Re: El Renato's Guerilla

                        ik lees mee

                        Comment


                          #13
                          Re: El Renato's Guerilla

                          Gisteren ben ik water gaan geven op twee locaties. Onder andere op de locatie waar er vijf plantjes zijn kapotgegaan. De vijf overgebleven planten doen het nog goed maar ze lijken niet echt te groeien. Misschien omdat ze buiten staan en het iedere nacht onder de 10 graden gaat terwijl het overdag zeker 25 graden is. Hopelijk worden die planten het vlug gewend want het omringende onkruid is wel serieus opgeschoten.

                          Mijn andere plant die ik binnen kweek doet het heel erg goed: ze (sinds deze week toont ze haar geslacht) is al een meter hoog met veel vertakkingen. Vandaag zal ik ze eens verpotten want ze begint voedingstekort te tonen. Gelukkig heb ik meststof mee (organische korrels) dus dat is geen probleem.

                          Comment


                            #14
                            Re: El Renato's Guerilla

                            heel leuk verslagje heb het er maar druk mee gaa zo door en de wietgoden zullen met u zijn.

                            Comment


                              #15
                              Re: El Renato's Guerilla

                              Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden om de meeste gevleugelde vraatzuchtige insecten weg te houden van mijn planten: motteballen. Ik weet het: het is gevaarlijk voor het milieu en zo maar voor ieder probleem is er een oplossing.

                              Mijn uitvinding: men neme een coladop (met alcoholstift zwart of groen gekleurd) en met een priem maken we allemaal gaatjes langs de rand. Dan slaan we langs de bovenkant een lange nagel door de dop en laten die nagel zitten. Dan pletten we de mottenbal in grove splinters en vullen we de dop ermee. Dan neem je fijn ijzerdraad en steek je de draad door de gaatjes langs de rand zodat de mottenballenschilfers er niet uit kunnen vallen. Er wordt een netje gespannen onder de schilfers. En klaar is de constructie! Door de dop is de inhoud regenbestendig en niet mileuvervuilend omdat er geen schilfers op de grond kunnen vallen.

                              Als je 2 zulke dingen bij iedere plant (op een halve meter of zo) zet, denk ik dat er niet veel insecten en dieren meer in de buurt zullen komen + de geur van de wiet wordt gemaskeerd. Als de planten bloeien zou ik het verder van de plant plaatsen (2m). Ik zou niet graag toppen roken met motteballensmaak. Ik hoop dat dit een goed idee is...
                              Last edited by El Renato; 26 May 2011, 00:58.

                              Comment

                              Bezig...
                              X