Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jake: kweekverslag van een amateur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Jake: kweekverslag van een amateur

    Korting op 420shop
    Hallo beste mensen. Alweer een tijd geleden dat ik me nog eens bezighield met posten in dit forum, lezen doe ik wel nog regelmatig. Hier komt waarschijnlijk verandering in, aangezien ik zelf m'n guerillakweek ga opzetten.

    Zo staan de zaken:

    ik ben een tijdje geleden gaan zoeken naar spots, een dubbelzijdige ervaring. De kans op ontdekking is soms moeilijk in te schatten, en van de grond heb ik helemaal geen verstand. Ofwel vertrouw ik op de kwaliteiten van landbouwgrond, ofwel blijft het bij zoeken naar brandnetels en water op de plek.

    Anyway, vandaag zijn m'n zaden aangekomen:

    10 x regular autoflowers (huismerk van Dutch Headshop, we zullen zien wat dat geeft)
    5 x gefeminizeerde churches van Greenhouse

    Het eerste soortje zou rookbaar moeten zijn - hopelijk - tegen half juli, net op tijd om me te vergezellen op zomerse festivals en feesten, even goed als avondjes met de vrienden in een parkje.

    De eerste stappen moeten erg binnenkort ondernomen worden, dus daarom start ik hier al een kleine topic waar dan hopelijk een heel verhaal met happy end aangebreid wordt.

    Probleem is dat ik tijdens m'n studies wel nog effe bij m'n ouders woon, en die er - inderdaad ik ben er zo een - niets mogen van weten. Dus voor het ontkiemen zit ik onmiddellijk al min of meer in de shit.

    Mogelijkheden die ik heb zijn:

    a) Het zaadje gaat onmiddellijk in de grond waar ik ga growen, met een plastic fles eroverheen (met gaatjes uiteraard), om een miniserre te maken.

    b) Het zaadje gaat in een potje zaai- en stekgrond, dat potje staat ergens op een warme plek (niet echt voor het raam, maar ergens weggestopt), tot het stengeltje zich laat zien (of hoelang ik het ook zonder veel licht kan laten doorgaan) en gaat dan naar de definitieve plek.

    c) De zaadjes gaan in een bekertje met zaai- en stekgrond, en die komen dan voor het raam te staan in een kamer in het huis van m'n grootmoeder (die momenteel nog een hele tijd op een camping zit), waar het in principe achter een gordijn (zo'n dunnetje waar je van binnen naar buiten kan kijken maar niet andersom) moet blijven staan, het effe moeilijk wordt om daar te gaan water geven zonder dat m'n ouders iets merken + het risico dat er iemand gedurende een week of twee (of hoelang het ook mag duren voor ik zeker kan zijn dat ze naar hun plek mogen) die kamer gaat in willen en heisa gaat maken dat de sleutel zoek is.

    Dit is m'n probleem op dit moment... Als optie a of b werkt zou dat heel mooi zijn, want die c zie ik niet echt zitten. Verder is er misschien nog iets dat ik in tussentijd kan doen om de plek ietsjes te verbeteren, de grond van het plekje gaan omspitten, er wat compost of brandnetels indraaien, ... Royal mix of batmix halen wordt moeilijk vrees ik, aangezien ik dan met die zak de trein op moet en dan achterop mn fiets en zo naar huis wandelen of iets in die aard. Ik heb wel een rijbewijs, maar ik mijn ouders weten wanneer en vooral voor wat ik hun wagen gebruik, dus die effe gebruiken om naar het station te rijden zit er niet echt in vrees ik. Nou ja, als het echt nodig zou zijn wandel ik dan wel naar huis met die zak.

    Laatste vraagje: wanneer moeten ze nu naar buiten? Ik hoor hier altijd van die hypothetische 15 mei, maar het hangt van de vriesnachten af, en het weer houdt zich jammer genoeg niet echt aan datums. Hoe zit dat, mogen ze nu nog niet definitief naar buiten zonder ze 's nachts binnen te halen? Dit sluit dan weer aan bij m'n vraag van het ontkiemen...

    Nou, alvast een hele tekst. Leuk van diegenen die al tot hier zijn geraakt, en bedankt aan diegenen die hier hun wijsheid met mij willen delen in een reply.


    Veel succes gewenst met jullie projecten trouwens, als je een linkje naar je kweekverslag zet volg ik jullie uiteraard ook, en leer ik misschien wat bij van jullie ervaren groene vingers.

    PS: ik had er eerst wat schrik voor om het hier zo te posten, maar ik ga waarschijnlijk ook foto's maken ter illustratie.


    Peace,
    Jake
    Last edited by Jake92; 30 May 2011, 15:57. Reden: foutje :)
    Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

    #2
    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...erilla-farming

    Comment


      #3
      Re: Jake: kweekverslag van een amateur

      Neem A .
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

        die thread van janleuri was een van de eerste die ik las toen ik op het forum kwam, maar bedankt monty! Ik heb ook al wat in je kweekverslagen zitten lezen, vette shit man met je mooie foto's.

        En dankje belladonna, ik hoop dat dit werkt. En vanaf wanneer kan ik dit dan doen? Deze week al, of komt dit niet goed met de mogelijke nachtvorst?
        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

        Comment


          #5
          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

          Hier staan ze al 4 weken buiten dus gewoon doen
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

            Zet ze buiten.. geen beter licht als zonlicht. Wind maakt de steel dik en sterk.
            Is het te koud gaat het langzamer, maar schijnt de zon heb je een plant die groeit onder de beste omstandigheden die je kunt wensen.... verzekert van een stevige en gezond groeiende plant!

            Comment


              #7
              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

              he jake, als je ze recht in de grond zaai zorg dan dat er wat stekgrond rond zit en ze diep genoeg zitten want de bovenste laag grond droogt sneller uit.

              die fles is idd een goed idee, alleen moet je er voor zorgen dat het er niet te warm in word. een mini serre maken met versheidsfolie lijkt ook een goed idee. vooral om het vocht vast te houden aangezien een pas opgekomen zaailing wel gevoelig is voor uitdroging. je kan ook een grond op basis van hoornmeel, beendermeel, potgrond en cocos maken zoals bobo. Of als dame blanche, op basis van kippenmest, cocos, potgrond en gewone grond.

              Een goede bodem is het laatste waar je naar moet kijken. beetje bemesten en het is opgelost.

              gtz

              gtz jan

              Comment


                #8
                Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                alright bella en vale, bedankt! Dan ga ik zo snel mogelijk zaaien op de plekjes.

                Ben vandaag naar de growshop geweest en die kerel zei dat ik moest wachten tot eind mei omwille van de nachtvorst.
                Gelukkig was ik lid van dit forum, had ik me hier niet ingelezen had ik hem geloofd en veel te laat begonnen...
                Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                Comment


                  #9
                  Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                  ok janleuri, bedankt voor de tip, die zaai en stekgrond ga ik dan wel doen. Die mix lijkt me een beetje omslachtig als beginner + ik heb er niet echt de tijd voor nu met m'n eindwerken op hogeschool om extra dingen te gaan doen.

                  Maar qua bemesting, wat kan ik nu nog doen dan (dat een beetje simpel is en niet te veel boodschappen of zoeken vergt)? Je vernoemde ook kippenmest, maar daar is het nu toch al veel te laat voor? (gewoon uit interesse, want ik kan me nu niet echt bezig houden met het zoeken naar een kippenhok om mest te gaan uit halen, terug omwille van een resem deadlines)

                  Bedankt voor de reactie, ik stel alle hulp enorm op prijs!
                  Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                  Comment


                    #10
                    Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                    Voor kippenmest is het idd al te laat...
                    Guerilla 2012

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                        Alright Ace, bedankt voor je reactie. Goh, veel verschillende reacties hier ivm het tijdstip om ze in de grond te zetten. Nu begin ik al helemaal te twijfelen. Voorgroeien blijft wel uitgesloten, dat lukt me echt niet, niet bij me thuis, niet in m'n tuin en zelfs niet bij vrienden, aangezien die ook allemaal nog verder studeren en nog bij de ouders wonen. Jammer wel, zou m'n slaagkansen vergroten...
                        Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                        Comment


                          #13
                          Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                          Kijk ff bij weeronline.nl en klik op de weersvoorspelling voor de komende 14 dagen (voor je woonplaats dan).
                          Is het probleem met de vorst ook opgelost.
                          Ik doe dan wel geen guerrilla, maar mijn plantjes staan al weken buiten, ook de jonge zaailingen, allen: 24/7

                          Comment


                            #14
                            Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                            Ik gebruikt altijd meteovista.be... maar weeronline.nl is precies dezelfde website
                            Guerilla 2012

                            Comment


                              #15
                              Re: Jake: kweekverslag van een amateur

                              Effe gekeken op meteovista: de komende veertien dagen stond er minimumtemperaturen van 10 graden die volgende week eventjes naar 6 graden zakken. 8 graden komt het meeste terug.
                              Maar geld dit dan ook voor de nachten?

                              Ik kom net terug van een tuincentrum, daar heb ik een zak zaai- en stekgrond gekocht, twee dozen voeding voor tomatenplanten en een doosje slakkenkorrels voor moestuintjes. Samen met de grond van de plekjes krijgt m'n plantje dan wel genoeg lekkers om voor mij wat lekkers aan te maken.

                              Doe ik nu de hoeveelheid die op het doosje staat in de grond waar een plantje komt (een 30 gram dacht ik), dan een klein kuiltje zaai en stekgrond, zaadje erin (dieper dan de gewoonlijke 3 tot 5 mm voor thuiskweek), toestoppen, beetje steentjes en wat droge dingen die er liggen ofzo er rond en dan wat water geven (die steentjes en droge dingen zijn iets dat ik onthouden heb van Jorge Cervantes als hij guerilla gaat planten, dat zou het water dat ik geef even vasthouden en trager loslaten in de bodem)...

                              Verbeter me waar nodig.
                              Excuse me while I light my spliff, good God I need to take a lift...

                              Comment

                              Bezig...
                              X