Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek, vragen en opmerkingen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e kweek, vragen en opmerkingen..

    Korting op 420shop
    Mijn 1e post op dit forum Dat er nog veel mogen volgen.


    Ik ben van plan om een guerrilla kweek te zetten dit jaar. Ik heb in principe al een gebied waar ik het neer ga zetten, moet het alleen nog even uitkiezen waar de planten komen te staan.
    Echter zit ik wel nog met een aantal dingen.


    Ik ga zo'n 15 planten halen, deze ga ik allemaal neerzetten. De ijsheiligen begint rond 15 mei, volgens de normale regels, maar nu door het rare weer, kan ik al eerder beginnen met ontkiemen/planten?


    Tevens zit ik nog met een moeilijkheid wat betreft het begin. Ik heb begrepen dat je je plantjes eerst moet ontkiemen thuis, en dan moet je ze voorgroeien in de tuin en dan pas kan je ze guerrilla gaan neerzetten.. Echter heb ik die mogelijkheid niet, ik kan ze denk nog wel laten ontkiemen maar daarna moeten ze echt de deur uit, als dat kan tenminste. Dus kan dit of moet ik toch een plekje vinden waar ik ze voor kan groeien?


    Over het planten zelf. Ik ben van plan om die plek goed om te spitten, dus alle wortels van planten enzo weghalen, ga dit binnenkort doen. Daarna wil ik de pH waarde meten van de grond, of hij tussen 6,5 en 6,9 zit. Zodra dat het geval is ga ik ze in de normale grond planten.


    Indien de pH waarde niet goed is wil ik een gat uitgraven en daar mijn bak inzetten die ik vol ga gooien met aarde. Hier kan ik dan mijn plantjes in kwijt. Dan wil ik een druppelsysteem of een ander watersysteem gaan aanleggen zodat alles automatisch water gegeven wordt. (Er is namelijk een kleine kans dat ik niet bij een slootje zit)



    Welke voeding kan ik als beginner het beste gebruiken? Of kan het allemaal wel zonder voeding?


    Ik heb nog wel wat meer vragen maar daar kan ik nu niet opkomen, ik zal dit topic wel aanvullen als ik nog meer vragen heb waar ik niet uitkom..


    Thanks in advance!




    #2
    Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

    Op een zonnige vensterbank met het raam op het zuiden kun je zowel ontkiemen als voorgroeien.

    Comment


      #3
      Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

      Ok, en kan ik al eerder beginnen dan 15 mei of is dat niet verstandig?

      Comment


        #4
        Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

        Houd het op safe: eind april zaaien, 2 tot 3 weken op de vensterbank en op 15 mei permanent buiten. Voordien kun je bij mooi weer de planten buiten laten wennen en afharden. Wel 's-nachts binnen zetten.

        Comment


          #5
          Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Houd het op safe: eind april zaaien, 2 tot 3 weken op de vensterbank en op 15 mei permanent buiten. Voordien kun je bij mooi weer de planten buiten laten wennen en afharden. Wel 's-nachts binnen zetten.
          Ok, ja ik kan ze overdag buiten zetten dus, en snachts binnen. Ik heb namelijk en balkon en kan ze daar neerzetten. Maar het weer is anders toch? Kan ik niet al eerder beginnen..
          Heb nog een paar zaadjes, kan ik niet zeggen of het mannetjes of vrouwtjes zijn. Die wil ik wel als test gebruiken zeg maar...

          Comment


            #6
            Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

            Je kan wel eerder beginnen, maar dan moet je ze gewoon binnen laten. Een lamp erboven is ook geen overbodige luxe.

            Comment


              #7
              Re: 1e kweek, vragen en opmerkingen..

              Alles hangt af van je methode en van het weer.

              Nu zaaien:
              Probleem: temperatuur - onder de 5 graden groeit een cannabisplant niet
              Probleem: licht - als de plant te weinig uren licht heeft, schiet hij in bloei, en zal hij veel opbrengst verliezen

              Persoonlijk kiem ik ze midden april- omdat ik niet kan wachten-.

              Voorkiemen of niet:
              - Grote breeders doen het niet
              - Een pas geplant plantje is nog niet mobiel, als je voorkiemt: doe het dan deftig
              - Om zwakkere planten de kans te geven alsnog te kiemen.

              Ga je guerilla: ben je met de zwakkere planten toch niets. Zij worden meestal ook eerst opgegeten. Mijn tip: koop bulk wietzaden en strooi ze wat in het rond. Of zet de ontkiempotjes etc bij je spot. Let wel op: Kiempjes zijn extra lekker (zaden: vogels, kiemen: slakken, konijnen, herten, everzwijnen, katten).

              Als je dat niet wil doen kan je ook een moederplant nu al beginnen voorgroeien onder een lamp en daarvan stekken afnemen die je nadien in het wild zet. Als ze dan opgegeten worden is het niet zo erg.

              Grtz
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment

              Bezig...
              X