Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen, ik ga deze lente/zomer een guerilla-kweek beginnen. Ik heb 5 Autoflower AK's en 1 White Widow die ik gekregen had, omdat de verzending wat langer duurde. Ik ben van plan om eerst het White Widow zaadje begin april in de grond te steken om te zien hoe het gaat met dit lekkere weer, en of dat nog wel zo door blijft gaan. Als dat goed gaat, en de weersvoorspellingen positief zijn plant ik halverwege april de AK's. Ik wil alles doen met zelfgemaakte voeding, waar al een paar threads me mee geholpen hebben, maar extra advies is altijd beter.

    Lets get to the point;

    Locatie:

    Ik plant de AK's en de WW redelijk dicht bij elkaar naast een sloot, zodat ik ze niet continu water hoef te geven. Op de plek komen nooit iemand, maar het is wel redelijk dicht bij een weg waar de snelweg overloopt tot de bebouwde kom bij een stoplicht. Er ziteen veld van ongeveer ~50 meter tussen maar je bent wel goed zichtbaar. De grond is is best apart want het voelt een beetje moerassig aan, dus ik ga er van uit dat er genoeg vocht in de grond zit en de wortels niet zo veel moeite hebben om te groeien.

    Voeding:

    Ik ben van plan om zelf voeding te maken, met behulp van deze threads: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-voeding-maken en http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...treksels-maken

    Brandnetels voor Stikstof (N), en houtas voor Kalium (K). Ik weet niet of er een alternatief is voor het Fosfor (P) of voor de mineralen. Ik heb thuis een grote vijver dus ik ga waarschijnlijk de algen en vissenuitscheiding dat gefilterd wordt gebruiken als een soort mest. Ik heb geen idee wat erin zit of hoe het werkt, maar dierlijke mest is dierlijke mest dus slecht zal het waarschijnlijk niet zijn. (Tenzij je het overbemest natuurlijk). Ik zal hier graag nog wat tips over willen en misschien alternatieven die effectiever of makkelijker zijn.

    Bescherming:

    Omdat mijn planten in het wild staan moet ik ze natuurlijk beschermen van allerlei ongedierte. Omdat de plek naast de snelweg is, komt er bijna geen konijn of wat dan ook in de buurt, dus hoef ik alleen nog maar te letten op vogels in het begin, en insecten. Om de vogels te 'counteren" doe ik heel simpel gewoon een groot glas op het kleine plantje tot die gegroeit is. Voor slakken gebruik ik slakken korrels en ik ga ook dat knoflookextract van de eerder gelinkte thread uitproberen.

    Planning:

    Ik ben vandaag begonnen met mijn White Widow zaadje te ontkiemen. Ik heb mijn zaadjes een paar maanden ongekoeld bewaard maar ik hoop dat ze daar niet onder leiden. Als de wortel eenmaal 1-2 cm lang is pot ik ze over in een heel klein potje (0,25L zoiets) en als ie boven de grond steekt dan zet ik hem gelijk buiten in de grond. Dus dat zal ongeveer 2-3 weken duren. Ik ben afhankelijk van het weer, deze week wordt het nog goed maar alleen god weet hoe de komende maanden worden dus bij een latere update krijgen jullie het waarschijnlijk te horen.

    Binnen kort meer nieuws!

    #2
    Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

    Effe een kleine update.

    Ik heb net weer even gekeken naar de plek waar ik ze wilt zetten. Er is een sloot van ong. 2meter breed ernaast dus ik ga waarschijnlijk een plank kopen zodat ik er makkelijk over kan lopen en niet een heel stuk moet om lopen. Ik ben ook blij dat precies op de plek waar ik ze wilt planten het al volstaat met kleine brandnetels waardoor de PH waarde van de grond wel goed moet zijn. De White Widow doet het goed, er zit een worteltje aan van zo'n centimeter en ik heb nog twee Auto AK's in mijn ontkiembakje gedaan. Ik heb ook even wat andere draden doorgelezen over voeding als je je plantjes in de volle grond zet en ik ga dus ook voeding voor tomatenplanten gebruiken, ik hoop dat het niet de smaak beinvloed van de plant want ik weet dat al dat chemische voeding het wel doet. Weet iemand hier misschien meer over?

    En ik denk dat ik morgen m'n white widow al in een klein potje doe tot ie zo'n 10 cm is.

    Comment


      #3
      Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

      Ik volg dit zeker, 'kschrijf later nog wel eens
      Resident in Tenerife, Spanje.
      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

      Comment


        #4
        Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

        Updaaaaaaaate
        Vandaag even mijn White Widow in een potje van ~1L gezet, ik had er geen rekening mee gehouden maar mijn White Widow is natuurlijk geen Autoflower dus die ga ik binnen kweken. Ik heb een plastic bak met deksel erbij gepakt, de binnenkant gevult met aluminium folie en al 1 PC fan erin gestopt, de tweede doe ik binnenkort ook. Ik had nog ergens ongebruikte gasmaskerpatronen liggen en dat zou als het goed is de geur moeten neutraliseren. De doos staat in een hele kleine ruimte die wel lang doorloopt dus ik weet niet of het een goed de lucht ververst dus het meeste van de dag zou ik dus een deurtje van het schot open moeten houden zodat er lucht door heen kan als het dus inderdaad niet goed de lucht ververst. (Achter een schot naast het dak zegmaar)
        IMAG0215.jpg

        Ook mijn twee Auto AK's zijn ontkiemt, de worteltjes zijn nog heel klein maar ik denk dat ze morgenavond ook in een potje gezet kunnen worden. Ik heb nog drie foto's: van de locatie, de ontkiemende AK's en mijn 'broeikasje'.
        IMAG0214.jpgIMAG0216.jpg

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

            Achter dat beekje is inderdaad een toffe locatie. Laat NATUURLIJK! je plank niet liggen, en steek je schatjes in de grond in de plaats dan in een bloempot, zo valt het minder op. Je kan natuurlijk ook gewoon de pot begraven, je ziet wel

            Inderdaad, je zaadjes nog een beetje laten kiemen, steeltje moet ongeveer zo lang zijn voor je het in de grond steekt:

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...8&d=1328528364
            Resident in Tenerife, Spanje.
            3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

            Comment


              #7
              Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

              Update (:

              Bedankt voor de reacties, ik heb de twee Auto AK's nu ook al in een klein potje gezet. Ik weet alleen niet dat als ik die White Widow buiten zet hij nog in mijn 'broeikas' past. Die is ongeveer 70 cm hoog en als ik een WW in de volle grond zet wordt ie waarschijnlijk wel wat groter. Ik denk dus dat ik hem veel moet gaan toppen als ik dat zou doen.

              En ik de plantjes aan de kant van het riet, want de kant waar ik de foto nam daar komt nooit iemand, terwijl een paar meter achter het slootje een voetpad is. En natuurlijk doe ik ze niet in een pot haha, zou zonde zijn van de opbrengst. Ik zet ze na ongeveer twee weken daar neer, want alle drie de plantjes moeten nu nog even groeien en ik had op internet gezien dat het na ~9 april heel goed weer wordt, en in de avond koelt het nog een heel stuk af deze week.

              Edit; Er is net een koikarper van zo'n 40cm doodgegaan, me pa vond het zonde (zijn dure beesten) dus ik ga hem waarschijnlijk effe in de mixer gooien en er voeding van maken: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-voeding-maken
              Last edited by GuerillaGuerilla; 28 March 2012, 18:03.

              Comment


                #8
                Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                Ahh lekker, geblenderde Koi. Goede voeding Ik heb Zit momenteel ook te denken aan AK auto's. Waar heb je ze gekocht?

                Comment


                  #9
                  Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                  Ze zijn van Seedmakers en ik heb ze op www.wietzaadjes.nl gekocht. Goede site, zelfs een gratis WW zaadje gekregen omdat het verzenden iets te lang duurde. Ik heb niet zo heel veel informatie erover maar ik heb gehoord dat het goede buitenplanten zijn.

                  Ook nog even een kleine update.

                  De drie plantjes zijn ongeveer 7-10 cm hoog en hebben al 4 blaadjes. Ik heb ze 18 uur per dag onder de lamp gezet en als er een weekje goed weer is (Ik gok over 2 weken) zet ik ze gelijk buiten. Ik had in m'n tuinhuisje ook nog voeding gevonden. Dat zou ik eventueel ook nog kunnen gebruiken. Hoe groot moeten mijn plantjes zijn als ik ze voeding wil geven?

                  IMAG0221.jpg
                  Last edited by GuerillaGuerilla; 5 April 2012, 19:59.

                  Comment


                    #10
                    Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                    Voor je je plantjes voeding gaat geven, moeten ze het nodig hebben. Als je tekorten ziet (zie bladproblemen topic) dan pas is het nodig. Echter, een klein beetje voeding mag je al bijgeven na ongeveer een maand.. Maar let wel op! Teveel is altijd slecht. Als je bodem tot 4 maanden voeding bevat (de meeste potgrond) dan kun je het beste pas daarna voeden.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                      Nog een update

                      Ik heb afgelopen weekend de twee AK auto's buiten gezet en ben van vrijdag tot en met maandag in Amsterdam bij een vriend geweest. Toen ik terug kwam was een plantje helemaal verdwenen uit de pot, en de ander hing er nogal slap bij. Ik had niet echt rekening gehouden met het weer, en ga dus komende week mijn overige drie AK's ontkiemen. Eentje ga ik gewoon in de grond stoppen bij de spot, en de andere twee ga ik thuis ontkiemen. Mijn White Widow doet het overigens goed, hij groeit nogal langzaam, hij is na twee weken zo'n ~12 cm. (Of hij groeit normaal, maar ben ik gewoon ongeduldig haha.)

                      Maja, afgelopen weekend was leuk geweest, ik heb nogal veel double zero gesmoked, was zo zacht als boter. Oh, en de video nogal gerelateerd.

                      http://www.youtube.com/watch?v=4O2ko0Sz2Lk

                      Comment


                        #12
                        Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                        Weer effe een update na een lange tijd

                        Ik heb nu 3 plantjes, 1 White Widow, en 2 Auto AK's.

                        De White Widow heeft alleen wat bladproblemen. Het begon met een witte stip op een van de bladeren die steeds groter werd, en nu beginnen de onderste bladeren ook geel te worden. De plant is nogal achter op groei dus ik dacht het moet sowieso N tekort zijn, dus ik voeding geven en na 3-4 dagen zie ik nog steeds geen verschil. Hij was nogal erg gestrekt dus ik had hem over gepot met de grond tot de lobbladeren, dus het zou misschien ook aan de stres kunnen liggen. Verder staan ze voor het raam naar het zuiden gericht en krijgen ze elke 3-4 dagen water. Een van de Auto AK's heeft ook 1 blad dat een beetje krom staat. Ik kan hem zegmaar naar boven en naar beneden buigen.

                        IMAG0252.jpgIMAG0253.jpgIMAG0254.jpgIMAG0255.jpgIMAG0256.jpgIMAG0257.jpgIMAG0258.jpgIMAG0260.jpgIMAG0261.jpgIMAG0262.jpgIMAG0263.jpgIMAG0264.jpgIMAG0265.jpgIMAG0266.jpgIMAG0267.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                          wanneer gaan ze naar de spot
                          Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                          Comment


                            #14
                            Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                            Ik denk over een weekje, ze mogen nog iets groter groeien. En ik moet nog wat voorbereidingen plegen op de spot zelf.

                            Comment


                              #15
                              Re: 5x Autoflower AK+1x White Widow (Zelfgemaakte voeding)

                              Updateee

                              Ik ga zo even naar m'n spot, de hond uitlaten. Ik neem een zakmes en een handschoen mee om wat planten daar in de buurt te verwijderen zodat er geen slakken van de bladeren van de ene plant, op die van mij kunnen komen. Het gaat ook weer beter met mijn plantjes, de stam is sinds de foto's een paar milimeter dikker geworden, het weer doet ze dus echt goed!

                              Ik heb net effe met paint een soort plattegrondje gemaakt van mijn spot met wat mogelijkheden:
                              Naamloos.jpg

                              Zoals jullie zien zou ik eventueel nog een kleine brug kunnen maken, dan hoef ik niet het hele veld over te steken, want dan sta ik in zicht van de snelweg. Ik weet dat ik niets te vrezen heb, want niemand gaat uit z'n auto stappen om te vragen wat ik aan het doen ben. (Als ik bv. zonder hond ben.) Maar het maakt me in ieder geval wat minder opvallend. Op de tekening zien jullie ook de onderste sloot, die sloot is een beetje verborgen door riet, maar dat had ik niet erbij gedaan.

                              Ik ga waarschijnlijk ook bonsai's van de planten maken, zodat ze niet te hoog en de opbrengst niet veranderd. Heeft iemand daar nog tips voor? Ik heb op youtube al een paar filmpjes gezien. Corrigeer me als ik het fout heb maar het komt er op neer dat je een takje naar beneden knakt, en het takje hersteld weer, en daarna gaan alle takken ook andere richtingen in groeien?

                              Comment

                              Bezig...
                              X