Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten in een mais veld hoe en waar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Planten in een mais veld hoe en waar

    Korting op 420shop
    Hey ik wil eens een keer probere telen in een maisveldje een stuk of 2 planten ofzo.
    maar hoe moet dit precies er staat veel,over op het forum maar een maisveld is meestal zeer droog.
    hoe kan ik aan water geraken?
    En waar in het veld kan ik het beste doen?

    Grtz

    #2
    Re: Planten in een mais veld hoe en waar

    Beetje zoeken en lezen levert veelal genoeg informatie op. Al helemaal op dit forum.

    Als je het mij vraagt is midden in een veld not done, maar aan de rand, in de slootwal. Met een AF prima te doen.

    Comment


      #3
      Re: Planten in een mais veld hoe en waar

      die boer doet ook zijn best om zijn crops te behalen aan het eind van het jaar, zijn genoeg andere plekken waar je een ander niet tot last bent!
      In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

      Comment


        #4
        Last edited by monty; 14 April 2012, 00:54.

        Comment


          #5
          Re: Planten in een mais veld hoe en waar

          Oei dus je wiet daar in planten gaat moeilijk? Ik lees anders vaak dat er mensen dit doen. Zijn er mensen met ervaring?

          Comment


            #6
            Re: Planten in een mais veld hoe en waar

            Mais wordt alleen bespoten tegen onkruid als het gewas nog jong is. Zodra de mais een bepaalde hoogte heeft verstikt het onkruiden. Mais wordt gezaaid tussen 20 april en 1 mei. Onkruidbestrijding stopt tussen 20 juni en 1 juli, na de 6e of 7e bladzetting. Je kan dus na 1 juli een akkerrand van mais gebruiken voor je planten. Overigens wordt mais niet besproeid met pesticides maar met herbicides. Round-up is weliswaar een herbicide, maar dat wordt beslist niet bij mais toegepast. Ook mais gaat er aan dood. Het enige gewas dat enigszins tegen Round-up bestand is, is heermoes: dat wordt bestreden met een mengsel van Round-up en MCPA of MCPP. Mais wordt meestal bespoten met Merlin, Frontier Optima en Dual Gold. En daar kan cannabis echt niet tegen.
            Last edited by Xtreme; 13 April 2012, 19:43.

            Comment


              #7
              Re: Planten in een mais veld hoe en waar

              Ligt er ook aan welke soort mais er staat.
              De ene soort gaat veel eerder van het land dan de andere soort.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                Oorspronkelijk geplaatst door Gueriallagrower View Post
                Oei dus je wiet daar in planten gaat moeilijk? Ik lees anders vaak dat er mensen dit doen. Zijn er mensen met ervaring?
                Die mensen willen misschien alleen verdienen, dus dan nemen ze die gok..

                Comment


                  #9
                  Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                  Overigens zijn maisvelden zo droog niet, die planten lusten ook wel een slokje. Je wilt ook geen moeras als ondergrond. Sommige boeren verwijderen ook machinaal nog 'onkruid' tot de maisplanten groot genoeg zijn.

                  Al met al is een maisveld een overschatte plek...

                  Comment


                    #10
                    Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                    helemaal mee eens DOE HET NIET
                    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                    Comment


                      #11
                      Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                      Ok bedankt :d

                      Comment


                        #12
                        Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                        Ik had vorig jaar ook plantjes in de wei. Ik heb wel gewacht tot de boer boor het laatst gif gespoten had. Het groeien ging heel goed ( hoger dan mais ) maar je moet toch wel wat maisplantjes uittrekken als je genoeg licht wilt en brede plantjes want die van mij waren nogal gestrekt... :p Ik heb ze wel vroeger af moeten doen omdat de mais klaar was..

                        Spijtig genoeg was mijn oogst daarom een beetje 'mislukt'

                        Je zou het kunnen doen maar pas toch maar op !
                        Belgische Beginner: Bing Bang Autoflower, OG Cheese, Random seeds !

                        Comment


                          #13
                          Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                          [QUOTE=monty;268630]

                          Ook aan de randen langs sloten van velden is het niet goed kweken vanwegen de enorm hoge nitraatlevels vanwegen uitspoeling van kunstmeststoffen.

                          Ik zou het je afraden.

                          Dan zou ik daar juist planten, gratis meststoffen. En planten vinden nitraat lekker
                          Bovendien krijgt mais eerst hoog N en bij de afrijping P & K ook helemaal goed.


                          Het klopt wel dat er gespoten wordt, en een late wiet soort wordt meegeoogst.
                          Niet dat de koeien dat erg vinden
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Planten in een mais veld hoe en waar

                            tegenwoordig houden de boeren het mais goed in de gaten ik zou tog beter voor een moooie spot zoeken in een bos een struiken veld ofsjo waar het niet te hoog begroeit is waar de plantjes lekker zon kunnen vangen

                            Comment


                              #15
                              aan de rand kan wel mooi

                              Verstuurd via Tapatalk
                              Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                              Comment

                              Bezig...
                              X