Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnersvragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnersvragen

    Korting op 420shop
    Hoi, ik ben van plan komend voorjaar ook eens te beginnen met een Guerilla kweekje.
    Ik heb al een beetje in gedachten wat ik ga doen, en ik vroeg me af of jullie hier op/aanmerkingen voor hebben:

    -Autoflowering Royal AK halen (deze: http://www.royalqueenseeds.nl/127-ro...automatic.html)
    -laten uitkomen op een natte zakdoek op een schoteltje
    -als ze uitgekomen zijn (ik schat na 1/2 dagen op het schoteltje) planten in plastic bekertje met compost
    -als het een beetje plantjes zijn (eerste blaatjes zijn er) (ik verwacht na 1/2 weken) naar een bos verplaatsen. Ik heb een plek met de volgende eigenschappen in gedachten: aan de rand van een niet al te dichtbegroeid bos)
    -elke zaadje ongeveer voor 1/3 ingraven, en met ongeveer 20 cm aan elke kant in een cirkel een gaasje er omheen zetten, 1 meter hoog, en de bovenkant ook dicht maken. er omheen ga ik wat brandnetels zetten (gewoon ergens plukken en overplaatsen)
    -dan is mijn plan om de komende 8 weken elke week 1 of 2x naar mijn spot te gaan en te kijken of ze nog niet opgevroten zijn, en om een beetje voeding te geven (iemand tips?)

    dat is mijn plan.
    Nu heb ik geen idee wat mannelijke en vrouwlijke zijn (ik weet net dat de toppen op vrouwlijke komen), maar is er iemand die mij helder kan uitleggen hoe het zit met stuifmeel enzo?
    Dit is trouwens de eerste keer dat ik uberhaupt kweek.

    Graag hoor ik jullie meningen!

    Bedankt alvast

    #2
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Beginnersvragen

      misschien een aantal weken voor je ze plant , je spot voor een halve meter diep ongeveer bemesten met mestgrond!
      ik heb getest op verschillende plaatsen met en zonder en diegene die ik niet voormest leven niet lang ,
      ook even zien dat de bomen rondom niet alle licht nemen !

      Cheers
      --------------------------------------------
      Bosjesplant 2012 Bosjesplant 2011
      ik voel me een geurillaboer

      Comment


        #4
        Re: Beginnersvragen

        Oorspronkelijk geplaatst door Perker View Post
        Hoi, ik ben van plan komend voorjaar ook eens te beginnen met een Guerilla kweekje.
        Ik heb al een beetje in gedachten wat ik ga doen, en ik vroeg me af of jullie hier op/aanmerkingen voor hebben:

        -Autoflowering Royal AK halen (deze: http://www.royalqueenseeds.nl/127-ro...automatic.html)
        -laten uitkomen op een natte zakdoek op een schoteltje
        -als ze uitgekomen zijn (ik schat na 1/2 dagen op het schoteltje) planten in plastic bekertje met compost
        -als het een beetje plantjes zijn (eerste blaatjes zijn er) (ik verwacht na 1/2 weken) naar een bos verplaatsen. Ik heb een plek met de volgende eigenschappen in gedachten: aan de rand van een niet al te dichtbegroeid bos)
        -elke zaadje ongeveer voor 1/3 ingraven, en met ongeveer 20 cm aan elke kant in een cirkel een gaasje er omheen zetten, 1 meter hoog, en de bovenkant ook dicht maken. er omheen ga ik wat brandnetels zetten (gewoon ergens plukken en overplaatsen)
        -dan is mijn plan om de komende 8 weken elke week 1 of 2x naar mijn spot te gaan en te kijken of ze nog niet opgevroten zijn, en om een beetje voeding te geven (iemand tips?)

        dat is mijn plan.
        Nu heb ik geen idee wat mannelijke en vrouwlijke zijn (ik weet net dat de toppen op vrouwlijke komen), maar is er iemand die mij helder kan uitleggen hoe het zit met stuifmeel enzo?
        Dit is trouwens de eerste keer dat ik uberhaupt kweek.

        Graag hoor ik jullie meningen!

        Bedankt alvast
        Ik snap bij God niet waarom je je het zo moeilijk maakt. Waarom zaden laten ontkiemen op een natte zakdoek en nadien in de grond zetten? Ben je ooit een boer tegengekomen, die zijn bietenzaad op natte zakdoeken liet ontkiemen? Al die franje en flauwekul kun je beter achterwege laten. Gewoon je zaden in zaaigrond zetten of desnoods gelijk in de volle grond. En gaas rondom je planten is nog dwazer. Een gemiddelde boswachter laat een paar wietplanten ongemoeid. Maar zodra je gaas gaat plaatsen, trekt hij ze gegarandeerd uit met gaas en al. Immers, periodiek wordt wortelopslag en onkruid met bosmaaiers gerooid. En de snaren van een bosmaaier gaan naar de klote door metaalgaas. De enige ecologische manier van kweken ergens in "the middel of nowhere" is, gewoon op een plek of tien een stuk of vijf plantjes neerzetten, er nauwelijks meer naar omkijken en ergens in september of oktober gaan kijken of het iets is geworden. Als het meevalt is de helft niet gestolen. En over voeding hoef je je nauwelijks ongerust te maken. Onkruid groeit immers eveneens welig in de vrije natuur en cannabis is te vergelijken met onkruid. Flikker desnoods eenmalig een handje NPK 12-10-18 op de grond. Wees wijs, ga niet met gietertjes water met voeding sjouwen en voeg je niet bij de onbenullen die dat wel doen. De natuur doet gewoon zijn werk. Je kunt net zo vaak gaan kijken als je wil -met een steeds grotere kans op ontdekking- maar je planten, hoe vaak je ook kijkt, groeien er geen centimeter sneller door.
        Last edited by Xtreme; 2 January 2013, 14:37.

        Comment


          #5
          Re: Beginnersvragen

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          En gaas rondom je planten is nog dwazer.
          Dat is vermoedelijk om de knabbelaars te voorkomen dat ze alles opeten.
          Net zoals je slakkenkorrels strooit tegen de slakken.

          greetz
          HOMMEL
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #6
            Re: Beginnersvragen

            Dat valt ook niet op, een fluorescerend spoor van slakkenkorrels in "the middle of nowhere"
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Beginnersvragen

              Vooral de felblauwe. Deze onnatuurlijke kleur is speciaal gekozen om vogels en andere dieren ervan te weerhouden om ze op te vreten.

              Comment


                #8
                Re: Beginnersvragen

                graaaf gewoon een paar blikjes bier in waar de bovenkant vanaf is geknipt, gaan de dieren daar wel heen. en als je bang bent voor herten schiet je gewoon een hert af en hang je zijn kop tegen een boom
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnersvragen

                  Je moet gewoon alles goed voorbereiden. Ontkiemen in een nat doekje hoeft niet hoor, dat is alleen als je geen goede kwaliteit zaden hebt en je wil weten welke uitkomt en welke niet. Ik zou ze wel thuis laten groeien tot ze ongeveer een halve meter hoog zijn. Dan worden ze niet opgegeten door ongedierte en kunnen ze al een beetje concureren met de brandnetels.

                  Comment

                  Bezig...
                  X