Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste guerilla deze zomer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste guerilla deze zomer

    Korting op 420shop
    Last edited by Grinder44; 15 January 2013, 20:28.

    #2
    Re: Eerste guerilla deze zomer

    Ben zelf ook een beginner. Maar met iets meer gesnuffel op het internet vind je wel antwoorden op jou vragen.

    1e oplossing:
    Hangt er vanaf of je in de open grond kweekt, of in potten. In open grond haalt de plant als het goed is al zijn voeding uit de grond en is extra voeding dus niet nodig.
    Indien je niet helemaal overtuigd bent of de grond waarin je gaat kweken wel goed is, kan je altijd nog de grond voorbewerken en je eigen grondmix gebruiken.
    Hier is een goede mix voor grond van bobo.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-samenstelling

    2e oplossing
    In principe zou je gewoon in het bos kunnen zaaien, mits het weer het toelaat (niet te koud, etc). Dit is de meest natuurlijke manier van planten, maar er is een kans dat niet al je zaden boven zullen komen.
    Beter is om het binnen te doen en je plantje even op sterkte laten komen. Dit verhoogd in ieder geval de kans dat je zaden zullen ontkiemen.

    3e oplossing
    Drogen, dit zegt janleuri erover:
    Drogen Eens je thuis bent leg je het te drogen op een donkere plaats welke goed verlucht is.
    Of een leegstaand huis of schuur kraken maar dit raad ik niet aan. Bij een vriend drogen zou ik ook niet doen tenzij je hem echt goed vertrouwd. Indien thuis drogen geen optie is kan je desnoods je plant op de Geurilla spot zelf omgekeerd tussen de struiken hangen. En een dakje erboven maken. Geen plastic er rond anders gaat het vocht condenseren en zal het beschimmelen. De beste garantie voor goede wiet is binnen drogen.

    Een nadeel is wel dat de oogst kan gaan schimmelen als het buiten te vochtig is.
    Ook is het het beste als je de wiet droogt in het donker.
    Ik denk dat een kast in het bos 's nachts te vochtig wordt, waardoor je hele oogst kan gaan schimmelen.

    Arjan's haze #1 van greenhouse is misschien een goede sativa. Grote oogst en een plant die buiten ook goed kan groeien. Ook een lekkere tabak smaak.

    TIP:
    Deze gids nog even doorlezen. Heeft mij in ieder geval al erg geholpen:
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ds-naar-succes
    sigpic

    Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

    Comment


      #3
      Re: Eerste guerilla deze zomer

      Bedankt voor je informatie!

      1. Ben inderdaad van plan in open grond te kweken, maar het probleem is,
      ik wil wel bijvoeden, ik heb er ook al veel over gelezen
      (heb trouwen de bouwmix + guerila naar suc6 (artikels die zei) ook al gelezen ffe geleden)
      maar ik weet gwn niet goed hoe, je hebt groei en bloeimiddel dat snap ik wel maar zoals ik al zei, de voedings schemas zijn allemaal maar voor 12 weken, en een buitengroei is ongeveer 6 maanden, hoe moet ik het schema dan aanpassen.

      2. Wil natuurlijk dat de meeste zaadjes uitkomen. Anders misschien ontkiemen (in wat) en dan zaaien op steenwol in een miniserre in het bos, komt dit overeen met binnen voorgroeien?

      3. Ik weet et en heb overal gelezen dat ik best in een kelder ofzo donker en koud en droog kan drogen, maar ik denk niet dat mijn ouders zo blij zijn als ze weten waar ik mee bezig ben, dus heb niet direct een plaats binnen tot beschikking.
      Daarom dus: zoek ik ideen om toch op een plek (niet thuis) te kunnen drogen.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      + over die arjans haze ziet er top uit!
      maar ik zit in belgie en op het noordelijk halfrond is deze eind november pas uitgebloeid.
      Dan is mijn plant waarschijnlijk al lang kapot gevroren in dit belgisch klimaat.
      Of heb jij andere ervaringen?

      alvast bedankt voor de tip!!!

      Comment


        #4
        Re: Eerste guerilla deze zomer

        Nogmaals
        Voor een guerrilla groei heb je geen extra voeding nodig. Eenmaal de grond behandelen is genoeg voeding voor de hele cyclus, aldus bobo.

        Ontkiemen in wat en dan zaaien in zaaimedium en deze plaatsen in een mini kweekkas of serre in het bos klinkt als een goed idee. Weet hier niet heel veel over. Ik denk dat het wel kan, zolang het niet te koud is en niet friest 's avonds.

        En voor het drogen. Tjah. Koolstoffilter aanschaffen tegen de geur en goed verbergen.
        sigpic

        Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

        Comment


          #5
          Re: Eerste guerilla deze zomer

          Voor het eerst dat ik hoor dat je een plant onderste boven kan hangen tussen de struiken met een dakje er boven.
          Ik kan je alvast vertellen dat drogen dan 2 maanden duurt en dat het gewoon echt een slecht idee is.
          Zonlicht, dus het licht wat jij overdag ziet breekt THC af.

          Comment


            #6
            Re: Eerste guerilla deze zomer

            Selecteer je kweekplaats goed. Een niet openbaar bos klinkt al goed. Zijn er geen andere activiteiten in het bos zoals jacht?

            succes!

            Comment


              #7
              Re: Eerste guerilla deze zomer

              Succes!
              Lees janleuri's Guerilla gids dat komt ook goed van pas!

              Comment


                #8
                Eerste guerilla deze zomer

                1. Bedankt voor de info over de voeding, maar zit nog steeds gewrongen met de grond situatie: ik kan niet naar een growshop en laten zenden is duur.
                Is het dan misschien niet goedkoper/ gemakkelijker dat ik gewoon goede universele potgrond koop. en dan toch hesi voeding ofzo (vloeibaar op te lossen in water)
                bij bestel en mijn planten deze geef? maar hoe moet ik dit dan doen met de voedingsschema (dat slechts voor 12 weken is)
                Hier een voorbeeld van zoon voedingsschema: http://www.hesi.nl/objects/imgs/Schema-aarde-a4.gif

                @janleuri: neen er zijn geen andere activiteiten in dit bos, zoals ik al zei, het is een privebos (grond van mensen = niet openbaar domein)
                het bos ligt er maar te liggen dus dachten wij: laten we dit benutten
                niet te vergeten het is vlak bij mijn maat thuis in een straal van 200 meter van zijn huis!

                Over het drogen, ik zal dan toch een plek binnen moeten zoeken, bij mij thuis is echt geen optie de kelder wordt gebruikt als studio dus hier komen wekelijks mensen. een zolder hebben we niet. Ik heb mijn nek er al over gebroken al heel veel gegoogled en op dit forum gelezen over drogen en droogplaaten. Maar ik vind er geen.
                Dus als er iemand tips of ervaring heeft waar zijn hun wiet drogen gelieven deze te delen, Alvast bedankt!
                Last edited by Grinder44; 15 April 2013, 23:09.

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste guerilla deze zomer

                  Hallo, heb dit ondertussen al vaak gehoord, sorry als ik irritant doe dit is niet mijn bedoeling maar het probleem is
                  ben deze namiddag in aveve geweest en daar hadden ze verschillende onderdelen van bobos mix niet, ook ben ik nog naar een tuincentrum in lommel geweest,
                  een van de grootste (van heel provincie antwerpen) en zelfs hier, hadden ze niet alles. Daarom weet ik niet goed waar ik dit moet kopen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste guerilla deze zomer

                    Maak het toch niet moelijker dan het is. Wiet is net onkruid: het groeit op elke zonnige plaats, waar de grond redelijk vruchtbaar is. Bewerk hooguit voordien de grond met langzaam werkende mest of desnoods met buffertabs van Sannie. Ga je toch geen breuk sjouwen met zware zakken aarde. Dat is nergens voor nodig. Laat je hoofd niet op hol brengen door iemand, die zelf nog nooit buiten heeft gekweekt. Je kunt beter 5 onbewerkte spots maken dan 1 bemeste. Als die ene bemeste spot wordt ontdekt heb je niks.
                    Last edited by Xtreme; 16 January 2013, 18:10.

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste guerilla deze zomer

                      Hej Xtreme, bedankt voor de uitleg, als ik dan niet echt een hele grond ga samen stellen en ook niet bijvoeden (aangezien ik kan lezen dit niet mogelijk is voor buiten)
                      heb je dan van je planten ook wel een hoge/goede oogst? na veel lezen (heb natuurlijk nog geen ervaring daarom dat ik julie vraag ) zorgt de voeding net voor
                      een betere / grotere groei van de plant (en in de bloeifase) voor grotere toppen, zeg maar als ik mis zit.
                      Ik wil het namelijk 'proberen' ineens goed te doen, ben nog al ijverig op dat vlak

                      aan iedereen alvast bedankt voor de hulp apprecieer dit hard!
                      zal deze zomer ook zeker een kweekverslagje maken!

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste guerilla deze zomer

                        Dat geldt vooral voor planten in potten. Immers, de voeding van de aarde in die pot kan opraken. Echter, buiten kunnen de wortels alle kanten op, zodat ze hun voedsel en vocht uit veel meer aarde kunnen halen. Als je ooit in wietplant hebt gezien die uit een pot is getrokken dan zie dat de buitenkant van de aarde vol met wortels zit, die werden tegenhouden door het plastic van de pot. Ik kweek al jaren buiten, maar ik blijf sjouwen met aarde en voeding een werkje voor masochisten vinden.

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste guerilla deze zomer

                          oke bedankt voor de info maar dus toch, eerst zei je dat je desnoods geen goede grond moest geven, (omdat het een soort v. onkruid is)
                          zelf kweek je buiten wel met goede aarde?

                          Kortom deze vraag, kan ik gewoon (hesi,...) voeding op te lossen in water aan men plantjes buiten in volle grond geven, zoja hoe?
                          (vind hier nergens concrete info over)
                          Last edited by Grinder44; 17 January 2013, 18:11.

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste guerilla deze zomer

                            ik heb in de zomer ook planten buiten staan in de volle grond en ook in cementkuipen
                            ik geef voeding door een maatbekertje te pakken, en 5ml ( of de gewenste hoeveelheid , zie hiervoor bijv een voedingsschema ) bij 1 liter toe te voegen.
                            heel simpel, dus gewoon net zoals Karavan siroop (ken je misschien wel van je jeugdjaren) mengen even de verhouding in de gaten houden en klaar is grinder44
                            hesi kun je inderdaad gebruiken, maar ik geef mijn planten die in de volle grond staan GEEN voeding , omdat ze al genoeg voeding uit de grond halen, je kunt dit wel doen maar of het nut heeft....
                            en zoals Xtreme al vertelde, voeding in een pot raakt op, en onder de grond is dat een ander verhaaltje

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste guerilla deze zomer

                              oke dan, maar als ik zie op het internet naar wietplanten dan zie ik som echt joekels van planten 6e3adb1ae0e02c9L.jpg
                              weet natuurlijk ook wel dat ik deze niet kan kweken!!! geen schrik dit besef ik maar al te goed,
                              maar ik probeer een zo goed mogelijke plant groot te brengen.

                              Als ik nu geen goede grond kan samenstellen of kopen is dan voeding (vloeibaar) hier eventueel een vervanging voor?

                              Comment

                              Bezig...
                              X