Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis en geheugenverlies vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis en geheugenverlies vragen

    Korting op 420shop
    Wat zijn de gevolgen van cannabis op de hersenen? Lijdt het effectief tot geheugenverlies of een verlaging van het iq?

    Volgens studies bindt de actieve stof, de THC (waar je high van wordt) zich tot de het vet in ons lichaam, voornaam in het vet in de hersenen. Deze wordt na een aantal maanden terug verwijdered, maar het langdurig en dagelijk gebruik van cannabis kan tot geheugenverlies lijden.

    Ikzelf blow nu al bijna een jaar op reguliere basis, sommige weken wel dagelijks. Fysiek heb ik er niet veel last van aangezien ik het, tegen de woorden van andere in, combineer met sport (dagelijks pompen heeft een positief effect op je borstkast) en psychisch ook niet (in bizarre situaties kan het tot paranoia lijden maar dat heeft verschilt van persoon tot persoon).

    Dagelijks blowen en studeren, ja of nee?
    Wat is het daadwerkelijk effect van cannabis op de hersenen?

    Jouw mening?
    Resident in Tenerife, Spanje.
    3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

    #2
    Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

    Daar zijn vast wel wat studies over te vinden en natuurlijk scheelt het van persoon tot persoon. Bij sommigen kan het helemaal geen kwaad bij een ander is het simpelweg desastreus.

    In mijn persoonlijk situatie weet ik na 20 jaar dagelijks blowen dat het me emotioneel wat vlakker maakt. Op de korte termijn betekend dat ik bijv boos ben een joint rook en daarna maak ik me er minder druk om. Dat effect heeft het in mindere mate op de lange termijn, bij mij althans.
    Bij grote stress blow ik beter niet, (of heel minimaal)ik kom niet aan het oplossen van het probleem toe en het wordt een puinhoop.
    Een ander effect is dat ik me minder goed kan concentreren. Als ik veel blow gaat dat beduidend minder goed. Een verminderde concentratie betekend ook dat ik minder goed informatie verwerk en opsla in mn geheugen. Maar dat is natuurlijk weer iets anders dan geheugen verlies.
    Maar goed dat geld voor mij persoonlijk en zo heeft een ieder die blowt zo zijn ervaring.

    Comment


      #3
      Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

      ik wou hier iets typen maar wat ? dehm, weer vergeten
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

        Idd wou ook reageren maar weet niet meer wat na drie keer roken van mijn joint .
        rook echt al jaren zal ook al over een 20 tal jaar gaan heb verleden jaar avondschool gedaan enige maanden en had me die vraag dan ook gesteld .
        Gaat dit nog lukken die aantal maanden gingen hem om een hoop leerstof vele nieuwe berekeningen enz.. .
        Wat ik wel eerste maanden gedaan heb is gestopt met blowen tot eerste examen achter de rug was en dan resultaten had wat zeer positief , was boven mijn eigen verwachtingen wel serieus gestudeerd ook bij te vermelden .
        Dus dacht ik bij mezelf wtf rook terug gewoon weer merkte beetje verschil op wat meer moeite met alles te begrijpen en wat meer tijd nodig , maar wel blijven studeren als een gek resultaat volgende examens allemaal met glans geslaagd mondeling schriftelijk geen prb .
        Dus wat mij betreft daar weinig last persoonlijk! van gehad .
        nu zijn we weeral jaartje verder moet je me ook echt niet alles meer komen vragen wat ik geleerd heb weet nog veel maar zeker niet alles daar zit het natuurlijk wat is geheugenverlies ?
        Soms wil ik zaken vergeten en kan ik ze niet vergeten een geheugen kan zo verschillend zijn , dat je denk ik de antwoorden bij jezelf moet ontdekken wat betreft deze vraag
        Mvg
        dave

        Comment


          #5
          Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

          Dave, je kan ook een selectief geheugen hebben en de kleinste details herinneren maar het concept in zijn geheel, niet. Dit gebeurt bij mij vaak.

          Studeren is sowieso een kwestie van oefening en volharding, er bestaan natuurlijk van die koppetjes die een keer lezen en onthouden maar de 'normale mens' hoort daar niet bij.

          Over de concentratie valt natuurlijk veel te zeggen, iederen weet en voelt dat je in detail focussen op iets na een joint praktisch onmogelijk is, het hoort er nu eenmaal bij. Ik heb het hier dan ook niet over het roken zelf maar over de dagen erachter.
          Resident in Tenerife, Spanje.
          3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

          Comment


            #6
            Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

            Ik heb hier ooit een literatuur review over geschreven, of over een deel van het geheugen dan.. Dwz. De huidige studies (en resultaten) samengevat naar een enkele conclusie. Is wel lastige stof voor sommigen. Interesse?
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

              Bring it on!
              Resident in Tenerife, Spanje.
              3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

              Comment


                #8
                Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                Ik zuip veel, helpt dat ook voor het open houden van de haarvaten?
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                  nee, daarvoor zou je best je hoofd kaal scheren
                  Resident in Tenerife, Spanje.
                  3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                      Meestal gaat het zo ongeveer van : 'dat erin stampen van de stof is allemaal prima gegaan, maar waar o waar heb ik het ook alweer gelaten' vraag je jezelf af tijdens het tentamen... Het is mij weleens gelukt om apestoned een open-boek tentamen te verprutsen, je weet wel, zo'n tentamen waar je je boeken bij mag gebruiken.

                      Als leren studeren nou eens specifiek aangepakt zou worden, met concreet gebruik van zoveel mogelijk wat we nu al weten uit verschillende hoeken .. tsja dan zou best eens kunnen blijken dat in elk geval een deel van studeren veel beter gaat met een jointje achter de kiezen.

                      Lichtelijk zijsprongetje maar toch : neem de mindmap. Keileuk, hardstikke handig voor de persoon die hem maakt, kan je hardstikke veel info in kwijt en ziet er ook nog eens tof uit als je een beetje je best doet. Maar wat gebeurd ermee als officiele leerclubs (neenee niet de homobar maar onderwijsinstellingen) ermee gaan knoeien? Dan is het opeens de bedoeling SAMEN aan 'n mindmap te werken. Wat alle functionaliteit eruit perst, en het maakt tot een compleet abstract setje woorden waar niemand nog wat aan heeft.

                      Leren is leuk te maken, wat het ook is. Met veel gekke zijsprongen, rare associaties en -inderdaad Spanish Queen- volharding. En af en toe een sticky
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                        Wat is het daadwerkelijk effect van cannabis op de hersenen?

                        Ik wilde iets vragen of hier iets over zeggen geloof ik... maar ik ben het vergeten...
                        I'm gonna walk before they make me run

                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                          Oorspronkelijk geplaatst door mellowcake View Post
                          Wat is het daadwerkelijk effect van cannabis op de hersenen?
                          dat hangt ervan af waar in de plant je die hersens plaatst denk ik
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                            Ik heb dat geweten maar ben het vergeten....

                            mobile message

                            Comment


                              #15
                              Re: Cannabis en geheugenverlies vragen

                              Vind het moeilijk om hier echt gaan te zeggen geheugenverlies van wiet .
                              Omdat naar mijn mening alle mensen met de loop van de jaren gaan klagen dat ze veel vergeten ,niet goed meer kunnen zien en motoriek ook minderd .
                              En mijn oma en opa hebben nooit een joint gerookt :p .
                              Wij takelen nu eenmaal af met de jaren met of zonder wiet is mijn mening .

                              mvg
                              dave

                              Comment

                              Bezig...
                              X