Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x 5 big bang autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2x 5 big bang autoflower

    Korting op 420shop
    Hey mede-growers,

    Ik kon het toch niet laten om een kweekverslagje te gaan schrijven over mn eerste kweekje. Dit kweekje betreft 10 big bang autoflowers en mogelijk komt er nog een aantal 'gewone' planten bij. Dit doe ik samen met een paar vrienden en we hopen er het beste van te maken. Aangezien onze ouders liever niet hebben dat we zelf aan de kweek gaan, hebben we besloten voor een guerilla-kweekje te kiezen.

    Het plan:

    Deze donderdag zijn we langs de growshop geweest om de zaden te gaan halen. De medewerker zei dat het niet uitmaakte of we gingen voor de big bang autoflower of de autobomb autoflower. We besloten dus maar van allebei 5 te nemen. Alleen volgens mij heeft hij per ongeluk toch 10 big bangs mee gegeven. Maarja hierna natuurlijk gelijk 5 zaadjes in een lichtdicht glas, afgedekt, laten weken. Deze op de zolder gezet, omdat het hier het warmste was en wachten maar. Ondertussen hebben we onze mini-kas geplaatst op het dak, op een haast onzichtbare plek. Vanmorgen, dus na 1,5/2 dagen weken, kwamen de worteltjes tevoorschijn en hebben we ze geplant. Wat water gegeven en lekker in de zon laten bakken

    Het plan is dat ze over 1 week, de meivakantie, in een kas komen te staan bij een vriend van me. Ook de andere 5 zaadjes zijn dan ontkiemd en die zullen beginnen in de kas. Hier kunnen ze twee weken staan en dan zullen ze toch echt naar de guerilla-locatie toe moeten. Van die locatie zijn we nog niet helemaal zeker, maar gelukkig hebben we nog 3 weken om te zoeken.

    En hier ook al mijn eerste vraag. Ik heb de zaadjes nu geplant in de potjes zoals op de onderstaande foto te zien is. Hoeveel water mag ik ze per keer geven en hoe vaak op een dag? Ik heb ze nu een stuk of 5 spraytjes per plant met de plantenspuit gegeven, gewoon kraanwater.

    DSC_0745.jpg


    Alvast bedankt

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ohja en ik heb nog een vraagje. Hoe zorg ik ervoor dat mn fotos niet als thumbnails verschijnen. Ik heb de handleiding al gelezen maar ik snap hem niet helemaal
    Attached Files
    Last edited by SpaceMountaineer; 22 April 2013, 22:24.
    Terminate the hate and spread the positive

    #2
    Re: 2x 5 big bang autoflower

    suc6 met je kweek
    ga ik zeker opvolgen want ben namelijk zelf ook van plan om deze soort eens te zetten

    grtz
    grtzz..

    Comment


      #3
      Re: 2x 5 big bang autoflower

      oh sorry ik ben nog vergeten te vermelden: we proberen zo min mogelijk voeding te gebruiken. Het enige wat ons aangeraden was, is aan het begin van de bloeiperiode wat terra flores toe te voegen. Dit is dan ook ons plan. Tenzij iemand anders betere suggesties heeft?
      Terminate the hate and spread the positive

      Comment


        #4
        Re: 2x 5 big bang autoflower

        leuk ik ga je ook volgen.
        mischien voor in de bloei flesje plagron
        bio bloei halen?

        Comment


          #5
          Re: 2x 5 big bang autoflower

          Je bedoelt 2 verschillende groeivoedingen gebruiken of gewoon volledig overschakelen op bio? en wat is hier het voordeel van?

          Ik heb trouwens de zaadjes op 4/20 geplant zie ik net, kan alleen maar geluk brengen toch? hoop dat ik ze morgen al wel kan zien
          Terminate the hate and spread the positive

          Comment


            #6
            Re: 2x 5 big bang autoflower

            het is best om gewoon te kijken naar je planten en als ze voeding nodig hebben voeding geven want het kan altijd zijn dat de ene plant meer of minder nodig geeft en dat je alleen bloei voeding zal nodig hebben geloof ik niet echt maar het kan altijd zijn het is te zien voor hoelang je potgrond is bemest
            verder zou ik gaan voor eeen top grow box van plagron kost niet zoveel en je hebt alles voor een volledig kweek

            Comment


              #7
              Re: 2x 5 big bang autoflower

              als je in universele potgrond kweekt heb je gnoeg voeding
              voor de eerste 6 weken ik gebruik een beetje bloeivoeding als mijn dames erom vragen
              autoflowers hebben niet meer nodig

              Comment


                #8
                Re: 2x 5 big bang autoflower

                Succes ik zou willen dat hier ook een mooi stealthy plat dak was
                Guerrilla: 2013
                Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
                Neem een kijkje en reageer

                Comment


                  #9
                  Re: 2x 5 big bang autoflower

                  @arie123321 Ja daar heb ik inderdaad wel geluk mee. T is alleen wel een gedoe iedereen keer met als je ouders even weg zijn snel t dak op te rennen om alles te controleren en dan natuurlijk ook nog de buren die het wel kunnen zien, daarom zo snel mogelijk alles verplaatsen naar de guerilla locaties.
                  @smart pix: ja zoiets dacht ik dus ook. Een autoflowertje zal niet heel veel nodig hebben.
                  @peuker: thanks voor de tip, zodra ik wat grotere planten aan ga schaffen zal ik deze sowieso in huis halen. Voor de autoflowertjes geef ik het pas wanneer het echt nodig is, aangezien het ook pas mn eerste kweek is.

                  En nu even een kleine update:

                  DSC_0761.jpgDSC_0762.jpg

                  Zoals je ziet hebben we de plantjes voor de grap allemaal een naam gegeven. We zijn met zn 5en dus komt het precies uit. De potgrond is nu gelukkig mooi vochtig met de bovenkant die een beetje droog is, maar dat is geen probleem als ze nog nieteens boven de grond staan toch? Alleen de meest linkse op de tweede foto staat wat natter aangezien dit zaadjes nog niet ontkiemd was in het glas. Voor zover ik het zie gaat alles wel lekker, begin alleen een beetje ongeduldig te worden

                  Ook zou ik graag nog advies willen vragen over de keus van mn eigen plant. Ik zou er het liefst nog een 'gewone' plant bij hebben, aangezien ik alles wel een keer wil proberen. Bij de growshop hadden ze me de Easy Sativa of de A.M.S. aangeraden, omdat deze goed bestand zijn tegen schimmel, alleen kunnen deze planten dik over de twee meter worden. Hebben jullie betere suggesties of zeggen jullie van: houdt deze planten maar gewoon in een 10L pot zodat deze niet te groot wordt?
                  Last edited by SpaceMountaineer; 23 April 2013, 18:56.
                  Terminate the hate and spread the positive

                  Comment


                    #10
                    Re: 2x 5 big bang autoflower

                    ik zou zeggen plant een deens soortje die zijn vaak begin
                    september wel klaar terwijl een 'normale' vaak wel tot oktober moet.
                    en dat is voor beginners niet aanteraden omdat je dan grote kans op toprot hebt.
                    je zou ook kunnen verduisteren maar dat lijkt me geen optie als je guerilla kweekt

                    Comment


                      #11
                      2x 5 big bang autoflower

                      Deense soorten doen het indd altijd goed. (Royal Dane, Typhoon, Freezeland, Ierdbei)
                      Als je ze klein wilt houden zou ik veel de plant toppen gewoon. Krijg je een mooi bosje die lekker klein blijft

                      Comment


                        #12
                        Re: 2x 5 big bang autoflower

                        Ja de Deense soortjes zijn hier jammer genoeg alleen niet te verkrijgen in de growshop, dus dan zal ik ze al moeten gaan bestellen. Niet bepaald handig als je je eigen bankrekening niet online kan gebruiken en je wilt het voor je ouders verbergen. Ik kreeg hier inderdaad ook de tip om te gaan toppen of om later te beginnen.

                        Maar nu even tijd voor een kleine update. Het is ondertussen al weer twee dagen geleden dat ik wat van me had laten horen.

                        Nadat ik ze zaterdag heb geplant in aarde, zijn er nu -woensdag- 3 van de 5 boven de grond gekomen. Duurde wel langer dan gedacht, maar zal wel komen doordat ze gewoon buiten staan. Hier even een paar fotootjes:

                        DSC_0776.jpgDSC_0775.jpgDSC_0774.jpg

                        Zoals je ziet is het nog niet heel veel. Iemand nog tips? anders ga ik gewoon zo verder.

                        Even een tijdlijntje erbij voor het gemak:

                        18 april: zaadjes gekocht en in een glas water gedaan
                        20 april: zaadjes in de aarde gestopt
                        24 april: eerste plantjes beginnen boven te komen.

                        laterr!
                        Terminate the hate and spread the positive

                        Comment


                          #13
                          Re: 2x 5 big bang autoflower

                          de grootste plannen... maare ik ben wel benieuwd naar je leeftijd..??

                          Comment


                            #14
                            Re: 2x 5 big bang autoflower

                            hij is minimaal 18... toch?

                            maar in vervolg goed nat houden als je plantjes nog
                            niet boven zijn.

                            ps: stuur me even een pm ik heb nog wel wat denen

                            Comment


                              #15
                              Re: 2x 5 big bang autoflower

                              Smart pix, bedank voor de tip. Zal er bij mn volgende set planten rekening mee houden.
                              En over mijn leeftijd, ik ben inderdaad pas 18, dus een van de jongste hier.

                              Ik heb trouwens nog 1 vraagje. Bij 1 van de plantjes zijn de lobblaadjes er niet mooi groen, maar lijken ze meer een soort van paars/donker groen. Ook komt deze niet goed uit het zaadje lijkt het wel.
                              Terminate the hate and spread the positive

                              Comment

                              Bezig...
                              X