Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

    Korting op 420shop
    Goedemiddag iedereen!

    Heb besloten om eindelijk eens een plantje te zetten aangezien ik nu de plaats heb
    Ik zal snel mijn visie uitleggen en wat ik heb geleerd door opzoekwerk.

    Mijn bedoeling is om een kast om te bouwen naar een growbox. Het is allemaal voor persoonlijk gebruik
    dus zal er maar 1 plantje in komen, namelijk super lemon haze. Dit is mijn eerste keer.

    Wat ik dus nodig heb is het volgende (denk ik):

    Bestellijstje in post hieronder


    Mijn eerste vraag, heb ik hier mee voldoende voor mijn groei? Zou het liefst allemaal in 1 keer kopen.

    De kast zal 2 meter hoog zijn, 1 meter breed en 1 meter diep. Heb dit besloten aangezien super lemon haze
    tamelijk hoog kan worden en zo heb ik zeker geen plaats te kort.

    Stappenplan:

    1) Ontkiemen

    2) Groei (18/6): Bloei (12/12): Afzuigventilator activeren en de eerste 4 weken luchtvochtigheid behouden van 65%. Nadien rustig afbouwen tot 40-45%.
    Doorheen de bloei met een voedingsschema voeding toepassen en kijken voor verkleuringen om te weinig/veel voeding tegen te gaan.
    Dagelijks water geven aan de hand van de aardevochtigheidsmeter.

    4) Drogen
    Last edited by Yannixx; 12 September 2013, 12:03. Reden: Vragen beantwoord

    #2
    Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

    Heb nog veel antwoorden gevonden op mijn vragen, mijn bestellijstje is nu het volgende:

    =============================================
    1 zaadje Super Lemon Haze Link 8,95
    18 liter pot Link 2,45
    600 Watt HPS Link 81,5
    ADWA PH meter Link 44,5
    Digitale Thermo/Hygro meter Link 12,5
    ADWA EC Meter Link 44,5
    Plagron Growmix (50l) Link 9,75
    Top Grow Box 100% Terra Plagron Link 39,95
    Koolstoffilter Rhino Link 59,95
    G Tools 420m3 afzuigventilator
    Link 122,5
    Aardevochtigheidsmeter Link 16,95
    Luchtbevochtiger Mist Pro 4 Link 64,95
    Afzuigslang Sonoconnect 127mm Link 27,95
    Microscoop x100 Link 14,95
    Zwenkventilator Hurricane Clipfan Link 12,75
    Plagron PH min Link 9,95
    =============================================

    Wat ik mij nu wel nog afvraag is of ik nog een extra fan controller nodig heb?
    Op de website stond dat de G Tools afzuigventilator een ingebouwde temp sensor en toeren regeling heeft dus ik vermoed van niet,
    maar toen ik keek in de Secret Jardin growtenten zit er wel nog een extra fan controller bij bovenop de G Tools afzuigventilator?

    Iemand die wat meer inzicht hierin kan geven?

    Als jullie tips of opmerkingen hebben mogen jullie deze altijd posten.

    Bedankt!

    Comment


      #3
      Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

      Hey yannick.
      Daar zit al een kastje bij,waar je het kunt afstellen.

      Maar 1zaadje onder een 600watt....
      Wil je een grote brede plant kweken?

      Als je voor een klein plantje gaat zouw ik minimaal 3planten zetten.
      Want voor een klein plantje 600watt te gebruiken,is wel gekkenwerk.
      Tenzijn je dat ene plantje groot laat worden.

      Gr staff

      Comment


        #4
        Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door stafford View Post
        Hey yannick.
        Daar zit al een kastje bij,waar je het kunt afstellen.

        Maar 1zaadje onder een 600watt....
        Wil je een grote brede plant kweken?

        Als je voor een klein plantje gaat zouw ik minimaal 3planten zetten.
        Want voor een klein plantje 600watt te gebruiken,is wel gekkenwerk.
        Tenzijn je dat ene plantje groot laat worden.

        Gr staff
        Dag Staff,

        Bedankt voor je reactie, ja de bedoeling is om te beginnen met 1 grote plant. In de toekomst zou ik wel nog meerdere planten doen als mijn ervaring groter word.
        Dat is ook de reden dat ik meteen voor 600watt ga zodat ik later gemakkelijk meer planten aan kan.

        Groeten, Yannick

        Comment


          #5
          Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

          Met 18 liter potten zou ik er toch wel 4 of 5 zetten anders is het echt niet rendabel.
          1 Plantje kan wel maar dan kun je er beter een speciekuip van 120L in zetten en minstens 2 maanden groeien.
          Maar als dat ene plantje dood gaat of problemen krijgt heb je niks.

          Met 600W heb je de mogelijkheid om een halve kilo wiet te kweken, maar niet met 1 plantje.

          Aardevochtigheidsmeter is een prul, en een luchtbevochtiger heb je met zaden normaal ook niet nodig.
          Ec en pH meter kun je ook voor 10/stuk vinden op teh interweb.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Met 18 liter potten zou ik er toch wel 4 of 5 zetten anders is het echt niet rendabel.
            1 Plantje kan wel maar dan kun je er beter een speciekuip van 120L in zetten en minstens 2 maanden groeien.
            Maar als dat ene plantje dood gaat of problemen krijgt heb je niks.

            Met 600W heb je de mogelijkheid om een halve kilo wiet te kweken, maar niet met 1 plantje.

            Aardevochtigheidsmeter is een prul, en een luchtbevochtiger heb je met zaden normaal ook niet nodig.
            Ec en pH meter kun je ook voor 10/stuk vinden op teh interweb.

            Comment


              #7
              Vergis je niet de set up waar jij over spreekt is allesbehalve legaal
              Last edited by Dylero; 12 September 2013, 13:01. Reden: toevoeging
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment


                #8
                Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                1. Hoe zou ik de Terra Voeding dan het best toepassen met een 50l pot?
                2. Ok zal eens kijken voor alternatieve methodes dan, het is idd ook wel een grote kost.
                3. Het zou in een slaapkamer zijn maar zoals je zegt, lichtinval zal zeker mogelijk zijn, zal dus op zoek gaan achter een inlaat ventilator.
                4. Super!
                5. Ok zal die maten toepassen.
                6. Welke zou je dan aanraden, Aluconnect?
                7. Zal er dan misschien 3 verspreiden: 1 helemaal aan de bovenkant, 1 in de linker bovenhoek, 1 in de rechter onderhoek.
                8. Ok, komt op het lijstje
                9. Goed idee!

                Haha dat is waar, maar het is iets legaler dan met 3 planten

                Bedankt voor je reactie, heb de laatste dagen echt ontzettend veel bijgeleerd!

                Comment


                  #9
                  Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                  De waarden van de voeding blijven hetzelfde, ..ml per liter water, de bloeitijd blijft ook hetzelfde, alleen kun je veel langer ongestraft groeien omdat je een grotere aardebuffer hebt.
                  Bij aarde is meer altijd beter

                  Als de LV rond de 50 zit ben je al goed, da's meestal geen probleem binnenshuis.
                  Je lamp zal het wel wat omlaag brengen, maar als je genoeg afzuigt, en dus verse lucht erin krijgt, zou dat redelijk op peil moeten blijven.
                  Tja, je kunt 'm erbij nemen als je niet naar de kosten hoeft te kijken, misschien woon je in een omgeving met droge lucht.

                  Met 400W zit je ook al best ruim in het licht met 1 plantje.

                  Combideck voor de slang.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                    Als buitenplant wordt 1 vrouwtje gedoogd, mits er geen klachten komen van buren o.i.d.
                    Zodra je ze onder een lamp plaatst vervalt het gedoogbeleid.

                    Plaats er dan ineens maar meer dan eentje...
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yannixx View Post
                      1. Hoe zou ik de Terra Voeding dan het best toepassen met een 50l pot?
                      2. Ok zal eens kijken voor alternatieve methodes dan, het is idd ook wel een grote kost.
                      3. Het zou in een slaapkamer zijn maar zoals je zegt, lichtinval zal zeker mogelijk zijn, zal dus op zoek gaan achter een inlaat ventilator.
                      4. Super!
                      5. Ok zal die maten toepassen.
                      6. Welke zou je dan aanraden, Aluconnect?
                      7. Zal er dan misschien 3 verspreiden: 1 helemaal aan de bovenkant, 1 in de linker bovenhoek, 1 in de rechter onderhoek.
                      8. Ok, komt op het lijstje
                      9. Goed idee!

                      Haha dat is waar, maar het is iets legaler dan met 3 planten

                      Bedankt voor je reactie, heb de laatste dagen echt ontzettend veel bijgeleerd!
                      1. ja de waardes blijven hetzelfde, gewoon rekening mee houden u growmix is voor 3weken voorbemest. dus na de 3de week kan je beginnen met voeding te geven. ( wel best je water al afzuren na 1ste week)
                      6. gezien het op je slaapkamer zal gebeuren best toch die sonoconnect gebruiken denk ik, ik hoop dat je kan slapen met herrie want die zal er zijn anders idd combiconnect gelijk QnQ zegt.

                      Gr
                      Last edited by Dylero; 12 September 2013, 13:36.
                      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                      Comment


                        #12
                        Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        De waarden van de voeding blijven hetzelfde, ..ml per liter water, de bloeitijd blijft ook hetzelfde, alleen kun je veel langer ongestraft groeien omdat je een grotere aardebuffer hebt.
                        Bij aarde is meer altijd beter

                        Als de LV rond de 50 zit ben je al goed, da's meestal geen probleem binnenshuis.
                        Je lamp zal het wel wat omlaag brengen, maar als je genoeg afzuigt, en dus verse lucht erin krijgt, zou dat redelijk op peil moeten blijven.
                        Tja, je kunt 'm erbij nemen als je niet naar de kosten hoeft te kijken, misschien woon je in een omgeving met droge lucht.

                        Met 400W zit je ook al best ruim in het licht met 1 plantje.

                        Combideck voor de slang.
                        Super!

                        Zal het controleren de eerste dagen en als het nodig zou zijn kan ik hem altijd later bestellen

                        Ben aan het twijfelen, aangezien ik op het forum al had gelezen dat een 600 rendabeler is met lumen per watt, natuurlijk is
                        het energieverbruik hoger dus de vraag is dan of het de moeite is of niet.

                        Ok, zal hem op het lijstje zetten, nogmaals bedankt!

                        Comment


                          #13
                          Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Yannixx View Post
                          Super!
                          Ben aan het twijfelen, aangezien ik op het forum al had gelezen dat een 600 rendabeler is met lumen per watt, natuurlijk is
                          het energieverbruik hoger dus de vraag is dan of het de moeite is of niet.
                          Met 400 watt kan je ook al heel wat bereiken...
                          sigpic
                          100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                          Comment


                            #14
                            Re: [Super Lemon Haze] Eerst kweek, enkele vragen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                            Als buitenplant wordt 1 vrouwtje gedoogd, mits er geen klachten komen van buren o.i.d.
                            Zodra je ze onder een lamp plaatst vervalt het gedoogbeleid.

                            Plaats er dan ineens maar meer dan eentje...
                            Dat wist ik niet! Nu begin ik wel te twijfelen om er meer dan 1 te doen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dylero View Post
                            1. ja de waardes blijven hetzelfde, gewoon rekening mee houden u growmix is voor 3weken voorbemest. dus na de 3de week kan je beginnen met voeding te geven. ( wel best je water al afzuren na 1ste week)
                            6. gezien het op je slaapkamer zal gebeuren best toch die sonoconnect gebruiken denk ik, ik hoop dat je kan slapen met herrie want die zal er zijn anders idd combiconnect gelijk QnQ zegt.

                            Gr
                            Super bedankt voor de tips! De kast ga ik zo goed mogelijk proberen isoleren tegen het geluid, ik zal er niet veel last van hebben denk ik maar mijn vriendin daarintegen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Gamm View Post
                            Met 400 watt kan je ook al heel wat bereiken...
                            Ga er nog eens goed over nadenken

                            Comment

                            Bezig...
                            X