Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

    Korting op 420shop
    Sinds mei dit jaar ben ik me gaan verdiepen in het maken van cannabis tinctuur.
    Voorheen gebruikte ik wietolie, dit vond ik moeilijk te doseren, een knoeiboel en niet alle stoffen blijven bewaard in de olie.
    In tinctuur wordt bij het juiste percentage alcohol, namelijk meer als 70% alle stoffen opgenomen in de alcohol.
    Je kan knipafval of hele toppen gebruiken. Deze laat je drogen. Curen. Bevries je een uurtje. Kruimel je zo klein mogelijk. Doet dit in een fles, die je luchtdicht af kan sluiten. Hierbij gooi je de alcohol, zelf prefereer ik meer als 94% zuivere alcohol. Dit schud je zet het weg voor 21 dagen, waarbij je om de dag de fles schud. Na die 21 dagen ga je het spoelen, zeven, filteren.
    Op de foto s kan je het resultaat zien.

    Aangezien ik benieuwd was naar de medinale werking van cannabis tinctuur, heb ik vier soortjes mogen laten analyseren in Leiden.
    Hierbij kwam de Santa Shiva het beste uit qua verhouding CBD THC 3:1 De eerste Santa Shiva tinctuur heb ik gemaakt op basis van 70%.
    Deze van vandaag is gebaseerd op 94%. Ze helpt goed tegen pijn. Aangezien ik fibromyalgie heb en COPD, geregeld last van ontstekingen oa op mijn longen en spieren, is deze tinctuur zeer effectief. Het werkt ook als antibioticum. Binnen drie dagen een hogere dosis en ontsteking verdwijnt.
    Tevens had ik jaren last van tandvleesproblemen. Deze zijn verdwenen. Mijn tandarts en mondhygieniste stonden met hun mond vol tanden

    Je kan het doseren door max 2 ml per keer te pakken, direct op de tong. Op je eten of in je drinken. Dan duurt het iets langer voor het werkt.
    Het smaakt goed bij de yoghurt, in je koffie of thee, melk, op slagroom, cake en ijs etc.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Uiteraard heb ik van andere kruiden uit mijn biologische kruidentuin ook andere tincturen gemaakt als Hysop, Camille, Oregano, Tijm, Paardenbloem. Goed voor de wintermaanden. Mijn imuumsysteem werkt ook niet meer zoals het hoort, omdat ze me voorheen in mijn leven vergiftigd hebben met antibiotica en andere medicatie.
    Hierdoor had ik een gezwel gekregen in mijn lever. Deze is nagenoeg verdwenen door het gebruik van cannabis en geen andere medicatie meer te nemen van de pharmeutische industrie. Zo neem ik geregeld mariadistel voor mijn lever en Maca voor energie. De zon is ook een van mijn beste medicijnen, jammergenoeg is de zomer net voorbij en gaan we de koude en gure maanden tegemoet. Dat is voor iemand met fibromyalgie altijd weer afzien. De pijn, de ontstekingen, je darmen, je nachtrust. Alles wordt erger met de maanden met de R. Daarom zijn vitamines en mineralen noodzakelijk.

    Later post ik nog foto s van mijn andere tinctuurtjes.
    Attached Files
    Enjoy life, it is to short.

    #2
    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

    Klinkt leuk.
    Maar wat doet dit nou precies met je?
    Wat is het effect?
    Hoeveel gram heb ik nodig als op hoeveel ml alcohol?

    Ik moet je wel zeggen dat je foto's op wietforum er altijd tip en top uitzien ik reageer daar niet want vind het niet zo gezellig forum als JD maar ik lees wel mee met de outdoor verslagen.
    Waarom maak je hier geen verslag volgend jaar?

    Comment


      #3
      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

      De hoeveelheid alcohol is afhankelijk van de hoeveelheid cannabis. Je moet zorgen dat er altijd een laagje alcohol meer is van een halve tot hele cm boven de cannabis.
      In de loop van tijd zie je de cannabis oplossen in de alcohol, het residu wat overblijft is dan ook weinig.

      Je kan tinctuur voor verschillende aandoeningen gebruiken. Iemand met ADHD krijgt rust. Iemand die moeilijk kan slapen, kan hierdoor slapen. Hiervoor kan je diverse tinctuurtjes bereiden, met verschillende soortjes. Voor de pijn gebruik ik het liefst een hoge CBD rijke. Als je het medicinaal gebruikt is het niet de bedoeling dat je er high of stoned van wordt. Maar je kwaal wordt verlicht, zodat het draaglijk is.
      Wil je er toch stoned of high van worden, kan je hoger doseren of het verwarmen.

      Bijgaand foto kruiden tinctuurtjes en yoghurt met tinctuur, meestal mijn middagtoetje
      Attached Files
      Enjoy life, it is to short.

      Comment


        #4
        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

        Maar wiet drijft toch op vocht?
        Hoe kan ik dan weten dat de alcohol ongeveer een centimeter er boven zit.
        Wat voor soort alcohol gebruik jij voornamelijk?

        Comment


          #5
          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

          Cannabis drijft echt niet in alcohol. Blijft op de bodem. De alcohol dringt hier in en wordt daardoor zwaarder als de alcohol zelf.
          Je zult het zelf zien. Ik gebruik voornamelijk 94% zuivere alcohol die ik in Belgie ga halen. In Nederland is het niet te koop. In Polen en Italie is het nog goedkoper.
          Tevens kan je er een vodka voor gebruiken die is 70% Rasputin genaamd.
          Enjoy life, it is to short.

          Comment


            #6
            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

            Oke nee ik wist niet dat het zonk. Maar zeker een keer het proberen waard. Is Strorum 80% bijv goed? Dat is hier gewooon te halen in de slijterij (NL)
            Last edited by Heribei; 27 September 2013, 22:00.

            Comment


              #7
              Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

              Als je drank gebruikt die minder sterk is, helpt het dan als je er meer van in doet? Zeg bijvoorbeeld tweeeneenhalf keer zoveel 40% vodka om min of meer dezelfde hoeveelheid alcohol te verkrijgen als je uit die 94% haalt?

              Kan niet zo snel aan hogere percentages alcohol komen en wil het toch een keer proberen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                Ik moet me er toch maar eens in verdiepen. Vooral het stukje van slapen kunnen spreekt me heel erg aan!

                Comment


                  #9
                  Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                  Ik maak al jaren Herenburg
                  Een weckfles vol wiet (klein spul en knipsel) en overgiet dat met Beerenburg.
                  Dan een maand vergeten en filteren door een koffie filter. Thats all.

                  Zulke tincturen worden al eeuwen gemaakt, het probleem is dat de mensen het geheugen van een kakkerlak hebben........................
                  Last edited by HJM; 28 September 2013, 00:38.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                    Ik heb eerder het geheugen van een olifant, dat is een groot probleem.
                    Teveel info, op een hoop en geen tijd om het te sorteren.............
                    .

                    Comment


                      #11
                      Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                      Haaaaa, het probleem van:

                      Ik heb het ergens opgeslagen, maar in welke kast, lade, dosier...........ook al weer?????????????
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                        Juist.... vandaar dat ik de laatste jaren meer neig naar aangenaam verdoofd.
                        Dit geeft meer!


                        Comment


                          #13
                          Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                          Ja pleuris Vale, nu weet ik waarom jij de weg vergeet in je argief.

                          Met zulke muziek vergeet je ook alles. !!!
                          Die celliste, jemig wat goed.
                          Last edited by HJM; 28 September 2013, 01:39.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Cannabis Tinctuur voor mediciaal gebruik. Voorheen het medicijn der medicijnen.

                            Hahahaha, ergens moet je selectief zijn.
                            De belangrijkste dingen sla je op, de rest?



                            Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn....

                            Comment


                              #15
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X