Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

    Korting op 420shop
    Hallo beste forumleden!

    Na wat rond te kijken op het internet ben ik terecht gekomen bij wietsoorten met een hoog CBD-gehalte en een laag THC-gehalte.
    hier is een linkje naar zo'n dergelijke soort: http://www.leafly.com/sativa/charlottes-web

    Je kan zien dat het hier beschreven word dat je meer gefocused gaat zijn.

    Als student merk ik op dat veel klasgenoten rilatine voorgeschreven krijgen en er in het algemeen niet echt tevreden van zijn, om beter te kunnen studeren. Nu vroeg ik me af ofdat deze wietsoort hetzelfde effect geeft zonder de bijwerkingen van rilatine.(ben zelf geen rilatine-gebruiker)

    Kan iemand hier mij meer over vertellen of heeft iemand hier ervaring mee. wou het zelf eens aan een kweekje wagen maar de zaadjes van charlotte's web zijn hier in europa heel moeilijk te vinden.

    alvast bedankt

    #2
    Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

    Nee da geef bij lange na niet het zelfde effect en ik gebruik al jaren Cannabis en Ritalin
    Ja van Ritalin word ik rustig en van cannabis ook . Maar ritalin doet wel meer met hersenen en da doe cannabis niet
    Ik word niet gefocust van cannabis ik word er ontspannen van

    GR
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

      Maar is de wiet die je rookt van een hoog CBD-gehalte?

      Comment


        #4
        Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

        Even kijken waar ik mee wil beginnen. Het studeren onder invloed van een middel is al een discussie op zich.Er zijn opwekkende verdovende en geestverruimende middelen die invloed op ons functioneren hebben. Gebruik je recreatief voor je plezier of op medische indicatie.Uit eigen ervaring weet ik dat blowen voor mij niet samen gaat met leren.Het korte termijn geheugen was redelijk verstoord.In de avond dacht ik dat ik alle stof die ik moest leren onder de knie had maar de volgende dag op het uur supreme was er even iets wazig.Ik had de leerstof niet geheel goed opgenomen Muziek luisteren ervaren en dergelijke wel. Maar ja wie ben ik en een middel werkt bij iedereen anders en hoeveel IQ heeft iemand structuur en dergelijke. Er is wel onderzoek naar gedaan in Nederland over de werking van THC en leren. Je zou eens navraag moeten doen bij het Trimbos instituut in Nederland als je de wetenschappelijke kant zou willen bekijken.Er is veelal onderzoek naar THC gedaan en niet zozeer naar BCD.Ik weet dat er onderzoeken zijn gedaan naar rijden onder invloed en reactie vermogen. Het is jammer dat er altijd gekeken word naar negatieve aspecten(verslaving) en nooit naar de positieve effecten en of de helende medicinale aspecten. Ik hoop dat je veel antwoord op je vraag krijgt en ik lees graag mee
        http://www.trimbos.nl/publicaties/20...ult-frequent-c
        Bovenstaande link komt van het trimbos instituut in Utrecht

        Comment


          #5
          Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

          http://scholar.google.nl/scholar?q=m...l&as_sdt=0%2C5
          http://scholar.google.nl/scholar?q=l...l&as_sdt=0%2C5
          http://scholar.google.nl/scholar?q=l...l&as_sdt=0%2C5

          Alsjeblieft! Het lees- en selecteerwerk mogen jullie zelf doen.

          Om nog even een wetenschapper te quoten, waarvan ik de naam niet meer weet: "Cannabinoiden zijn vooral functioneel bij het vergeet-proces."

          Uit eigen ervaring zeg ik: leren en blowen is een slechte combinatie.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

            super tekstje dat je daar hebt, echt waar bedankt!

            Het studeren onder invloed is inderdaad al een discussie op zich maar ik merk gewoon op dat heel veel medestudenten iets of wat gebruiken om maar al die boeken in hun hoofd te krijgen.

            Het blowen,eten,innemen van wiet en daarna gaan studeren is inderdaad niet zo'n uitstekend idee, dit heb ik ook geleerd uit eigen ervaring . Maar ik denk vooral dat dit komt doordat in de wiet die in de benelux te vinden is een hoog THC-gehalte heeft en de CBD-waarde verwaarloosd blijft. waardoor je minder je aandacht gaat kunnen vestigen doordat je je licht gaat voelen in je hoofd.

            maar wat met een soort die bijna geen thc heeft en een CBD-gehalte van wel 20%, dit zou het effect wel eens kunnen veranderen...

            @lr2 sorry was men tekstje aan het typen en dan zag ik pas dat je iets had gepost, ben momenteel je info eens aan het doorlezen, bedankt

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            @LR2 ik lees ook in een artikel: CBD-rich extracts had no effect on spatial working/short-term memory
            bron:
            http://www.sciencedirect.com/science...28390804002564

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                Last edited by Avishai; 15 November 2013, 18:19.

                Comment


                  #9
                  Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

                  Israel is wat dat betreft nummer 1 qua onderzoek naar cannabis, maar aangezien er hier niet aan te komen is, zie ik het niet als zinvolle aanvulling. Het zegt ook niets over leren icm cannabis, in mijn ogen is het gewoon misplaatste reclame.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

                    Ik heb de link weggehaald als je het als reclame ziet. Dit was niet mijn bedoeling maar soms lees je interessante info op een site.

                    Comment


                      #11
                      Re: Studeren of dergelijke onder invloed van CBD-rijke cannabissoort

                      Leren en blowen gaat niet samen.... Beter beloon jezelf NA je toets op een dikke toeter!

                      Greetz
                      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X