Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

boswietje van strandwietje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    boswietje van strandwietje

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.
    ik ga dit jaar beginnen met mijn eerste guerilla kweek.
    ik rij vaak met de brommer door de bossen in friesland en dan kom ik toch soms enorm mooie plekjes tegen.
    voor diegenen die niet zo goed een mooie spot kunnen vinden wil ik graag een hele goede ervaring delen. waar namelijk hele mooie spots zijn, bij mij in de buurt tenminste, is naast ruiterpaden. van die paden waar je niet kan fietsen en te modderig om lekker te wandelen.

    maar eerst ga ik een beginnetje maken met 5x AK47 autoflower in het bos vlakbij mijn huis.
    vandaag zijn de zaadjes , nadat ze in het water hebben gelegen, in de grond gegaan.
    ik kan thuis niet echt voor groeien dus als het op wiet begint te lijken gaan ze al het huis uit .

    helaas is er niet heel veel activiteit met het guerilla onderwerp dus als je denk dat je niet een heel verslag wil maken ben je welkom je foto's hier neer te zetten.
    alle tips zijn welkom maar ik ben vastberaden om de natuur het grootste gedeelte van het werk te doen. ik ga dus ook geen voeding gebruiken. slakkenkorrels en gaas ben ik nog niet zeker over of ik dat ga gebruiken.
    de eerste 4 zaden zitten in de potjes de 5de had na een nacht slapen al een wortel dus die is meteen bevrijd naar het bos.
    CAM02199.jpg
    een van mijn spots word echt overspoelt door hertjes. ik weet dat ze wat aan je plant kan vreten maar heeft iemand enig idee of het een verloren zaak is als ik ze daar plant?

    #2
    Re: boswietje van strandwietje

    Succes ermee, hopelijk wordt het wat.
    Die hertjes kunnen mss de boel vertrappelen?

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: boswietje van strandwietje

      Kijk wel goed uit voor ruiters op paarden dat ze die planten niet gaan zien van jou.

      succes
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        #4
        Re: boswietje van strandwietje

        oh ja vertrappen kan ook nog
        @ Morgen Zonder Zorgen,
        dat komt wel goed hoor, want het mooie aan die spot is dat het ontzetten dicht begroeid is met gras. dat en dat de helft van de bomen is omgevallen is. lijkt wel een beetje op zon graanveld vind ik.

        Comment


          #5
          Re: boswietje van strandwietje

          zonder draadwerk er rond is het verloren zaak .. hertjes lusten best een sappig plantje

          Comment


            #6
            Re: boswietje van strandwietje

            Om herten tegen te houden moet je al een serieus hekwerk met gaas gaan zetten.
            Als je later start is er meer begroeiing, dan heb je ook minder last van ongedierte.
            Er is nog niet veel activiteit omdat het nog erg vroeg is voor guerilla. Het bos is nog vrij kaal.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: boswietje van strandwietje

              Ik heb ooit eens gelezen dat je voor herten toch echt een hek van minimaal 1 meter 20 moet zetten. Vorig jaar heb ik ook bezoek gehad van herten en ja...die vreten je plant echt helemaal kaal (tot ong 1m20/50 hoogte).
              Ik las in datzelfde artikel dat je herten ook op afstand houd door geparfumeerde zeep rond je spot te zetten. Dat heb ik gedaan en daarna heeft er geen hert meer aan mijn planten gezeten. Lijkt er voor mij dus op dat dit werkt.

              Succes met je guerilla, je bent er idd vroeg bij

              Comment


                #8
                Re: boswietje van strandwietje

                thx voor de info allemaal.
                ik weet dat ik erg vroeg ben maar ik zie dat juist als een voordeel. op deze manier kan ik makkelijk nog een ronden autoflowers zetten en nog een proberen met een HELE mooie winter.
                @JiMBR0wsKi

                hoe heb je dat met de zeep gedaan? oplossen en spuiten of gewon een blok neerleggen op de spot?

                de plantjes zijn nu 3 dagen boven en strekken behoorlijk. dus ik ben van plan ze binnenkort in het bos te zetten.
                CAM02209.jpgCAM02212.jpgCAM02224.jpg

                verden ben ik vrijdag nog een stukje verder het bos in gereden en kwam ik tegen wat lijkt op een kweekspot van vorig jaar. iemand het daar mee (on)-eens ?
                CAM02216.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: boswietje van strandwietje

                  Gewoon goedkope, geparfumeerde zeepblokken gekocht (voor onder de douche of in het zeepbakje). Kost geen drol. Doormidden gesneden en de halve blokjes op bamboestokjes van 50 cm geprikt. Deze wat maf uitziende stokjes in de grond geprikt. Ik geloof dat ik 6 halve blokjes heb gebruikt rond een spot van 5/6m2. Op voldoende afstand van mn planten zodat er bij een regenbui geen zeep in het plantgat druipt of bij je wortels terecht komt. Dat druipen valt trouwens best mee, afhankelijk van de hoeveelheid regen natuurlijk. Ze hebben twee maanden buiten gestaan toen was nog niet een kwart vergaan. De restanten weer netjes opruimen he!?
                  Dat opruimen voorkomt ook dat iemand je spot vind buiten het seizoen

                  Comment


                    #10
                    Re: boswietje van strandwietje

                    klinkt als een top idee dat ga ik zeker proberen.
                    ik ben net nog even in heb bos wezen kijken naar het zaadje die ik al had geplant en deze is niet zo snel. hij is nu even ver als de eerste foto van mijn vorige bericht.
                    dus dat word nog even wachten.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: boswietje van strandwietje

                        Zou een andere plek zoeken als je daar resten van een eerdere kweek tegen komt.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: boswietje van strandwietje

                          veel succes stonerhaze ik hoop het ook voor ons.

                          en qnq dat was ik ook zeker niet van plan. beetje ongemakkelijk als we elkaar tegenkomen
                          een van mij spots ligt er helaas wel vlakbij dus daar ga ik even mee oppassen.

                          verder heb ik helaas nog niets spannends te melden alles gaat lekker zijn gangetje.
                          alhoewel ik heb nu wel mijn 20 dieselryders binnen.

                          voordat ik een opmerking krijg dat ik commercieel kweek wat ik absoluut niet doe. wil ik even zeggen dat ik dat het niet om de hoeveelheid(planten) gaat maar voor mij in ieder geval om de grootte van de opbrengst wat bij auto's niet heel veel zal zijn. ik zal blij zijn met een paar gram per plant gemiddeld.

                          Comment


                            #14
                            Re: boswietje van strandwietje

                            Strandwietje, waarom neem je dan autoflowers? Als ik verschillende forums mag geloven kan ik met wat deftig weer een dikke 300gr per plant afhalen met WW.. Kan ik een heel jaar door lekker blowen

                            Comment


                              #15
                              Re: boswietje van strandwietje

                              succes!
                              je hebt toch echt een opzet nodig wat dichtbij proffessioneel komt om 300 gram van een plant te halen. dat of de plant in volle aarde zetten en dan heb je weer kans op toprot.
                              ik neem auto's om zekerder te zijn van oogst en omdat ze minder opvallen
                              ik zou je hopen wat omlaag halen. het is niet gek om als beginnende kweker in potten max 30 gram over te houden. het kan wel meer maar ik heb het niet vaak zien gebeuren.

                              Comment

                              Bezig...
                              X