Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekverslag: guerilla firsttimer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweekverslag: guerilla firsttimer

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Is ook mijn eerste keer dat ik ga proberen te kweken. Ik had tijdje geleden wat zaadjes van een collega gekregen, maar daar is niets van ontkiemd. Achteraf zei hij dat hij de zaadjes enkele jaren geleden in een souvenirshop in Amsterdam had gekocht. 20 zaadjes voor een 10 euro. Mja, was te denken dat dat hopeloos was.
    Maar ik geef niet graag op, en heb vorige week dus wat zaadjes via een webshop aangeschaft. Ik besef dat ik aan de late kant ben; maar ben ook tevreden met een bescheiden opbrengst.

    Het volgende heb ik gekocht:
    10x Nadia regulier
    5x AK47 Automatic feminised (autoflower)
    5x Easy Sativa feminised

    Heb ze vandaag aangekregen en zonet de helft in natte watten gelegd; en de andere helft in potjes met licht bevochtigde stekgrond.
    De watjes heb ik in een wegwerp tupperware-achtig doosje gestoken, met dekseltje erop. Moet ik daar gaten in prikken, of is dat niet nodig voor het ontkiemen?
    Last edited by diesel4666; 18 June 2014, 21:34.

    #2
    Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

    Klinken als goede spots veel succes

    Comment


      #3
      Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

      Vraagje. Ik overweeg om de grondsamenstelling van Bobo te fabriceren. Het gaat wel een heel gedoe zijn om alles naar de spots te brengen, maar voor wat hoort wat.
      Deze grond gaat wel amper een weekje voor het planten gemaakt en geplaatst worden.
      Zijn dan alle nuttige stoffen al vrijgekomen, of is dit mengsel pas effectief als het al maanden van tevoren op de spot aangebracht is?
      Bedankt.

      Oh ja, het gaat dus om volgende mengeling:

      85 liter uitgangspotgrond = 85%
      10 liter perliet = 10%
      5 liter meststoffen = 5%
      Rundermest 3 liter
      Beendermeel 0,5 liter
      Kalk 0,25 liter
      Hoornmeel 0,25 liter
      Hoorspaanders 0,5 liter
      Oergesteente meel 0,5 liter
      Last edited by diesel4666; 4 June 2014, 11:31.

      Comment


        #4
        Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

        je gaat de grond al aan passen dat is goed!
        hoe langer opvoorhand je de grond gaat prepareren hoe beter eigenlijk! je kan de grond misschien al thuis voor mengen? dat scheeld al wat!
        je spots zien er wel goed uit! tegen de dieren kan je bijvoorbleed kippegaas rond je planten zette (tegen knaagdieren en vogels en hertjes als het plantje nog klein is). met everzwijnen heb ik geen ervaring :p bij mij zijn het reetjes alleen en die zijn al erg genoeg! in een ander topic vertelde iemand dat zeep op een stok zetten en rond je spot plaatsen zou helpen tegen reetjes, herten enzo! ik ga het bij mijn guerrilla kweek proberen!
        veel succes!

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        hier is het topic dat ik bedoelde: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/34027-boswietje-van-strandwietje
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

        Comment


          #5
          Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

          Ja, het is de bedoeling om de mix thuis op voorhand te maken. Zal wel een heel gezeul worden...
          Kippengaas heb ik ook al klaarliggen. Heb lang zitten twijfelen, want maakt het uiteraard veel opvallender. Net zoals slakkenkorrels. Maar anders ga ik spijt hebben, als alles opgegeten is.
          Van de zeep had ik ook al gelezen, maar ga ik laten voor wat het is.
          Ik ga proberen komend weekend al wat spots klaar te maken.

          Ondertussen ook goed nieuws bij het kiemen. Ik had op 2 juni 11 zaadjes op natte watten gelegd; en deze zijn allemaal uitgekomen. Heb ze zonet ook in potjes met stekgrond gestoken. Voorzichtig met pincet.

          mini-IMG_1062.jpgmini-IMG_1065.jpgmini-IMG_1066.jpg

          Comment


            #6
            Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

            Super nieuws vandaag. Gisteren waren alle zaadjes op de watjes al uitgekomen.
            Vandaag zijn er 3 plantjes, die hun kopje boven het zand uitsteken. 2x Nadia en 1x Easy Sativa. Twee dagen geleden nog maar gezaaid!
            Straks alles nog een klein beetje water bijgeven, want begint er droog uit te zien.

            Ik heb al mijn potjes in een propagator staan, voor het grote raam op de ZW-kant van het huis. Hier in het huis is het dag en nacht tussen 21-22 graden.
            Morgen voorspellen ze hier geweldig weer:

            De UV-index loopt op naar 7 waardoor onze huid makkelijk kan verbranden.
            Zet ik deze propagator nu best buiten in volle zon, of schaduw, of laat ik ze best binnen achter het raam?


            Nog goed nieuws vandaag. Ik heb echt een super spot gevonden.
            Ik heb ook beslist dat ik mijn eerste spot, in een vorige post beschreven, ga laten vallen. Ik had hier te veel twijfels over: tegenover ingang van bos liggen huizen, (verlaten?) kinderkampen in de buurt, waarschijnlijk zure bodem want stonden vroeger dennenbomen en nu mos, teveel joggers in de buurt, ...
            De nieuwe spot ligt ook dichter bij mijn woning, en er komt daar veel minder volk in de buurt. Om aan de spot te geraken moet je eerst door een bos. Het begin van dat pad is niet zichtbaar vanuit huizen in de omgeving. Het staat daar redelijk dicht begroeid met struiken van zo'n dikke 3m hoog (boompjes van enkele jaren oud). Vlakbij is een enorm dicht begroeid dennenbosje, waar ik perfect m'n fiets kan verstoppen. En vlakbij ligt er ook een serieuze beek.
            (weet niet of dat goed of slecht is voor planten)
            Last edited by diesel4666; 5 June 2014, 21:55.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                Voor groeien moet je toch tot je genoeg wortels hebt! Als je ziet dat er een goeie wortel massa is kunnen ze zeker naar de spot!
                Als de zon zo lekker schijnt als vandaag zet ze dan maar buiten! Is pakke beter dan achter die ruit!
                Tip: tap je plantjes een paar keer heel voorzichtig! Dat stimuleert het stemmetje om sterker te worden!
                Je staat even ver als mij die van mij zijn deze ochtend ook alle 4boven gekomen

                Grtz!
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                Comment


                  #9
                  Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                  Bedankt voor de tip, GDog. Maar wat is 'tappen'?
                  Ga jij ze ook guerrilla planten? Heb je ook een topic hier?

                  Ik zal ze vandaag buiten zetten. Ze voorspellen hier 32 graden (in de schaduw), ik ga dus moeten oppassen dat het niet te heet wordt in die propagator, denk ik. Ik heb schrik om de jonge, fragiele plantjes al kapot te maken.

                  Comment


                    #10
                    Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                    hey,

                    jup ik ga ook een aantal guerrilla zetten
                    met tappen bedoel ik dat je heel voorzichtig je babytjes is moet aanraken en heel voorzichtig ze is lichtjes buigen
                    mijn verslag vind je in de link hier onder

                    grtz
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

                    Comment


                      #11
                      Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                      ik volg je
                      Legalize It

                      Comment


                        #12
                        Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                        2 van de 20 plantjes liggen omver, ze zien er ook wat bleker uit dan hun collega's. Ze hebben wel 2 dagen in de volle zon in de propagator gestaan. Ik heb zonet wat water bijgegeven.

                        Denk je dat tekort aan water of te heet staan het probleem is? Of kan er iets anders aan de hand zij?
                        Het zijn wel de twee langste scheuten.

                        Comment


                          #13
                          Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                          Ze zitten ook nog in gewoon strekgrond, dus hebben nog geen voeding gehad.

                          Comment


                            #14
                            Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                            Klinkt wel spannend allemaal, wat je plantjes betreft zou het kunnen dat ze strekken doordat ze bij het raam staan ? Dat lees ik wel vaker op het forum.
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: kweekverslag: guerilla firsttimer

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                              Klinkt wel spannend allemaal, wat je plantjes betreft zou het kunnen dat ze strekken doordat ze bij het raam staan ? Dat lees ik wel vaker op het forum.
                              Ze hebben voor het raam gestaan, totdat ze uitgekomen zijn. Ze staan nu al 2-3 dagen buiten.
                              Wat is de oplossing voor mijn probleem?

                              Comment

                              Bezig...
                              X