Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Honing..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Honing..

    Korting op 420shop
    Hoi hallo allemaal,

    Ik zit meer met een vraag over hoe ik cannabis kan gebruiken.

    Is het mogelijk om wiet aan honing te laten binden ?
    We kennen allemaal de boter en melk varianten, dierlijke vetten om aan te laten binden.
    Dan is er nog alcohol en gas methodes.

    Ik las ergens dat als je cannabis een paar uur laat trekken in verwarmde honing
    Dat dit ook werkt als basis ?!

    Iemand ervaringen hier mee, of tips en trucks ?
    Gr. Druid73

    Edit: typos fix
    Last edited by Druid73; 9 November 2014, 12:01.
    - King Willy Seeds - UHR genetics

    #2
    Re: Honing..

    Ik denk wel dat het werkt
    Ik las dit erover:
    Thc lost niet op in (kokend) water. Door het koken kunnen er wel thc-kristallen bezinken naar de bodem.(dispositie) Thc lost in ieder geval op in vetten. (melk). Vetten bevatten carbonium-, hydrogenium- en di-oxygeniumatomen. Ook in suikers komen dezelfde atomen voor, waarbij de hydrogenium atomen zich verhouden tot de di-oxygenium atomen als 2 staat tot 1. Thc lost dus op in vetten (en in lpg, nlg en alcohol, omdat daar eveneens de zelfde atomen in voorkomen) en hoogst waarschijnlijk ook in suikers, omdat deze ook de zelfde atomen bezitten. Met suiker heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat er weinig suiker nodig is omdat de suikers niet snel verzadigd zullen zijn. Omdat water bestaat uit hydrogenium en oxygenium vermoed ik dat de carbonium er zorg voor draagt dat de thc oplost.

    Suiker-honing bijna hetzelfde
    Last edited by grinderke; 8 November 2014, 12:22.

    Comment


      #3
      Re: Honing..

      Dus in water met houtskool zou het ook moeten oplossen? Of sprankelend water?
      Dat gebeurt helaas niet.

      Voordat iets een verbinding aangaat, moet je eerst weten of er een verbinding mogelijk is. Glucose heeft in water een gesloten ringstructuur, en geen ruimte meer voor extra bindingen (geen dubbele binding die verboken kan worden, omdat de =O kant van het molecuul al in contact staat met de H+ van water, toch?) en daardoor is glucose dus praktisch verzadigd zodra je het oplost.
      De regel is vaak dat hydrofobe stoffen (zoals THC) alleen goed oplossen in hydrofobe stoffen (zoals vetten, olie, en met uitzondering alcoholen). En hydrofiele stoffen alleen in hydrofiele stoffen oplossen.
      Je zult dus een emulgator nodig hebben, dat is bijvoorbeeld vette melk of iets anders dat wel in verbinding staat met water. Als je dat dan verdunt met ranja, of honingwater, dan is de melksmaak er zo uit.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Honing..

        Honing bestaat vooral uit fructose en sucrose. Die zijn polair en je hebt non-polaire oplosmiddelen nodig voor THC.

        Zou dus zeggen dat het niet werkt, maar het is blijkbaar een beproefd recept. Het zal toch wel werken dan?

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Honing..

          Jaja.. word wel heel technisch zo.

          Ik moet zeggen, gister thee met honing als basis genomen, gram wiet er bij..
          En ik moet zeggen ik was heerlijk onder de pannen
          Ergens werkt er kennelijk toch iets wel..

          Hoe warm moet je cannabis maken, wil je de thc en cbd er uit laten vloeien ?
          Als je water neemt en je laat het in dikken/koken hou je ook olie over.

          Zelfde met honing (waar ook bijen wax en vetten in zitten) wellicht lost t er niet in op
          Maar zit t er wel door heen, waardoor je er ook het zelfde effect mee krijgt ?!
          - King Willy Seeds - UHR genetics

          Comment


            #6
            Re: Honing..

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Dus in water met houtskool zou het ook moeten oplossen? Of sprankelend water?
            Dat gebeurt helaas niet.

            Voordat iets een verbinding aangaat, moet je eerst weten of er een verbinding mogelijk is. Glucose heeft in water een gesloten ringstructuur, en geen ruimte meer voor extra bindingen (geen dubbele binding die verboken kan worden, omdat de =O kant van het molecuul al in contact staat met de H+ van water, toch?) en daardoor is glucose dus praktisch verzadigd zodra je het oplost.
            De regel is vaak dat hydrofobe stoffen (zoals THC) alleen goed oplossen in hydrofobe stoffen (zoals vetten, olie, en met uitzondering alcoholen). En hydrofiele stoffen alleen in hydrofiele stoffen oplossen.
            Je zult dus een emulgator nodig hebben, dat is bijvoorbeeld vette melk of iets anders dat wel in verbinding staat met water. Als je dat dan verdunt met ranja, of honingwater, dan is de melksmaak er zo uit.
            Ik ben niet zo'n "scheikunde nerd", maar volgens mij gaan suikers zich nestelen in de intermoleculaire ruimtes van water.
            Maar ik bent het 100 % met je eens dat een emulgator zorgt voor een verbinding en dat louter water, alleen verhit zijn werkzame stoffen afgeeft door dispositie.
            Last edited by Kwasimodo; 10 November 2014, 13:28.
            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

            Comment


              #7
              Re: Honing..

              Water en suiker moleculen zijn polair en trekken elkaar dus aan. Zo lost suiker op in water en niet in een niet-polaire stof als olie. Met THC is het net andersom.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Honing..

                Weer wat geleerd.
                [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                Comment


                  #9
                  Re: Honing..

                  Deze is simpel en vervang de maple siroop door honing.
                  Lekker hoor.
                  http://www.youtube.com/watch?v=wb7Cj...layer_embedded

                  Comment


                    #10
                    Re: Honing..

                    Erg leuk deze link en ziet er verdomd lekker uit!
                    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                    Comment


                      #11
                      Re: Honing..

                      Pas op met hoeveel je er in doet anders krijg je van die haloweengezichten.
                      Maar is idd heel erg lekker.
                      Walnoten of hazelnoten als je bv niet van pistache houd of in brokken breken en even in de chocolade dopen(puur) of over de plaat uitvoeien en 1 kant met chocolade bedekken.
                      Lekker een weckpotje vol met brokken in de kast.(buiten bereik van kinderen houden) en niet als je viste krijg argeloos op tafel laten staan anders kan het wel eens stil worden die avond.

                      Comment


                        #12
                        Re: Honing..

                        Heren, wel ontopic blijven svp.

                        Het is me duidelijk dat thc en cbd niet in suiker en water oplost of bind.
                        Maar moet dat dan ? Het gaat er toch om dat je het uit de wiet krijgt.
                        Koken in water en in laten dikken geeft je volgens mij de zelfde hoeveelheid thc olie
                        Dan als je vetten of alcohol gebruikt.

                        Zoals ik al melde, in honing zit meer dan alleen suikers, anders was honing niet vloeibaar.
                        Het gaat me meer om de bij stoffen in honing die thc en cbd zouden kunnen binden.
                        - King Willy Seeds - UHR genetics

                        Comment


                          #13
                          Re: Honing..

                          Lees dit maar.
                          http://www.cheshire-bka.co.uk/Beekeeping/honey.php

                          Comment


                            #14
                            Re: Honing..

                            Honing is vloeibaar door water en daar lost THC ook niet in op.

                            Als we de link van MWay volgen hou je dus maar 3% over wat geen suiker of water is. Dat zou wel extreem veel THC moeten opnemen dan.

                            We kunnen wel over de theorie praten, maar er zijn toch recepten van? Het zal wel gewoon werken dan. Probeer het gewoon anders?

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Honing..

                              Ik maak mijn wiet thee altijd met honing en geen melk.
                              En dat werkt net zo lekker.

                              Die link over honing was inderdaad wel handig en informatief.. thx!

                              Maar als honing niks extra brengt kan ik m'n thee dus ook zonder doen..
                              Wiet in water koken dus.. .


                              Of eigenlijk maakt het niet uit waar je je wiet in stopt, als je het maar verwarmt
                              Begrijp ik dit nu goed ?
                              - King Willy Seeds - UHR genetics

                              Comment

                              Bezig...
                              X