Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over beginnende guerillakweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over beginnende guerillakweek

    Korting op 420shop
    Hoi,
    Ik overweeg om dit jaar een guerillakweekje te beginnen. Ik ken enkele plekjes waar er (zo goed als) niemand komt, dus het lijkt me wel leuk om mij er eens aan te wagen.
    Ik ga de komende tijd wat rondfietsen, beoordelen of de plaatsen echt wel genoeg uit het zicht zijn en kijken hoeveel mensen er binnen een straal van 50m passeren (desnoods kampeer ik er een hele dag ).

    Ik heb enkele vraagjes voor jullie waar ik niet meteen een antwoord op kan vinden:

    - Als soortje heb ik auto Frisian Dew op het oog. Ik heb op het wereld wijde web gevonden dat deze zeer sterke en schimmelbestendige planten zijn. Van zaad tot oogst doet deze 10 tot 11 weken. klopt dit? Hebben jullie eventueel ervaring hiermee?
    - Wat doen jullie met de grond? De streek is poldergebied, de velden die rond m'n spot liggen zijn tarwevelden. Ik had zelf gedacht om wat potgrond te mengen met de omliggende grond.
    - Hoe lang moet je een plantje voorgroeien voordat deze een grote kans heeft op overleven? Vermits ik dit thuis niet kan doen, wil ik ze namelijk zo snel mogelijk op de definitieve plaats planten.
    - Wanneer kan ik beginnen met de kweek?

    Als jullie daarnaast nog wat tips hebben, hoor ik het graag!

    Groeten

    #2
    Re: Vragen over beginnende guerillakweek

    - Als soortje heb ik auto Frisian Dew op het oog. Ik heb op het wereld wijde web gevonden dat deze zeer sterke en schimmelbestendige planten zijn. Van zaad tot oogst doet deze 10 tot 11 weken. klopt dit? Hebben jullie eventueel ervaring hiermee?
    Klopt niet, geen ervaring mee. Maar verpakkingen kloppen nooit. Zoek kweekverslagen en lees die. Dan pas weet je wat je mag verwachten.

    - Wat doen jullie met de grond? De streek is poldergebied, de velden die rond m'n spot liggen zijn tarwevelden. Ik had zelf gedacht om wat potgrond te mengen met de omliggende grond.
    Zie mijn buitentopics, voor mijn tuingrond geldt hetzelfde als bosgrond. Bemesten op het juiste moment. Met hoe en wat, mag je zelf uitzoeken. Daar zijn duizenden meningen over.

    - Hoe lang moet je een plantje voorgroeien voordat deze een grote kans heeft op overleven? Vermits ik dit thuis niet kan doen, wil ik ze namelijk zo snel mogelijk op de definitieve plaats planten.
    0 dagen. Maar voor een grote kans, toch zeker 3 weken. 4 maanden is beter, maar dan kun je net zo goed alles laten staan.
    - Wanneer kan ik beginnen met de kweek?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Vragen over beginnende guerillakweek

      Lezen is weten, duizend gingen je voor.

      Comment


        #4
        Re: Vragen over beginnende guerillakweek

        veel succes en topic je maken eh

        Comment


          #5
          Re: Vragen over beginnende guerillakweek

          - Wanneer kan ik beginnen met de kweek?
          Kies de drie mooiste maanden van het jaar uit.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Vragen over beginnende guerillakweek

            De reden waarom ik dit vraag is omdat de 3 mooiste maanden ook de 3 drukste maanden zijn Als ik bijvoorbeeld in april kan beginnen met wat voorgegroeide plantjes op m'n spots te gaan zetten, zou ik begin juli kunnen oogsten. Zo kan ik dan misschien 2 ronde's doen
            Dus graag had ik wat input gehad van jullie, of dit wel een verstandige manier van redeneren is van mij.

            De spot is trouwens een rand van een akker waar er een hele tijd tarwe verbouwd werd. In de buurt is er een project gestart waarvoor veel grond onteigend werd, waartoe deze akkers ook behoren.
            Wat ik nu van plan ben is om de plantjes een korte tijd voor te groeien totdat ze een bepaalde stevigheid hebben. Deze zou ik dan planten met wat kippenmestkorrels.

            PS: ik begrijp maar al te goed dat jullie hier alles al enkele keren vermeld hebben, maar dit forum is een pareltje qua informatie die hier te vinden is. Helaas is dit ook het grootste nadeel, want je vindt zo veel terug dat je niet weet waar te beginnen.

            Comment


              #7
              Re: Vragen over beginnende guerillakweek

              is mogelijk die 2runs,je kan ook 2spots nemen.
              hoe ben je vanplan voor te groeien?
              buiten,binnen,welke omstandigheden.
              de af-soort keuze klink alvast interessant.
              en aan hoeveel planten/af'jes zat je te denken want als het er een paar zijn ga je ook op voorhand moeten gaten omspitten

              Comment


                #8
                Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                Alles samen zou ik graag 6 plantjes zetten, dit op 2 of 3 locaties.
                In verband met de soortjes is nog niets zeker, maar die Frisian Dew klinkt wel interessant. Het zou dus dit worden en/ of een auto blueberry of blue cheese. Op verschillende fora zie ik dat die blue cheese van Buddha Seeds ook wel tegen het vochtige weer kan (vermits die buiten overleven in het typisch Britse weertje) , dus daar ga ik me nog wat verder in verdiepen.

                In verband met het voorgroeien: dat zal met beperkte middelen moeten (dus evt. in een PC kastje gedurende 2 weken of totdat deze de maximale hoogte bereikt heeft).
                Ideaal is anders, maar het is weer des te avontuurlijker

                Suggesties blijven welkom!

                Comment


                  #9
                  Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                  anders begin mei buiten zonder voorgroeien, enkel bvb voorkiemen
                  en je zal ook wat stekaarde nodig hebben.
                  2-3 spots klinkt goed maar 6af jes is mss wel weinig, ontkiemt er een niet of word door slakken of wind verpest en dan nog maar 5 over enzo
                  zou dan voor 10 gaan,3per spot en 1 als vervanger
                  of een pakje goedkope reguliere of fem normale soorten.
                  hy seeds heeft ook goedkope autoflowers fem, ik zou blueberry boven blue cheese kiezen.
                  of hier
                  https://www.wietzaadjes.nl/wiet-zade...k-wietzaadjes/
                  Last edited by grinderke; 18 January 2015, 13:34.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                    De Northern Lights van het huismerk overweeg ik ook, ik vind dit altijd een schitterend wietje!
                    Ook een grow report gezien van iemand uit Noorwegen die zei dat de toppen tamelijk immuun zijn voor rot en schimmels.
                    Dus als het op de prijs aankomt, zal ik waarschijnlijk deze of de blueberry auto nemen.

                    Ik reken trouwens op 11-12 weken van zaad tot volwassen plant, is dit een goeie schatting? Ik wil namelijk oogsten eind juni (na de examens maar voordat ik een maand begin te werken). Lijkt het dan een goed idee om midden maart te beginnen met voorgroeien en dan begin april de plantjes op de spots te zetten?

                    Comment


                      #11
                      Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                      Tja, maar dat kan alleen met autoflowers, dan mag je wel 3x zoveel plantjes gaan zetten, want daar komt ook maar een klein beetje wiet vanaf op Guerilla.

                      Een plek waar mensen komen is trouwens geen goed plan.
                      Je hebt een plek nodig waar nooit iemand komt.
                      Zou nog even verder zoeken naar iets wat meer geschikt is.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                        Maakt mij niet uit hoeveel ik ervan haal, een zware roker ben ik niet (misschien 5g per maand, alhoewel dat wel meer zal worden als ik m'n eigen wietje kweek ).
                        Ik wil vooral eerst ervaring opdoen, want dat is uiteindelijk het enige dat je niet kunt kopen... Daarna kan ik misschien overwegen om wat meer risico te nemen.
                        @QnQ: 1 plek ligt tamelijk dicht bij een wandelpad, maar de andere 2 spots zijn zo goed als onzichtbaar. Het gebied ligt langs een landweg en is al een tijdje onteigend. Er staat onder andere een loods waar de boer z'n materiaal stalde, maar nu komt er daar niemand meer. Om zeker te zijn ga ik nog wat onderzoek en observatie doen (ergens een reep chocolade leggen, tandenstoker tussen de poort steken,...)

                        Comment


                          #13
                          Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                          Ervaring? Moet je idd opdoen, maaruh...iedereen betaald zijn leergeld....
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                          Comment


                            #14
                            Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                            begin april is het wep nog koud
                            ik zou alles een maand opschuiven

                            Comment


                              #15
                              Re: Vragen over beginnende guerillakweek

                              Juist met autoflowers moet je de eerste 4 weken zo lang mogelijk licht hebben, veel langer groeien ze meestal niet.
                              Normaal gesproken is het in april ook lang niet in de buurt van de 18 graden.
                              Dat in combinatie met 'n korte lichtperiode is niet optimaal.
                              Voordeel is dat ze dan ook niet zo snel ontdekt worden, als ze maar 20cm hoog zijn.
                              Of je er qua ervaring iets aan hebt zal blijken.
                              Succes alvast.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X