Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

KushCommander's Guerilla 2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    KushCommander's Guerilla 2015

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben KushCommander en ik ga dit jaar voor het eerst een guerillakweek doen.

    Laat ik me meteen hier ook maar even voorstellen, ik ben een scholier die graag dingen zelf doet. Ik ben redelijk handig maar heb nog nooit iets met planten gedaan. Ook ben ik niet echt een stoner, ik rook af en toe eentje maar het leek me leuk om het eens zelf te gaan kweken, gewoon als hobby. Ik heb nog totaal geen ervaring met kweken maar ik ga proberen het beste ervan te maken.

    De planten:
    8x Goldrush (Spliff Seeds) http://en.seedfinder.eu/strain-info/.../Spliff_Seeds/
    2x Heribei (Sannie's Seeds) http://en.seedfinder.eu/strain-info/...Sannies_Seeds/

    Ben hier nog niet helemaal zeker over ook niet over de hoeveelheid, ik wil namelijk ook 5 planten in mijn tuin gaan kweken 3x Blue AutoMazar, en 2 Goldrush.
    In principe wil ik feminised seeds gaan kopen maar stekjes maken van een moederplant lijkt me iets beter omdat je er dan meer kan maken voor hetzelfde geld.
    In stekjes maken zal ik me de komende dagen nog wel wat meer moeten gaan verdiepen. Tips zijn altijd welkom maar ik vind het een beetje lullig om al vragen over stekken te gaan stellen terwijl ik daar nog amper wat over gelezen heb.

    Ik was niet van plan iets speciaals met de grond te doen behalve om de planten op een soort terrassen te zetten met afvoergootjes om al het overtollige water af te voeren. Ik heb een best wel drassige spot namelijk maar de grond zag er wel vruchtbaar uit en er groeiden al kleine brandneteltjes. De grond is kleiachtig ofzo, iniedergeval best dicht dus ik ben van plan dat een beetje om te spitten, voor zover dat gaat helpen...

    Foto's van de spot zal ik er morgenavond wel opzetten.

    Deze thread gaan mijn groeiverslag worden, ik zal wel een beetje hulp nodig hebben denk ik maar over het algemeen heb ik er wel vertrouwen in

    KushCommander
    Last edited by KushCommander; 2 March 2015, 19:51.

    #2
    Re: KushCommander's Guerilla 2015

    Ken ik jouw van ergens?
    Ik kan sinds die nieuwe update van wietforum niet meer op mijn profiel,... ***

    Comment


      #3
      Re: KushCommander's Guerilla 2015

      Misschien ken je me van wietforum? Daar ga ik ook het verslag van m'n guerrilla opzetten, maar het leek me leuk het ook op dit forum te zetten.
      Ik kan op wietforum trouwens ook niet inloggen als ik m'n e-mail gebruik maar met m'n gebruikersnaam lukt het wel.

      Comment


        #4
        Re: KushCommander's Guerilla 2015

        Veel guerilla plezier, en over dat ander, bij mij lukt het met beide (email of naam) niet en ik gebruik dat wachtwoord overal dus dat vergeet ik niet direct
        Mijn profiel is toch niet geband ofzo , *** update

        Comment


          #5
          Re: KushCommander's Guerilla 2015

          De foto's zijn genomen met m'n mobiel dus ze zijn niet zo heel goed.
          Dit is de grond op de spot, zoals ik al zei ze is bedekt door een laag planten en erg dicht en vochtig:
          20150222_171757.jpg20150222_171019.jpg

          Dan hier de "skyline":
          20150217_165359.jpg20150222_170950.jpg


          Ik ga rond april de terrassen aanleggen. Ik moet het doen met deze spot dus ik hoop dat er ook s'zomers zon genoeg is

          20150222_165939.jpg
          Deze kleine jongen vond ik er ook nog Geeft aan dat de grond iniedergeval genoeg voedingsstoffen bevat om er te planten.


          KushCommander
          Last edited by KushCommander; 25 February 2015, 00:44.

          Comment


            #6
            Re: KushCommander's Guerilla 2015

            Ziet er een goei spot uit, wel wat zware grond, spit dat eens om

            Comment


              #7
              Re: KushCommander's Guerilla 2015

              Beetje te open vind je niet?

              Comment


                #8
                Re: KushCommander's Guerilla 2015

                Ja ik was al van plan de grond een beetje om te spitten, maar dat gaat wel een heel werk worden.
                En het is niet extreem open, in de winter wel een beetje, maar in de lente groeit het meer dicht.

                Comment


                  #9
                  Re: KushCommander's Guerilla 2015

                  voor guerillia en volle grond is het aangeraden om uit zaad op te kweken
                  de stekken kun je altijd thuis nog kwijt
                  veel suc6 ermee
                  B2N

                  Comment


                    #10
                    Re: KushCommander's Guerilla 2015

                    Ik ben van plan de zaden tussen watjes te ontkiemen en ze dan zo'n 2 a 3 in de vensterbank te laten groeien voordat ik ze buiten op m'n kweekspot zet.
                    Ik ga gewone potgrond gebruiken omdat ik het zo goedkoop mogelijk wil houden. 10L potten lijken me wel voldoende, ik kan ze toch niet te groot laten worden want ze moeten wel nog met een paar tegelijk in m'n rugzak passen
                    Ben van plan de komende dagen of volgend weekend weer eens naar m'n kweekspot te gaan en dan een beginnetje maken met omspitten en verhoginkjes maken voor de planten.

                    Nu vroeg ik me af, door kokos door de grond te mengen maak ik hem "luchtiger" en zouden de wortels er dus beter in moeten groeien. Maar een nadeel aan de kokos is dat het erg goed water vasthoud. Ik ben nogal bang dat het er dan te nat gaat worden. De laatste keer dat ik er ging kijken was de grond er al een beetje zompig maar dat was weliswaar na wat buien. Dus kan kokos in dit geval nadelig zijn of zorgt het juist voor een constanter klimaat?

                    KushCommander

                    Edit: Ik zat hier aan te denken:
                    Per plant een gat van ongeveer 20/30L, liever diep dan breed om de kluit de ruimte te geven. 75% van de grond die daar aanwezig is mengen met 25% kokos (gewoon kokos van de praxis of tuincentrum o.i.d.) en dan per 10L aarde een kopje kippenmest korrels erdoor mixen.
                    Last edited by KushCommander; 1 March 2015, 19:07.

                    Comment


                      #11
                      Re: KushCommander's Guerilla 2015

                      Cocosblokken uit de action zijn beter

                      Comment


                        #12
                        Re: KushCommander's Guerilla 2015

                        Klinkt goed allemaal als je de plant meer ruimte geeft dan wordt hij ook een stuk groter hebben we zelf ook ondervonden dus veel grond geven het betaald je uiteindelijk wel terug in een dikke oogst!

                        Comment


                          #13
                          Re: KushCommander's Guerilla 2015

                          Bij nader inzien ga ik gaten graven van 50 bij 100cm met wat wiskunde is dat: π*(25^2)*100)/100000= 200 liter
                          Dan daarvan zeker 10 gaten dus in totaal 2000 liter als in de gaten een mix van 75% aarde die op de spot is en 25% kokos wil gaan maken kan dit nog wel eens duur gaan worden. 500 liter kokos is net wat boven m'n budget en het is ook niet echt praktisch om mee te gaan sjouwen.

                          Dan maar plan B dus: de gaten uitgraven (lijkt me al zwaar genoeg met een kleine schep) en dan de grond mengen met kippenmestkorrels en de gaten er losjes mee vullen. Ik zal dan wel snel moeten beginnen want de kippenmestkorrels hebben even tijd nodig om de voedingsstoffen aan hun omgeving af te geven. De mest is gewoon voor de zekerheid, ik denk dat ze het zonder ook wel redden maar omdat het mijn eerste guerrilla ga ik toch liever voor iets meer zekerheid.

                          EDIT: Ook heb ik besloten om voor 8 Gold Rush Outdoor en 2 Heribei te gaan. Ik heb veelbelovende dingen over de Heribei gelezen, doet het wel goed in het Nederlandse klimaat en bloeit ook niet al te laat net zoals de goldrush, alleen is deze wat sterker. Ik heb nog geen volledig kweekverslag van Heribei's gevonden, dus bij deze dan maar
                          Ik zal de eerste post nog wel een paar keer aanpassen voor een beter overzicht, maar zal helaas toch nog een paar maandjes moeten wachten totdat het buitenseizoen echt begint, en het begint nu al te kriebelen


                          Stay tuned!

                          KushCommander
                          Last edited by KushCommander; 2 March 2015, 19:49.

                          Comment


                            #14

                            Comment

                            Bezig...
                            X