Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over zaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    vraag over zaadjes

    Korting op 420shop
    goeiedag,

    aller eerst wilde ik jullie vragen waar ik me kan voorstellen?

    nu mijn vraag over de zaadjes,
    ik wil dit jaar guerilla gaan kweken de spot is nog niet 100% bekend
    nu wil ik de volgende zaadjes daar voor gaan gebruiken, kunnen jullie mij vertellen of dit een goeie keuze is?
    4x danish duck F1
    3x pducky 46
    3x lemon skunk auto (eigen merk van wietzaadjes.nl)
    2x chees (eigen merk van wietzaadjes.nl)
    3x fruit automatic van dinafem

    de gront wil ik gaan voor bewerken met normaal potgrond (dit gaat egt nog een hele klus worden om dit veilig daar heen te krijgen)
    en wil tijdens de groei canna terra vega gaan geven
    en tijdens bloei canna terra flores en booster

    me plantjes wil ik laten voor groeien onder een lamp van 80 watt
    hiervoor ga ik een kasje bouwen of kopen,


    de danish duck F1 en de pducky 46 liggen al te ontkiemen,
    ik hoop dat dit niet te vroeg is maar dit zijn normale planten geen auto,s

    ook heb ik gaas en slakken korrels gekocht,
    het gaas ga ik groen spuiten,

    vergeet ik wat? dan hoor het ik het graag,

    foto,s gaan zekers nog komen,

    mvg problow
    Last edited by problow; 25 February 2015, 10:05.

    #2
    Re: vraag over zaadjes

    Ik ben bang dat je idd iets vergeet ....
    En dat is geduld te hebben bedenk je dat verstandig is ong 15 mei aan te houden om de planten op je spot te zetten ivm met kans op nachtvorst, da s pas over 2,5 maand tegen die tijd zijn je planten ..mits je ze in voldoende ruime potten zet al snel 1,5 meter hoog, je kan ze in kleinere potjes zetten zodat ze wat kleiner blijven ..maar dan valt je voordeel van nu kiemen totaal weg
    Dus begin April op zn vroegste beginnen met kiemen en tot die tijd goed het forum doorlezen.

    Comment


      #3
      Re: vraag over zaadjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Sanders View Post
      Ik ben bang dat je idd iets vergeet ....
      En dat is geduld te hebben bedenk je dat verstandig is ong 15 mei aan te houden om de planten op je spot te zetten ivm met kans op nachtvorst, da s pas over 2,5 maand tegen die tijd zijn je planten ..mits je ze in voldoende ruime potten zet al snel 1,5 meter hoog, je kan ze in kleinere potjes zetten zodat ze wat kleiner blijven ..maar dan valt je voordeel van nu kiemen totaal weg
      Dus begin April op zn vroegste beginnen met kiemen en tot die tijd goed het forum doorlezen.
      ja ik ben idd beetje te vroeg begonnen en zal de rest van de zaadjes dan ook begin april gaan plaatsen,
      ik heb een beetje te snel gewild en heb helaas die pducky en danish duck al in de kiem liggen sinds gister avond,

      voor de rest ziet het er goed uit of niet egt met wat ik vanplan ben?
      ik moet maar even kijken wat ik doe met die ik nu te kiem heb liggen miss als moederplant gebruiken als ze al dan zo groot zijn en er stekken vanaf halen.

      bedankt voor je reactie sanders.

      mvg, problow

      Comment


        #4
        Re: vraag over zaadjes

        Zelf ben ik toevallig gister begonnen met kiemen van deel van mijn guerilla planning,
        uit de ontkiemde plantjes ga ik de mooiste moeder zoeken ,zorg dus dat je een bloeikastje maakt om over een paar maandjes het geslacht van je planten te kunnen checken..hoeft nix byzonders te zijn gewoon een doosje met lamp en tijdkok volstaat voldoende.

        Zou met die auto's nog langer wachten ...heb hier meerdere schema's met zon op en on onder tijden voorbij zien komen (zijn ook erg veel zon uur grafieken te vinden) omdat ze vanzelf in de bloei schieten zou ik zorgen dat ze staan in de maanden dat er de meeste zonuren verwacht worden zodat ze optimaal kunnen groeien.

        Comment


          #5
          Re: vraag over zaadjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Sanders View Post
          Zelf ben ik toevallig gister begonnen met kiemen van deel van mijn guerilla planning,
          uit de ontkiemde plantjes ga ik de mooiste moeder zoeken ,zorg dus dat je een bloeikastje maakt om over een paar maandjes het geslacht van je planten te kunnen checken..hoeft nix byzonders te zijn gewoon een doosje met lamp en tijdkok volstaat voldoende.

          Zou met die auto's nog langer wachten ...heb hier meerdere schema's met zon op en on onder tijden voorbij zien komen (zijn ook erg veel zon uur grafieken te vinden) omdat ze vanzelf in de bloei schieten zou ik zorgen dat ze staan in de maanden dat er de meeste zonuren verwacht worden zodat ze optimaal kunnen groeien.
          oke zelfde als mij dus ik ben gister ook begonnen,
          dan maak ik idd even zo een kasje dat komt wel goed, thanks voor de tip,
          met die autoflowers wacht ik wel even nog en van die schema,s is idd wel een slim idee,

          heb je zelf al een topic zodat ik je kan volgen?

          alvast succes,

          Comment


            #6
            Re: vraag over zaadjes

            hier foto van me zaadjes.
            ik twijfel of ik de white widow ook gaan planten en of ik die gebruik voor guerilla,
            wat vinden jullie?
            en wat vinden jullie van de keuze voor deze zaden voor guerilla?
            20150225_153631.jpg

            Gr problow
            Last edited by problow; 25 February 2015, 15:53.

            Comment


              #7
              Re: vraag over zaadjes

              Welkom op JD.
              Normaal probeer ik er overheen te lezen, maar omdat je dat woordje veel gebruikt ga ik het toch zeggen, excuus alvast.
              egt schrijf je met ch, dus : echt.

              Verder zijn de zaadjes prima, of je succes hebt zal vooral afhangen van de verschillende plekken waar je de plantjes gaat zetten.
              Als je zo vroeg begint is er nog wel weinig beschutting.

              Ik zou nog even wachten met de rest, want voor wat nu ligt te kiemen heb je binnen 1-2 weken al een aardige lamp nodig.
              Een stapeltje TL buizen, een emmer spaarlampen, of een echte kweeklamp.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: vraag over zaadjes

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Welkom op JD.
                Normaal probeer ik er overheen te lezen, maar omdat je dat woordje veel gebruikt ga ik het toch zeggen, excuus alvast.
                egt schrijf je met ch, dus : echt.

                Verder zijn de zaadjes prima, of je succes hebt zal vooral afhangen van de verschillende plekken waar je de plantjes gaat zetten.
                Als je zo vroeg begint is er nog wel weinig beschutting.

                Ik zou nog even wachten met de rest, want voor wat nu ligt te kiemen heb je binnen 1-2 weken al een aardige lamp nodig.
                Een stapeltje TL buizen, een emmer spaarlampen, of een echte kweeklamp.
                haha groot gelijk qnq,
                ja ik ga de volgende ook een stuk later laten ontkiemen,
                ben blij te horen dat de zaadjes een goeie keuze zijn en succes ja dat hangt inderdaad erg van de plek het weer enz.. af
                ja ik ga me plek wel al uitzoeken word wel lastig maar moet goed komen zo niet dan volgend jaar beter,
                niks heb je en alles wat daarboven is is mee genomen

                bedankt voor je reactie,

                mvg

                Comment


                  #9
                  Re: vraag over zaadjes

                  Die white widow zeker gebruiken,
                  Goede zaadkeuze.
                  Potgrond, koop gewoon vam die blokken cocosvezel in de action,
                  Op de spot zelf mengen met water en je krijgt 10* het volume aan perfecte aarde en best goedkoop.

                  Verstuurd van mijn GT-I8150 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: vraag over zaadjes

                    Cocos is een leeg medium das heel wat anders dan potgrond of aarde zoals jij het noemt. Cocosvezel bied enkel structuur (die water vast houd) De vezels zelf nemen geen water op. In cocos zitten dus geen voedingsstoffen je moet er dus een hydrovoeding op gebruiken omdat je naast de NPK en sporenelementen ook de Ca en Mg moet toevoegen.!

                    Comment


                      #11
                      Re: vraag over zaadjes

                      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                      Cocos is een leeg medium das heel wat anders dan potgrond of aarde zoals jij het noemt. Cocosvezel bied enkel structuur (die water vast houd) De vezels zelf nemen geen water op. In cocos zitten dus geen voedingsstoffen je moet er dus een hydrovoeding op gebruiken omdat je naast de NPK en sporenelementen ook de Ca en Mg moet toevoegen.!
                      Die van de action zijn voorbemest met alles en kun je normale voedingkorrrels in mengen.

                      Comment


                        #12
                        Re: vraag over zaadjes

                        Die cocos brick hebben een ec van 0,7 maar das volgens mij omdat die minderwaardige cococs gespoelt is met zeewater in het land van herkomst. Als je die onder je grond kapt verarm je in feite je grond en voeg je dus NaCl toe iets wat plantjes niet echt fijn vinden. Maar bon, succes ermee

                        Comment


                          #13
                          Re: vraag over zaadjes

                          Wat ik allemaal op het forum lees gaat 2015 een serieuze guerilla jaar zijn
                          Wihte widow

                          Comment


                            #14
                            Re: vraag over zaadjes

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ruben1980 View Post
                            Wat ik allemaal op het forum lees gaat 2015 een serieuze guerilla jaar zijn
                            Heerlijk lekker allemaal de natuur in om eens lekker ons eigen tuintje bij te houden en wat je zaait zul je hopelijk ook oogsten.

                            Gr. Problow

                            Comment


                              #15
                              Re: vraag over zaadjes

                              Interessant, dit word een guerilla jaartje van jewelste

                              Comment

                              Bezig...
                              X