Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanden kweektent worden naar binnen gezogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanden kweektent worden naar binnen gezogen

    Korting op 420shop
    Ik kreeg een tip dat de wanden van de tent naar binnen worden gezogen.

    Weet iemand hoe dit zit met de Gorilla 120 x 120 x 210 cm?
    Kan die een afzuiger van 1000m3 aan?

    Als dat niet kan, moet ik namelijk mijn hele planning veranderen.

    #2
    Een beetje onderdruk is nodig. Als deze te hoog wordt moet je of dimmen of raampjes open zetten.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Dat is een nadeel van tenten vind ik, daarom werk ik liever met hokken.

      Comment


        #4
        Flip Hasjkip Ik leg een luchtslang in de kweektent, voor de aanvoer van frisse lucht.
        Zorgt dit voor wat tegendruk?

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Dat is een optie inderdaad. Je legt er een luchtslang in met actieve inlaat, je maakt de gaten groter van de passieve inlaat of je mindert de afzuiging.

        #5
        Een luchtslang van buiten naar binnenin je tentje zorgt voor een betere flow (aanvoer van lucht) dus de afzuiging hoeft minder hard te ''trekken''.
        Als je de gaten voor de eventuele slangen dichthoudt, dan zal die harder moeten zuigen om door andere gaten hetzelfde aantal lucht te trekken en zo worden de wanden naar binnen gezogen.

        to the point, ja hoe meer ''gaten'' je hebt, des te kleiner word je onderdruk (wat Flip je inderdaad al aangaf)

        Comment


          #6
          Pit Koop je je de hokken kant-en-klaar?

          Comment


            #7
            JohnnyHaze Thanks! Zal het eerst proberen met 1 luchtslang, als dat niet volstaat is er nog een inlaat die ik niet gebruik.

            Comment


              #8
              Flip Hasjkip de inlaten kunnen maximaal 254 mm luchtslangen in.
              Dat is gelukkig redelijk groot.

              Comment


                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
                Pit Koop je je de hokken kant-en-klaar?
                Ja, van het merk G-Tools kan je ze kant en klaar kopen. Of zelf iets in elkaar timmeren naar voorbeeld van een tent. Ik heb wel in tenten gekweekt, maar vond het niet ideaal.

                Ik heb momenteel een slaapkamer donker gemaakt en daarin hangt zwart wit folie bij wijze van tent.

                Comment


                  #10
                  Ideaal recept om schimmel in huis te halen.

                  Nicle, ben je nu nog niet begonnen? Je hebt al gevraagd naar tips ivm luchtslangen en dergelijke, begin er gewoon aan en dan zie je dat allemaal vanzelf wel. Sebiet zijn we 10 topics verder en brandt de lamp nog ni.

                  Comment


                    #11
                    Pit ik vind die belachelijk duur, voor een paar planken.
                    Er moet een DWC systeem inpassen, en dan moet ik volgens mij het grootste model hebben.
                    Zo uit mijn hoofd is die leeg dacht ik iets van 1000 euro.
                    Dat gaat dus niet gebeuren.

                    Ik zat zelf ook te denken om de gehele kamer te gebruiken i.p.v. een kweektent, maar omdat ik het mag kweken, moet alles netjes in orde zijn, die luxe heb ik dus niet.

                    Comment


                    • Pit
                      Pit commented
                      Editing a comment
                      Belachelijk duur vind ik ze ook absoluut, maar je vroeg of kant en klare kweekkasten bestaan en ze bestaan!

                    #12
                    beowulf ik wacht nog op vergoeding.
                    Duurt verschrikkelijk lang.
                    Als het aan mij lag, had ik er al minstens een kweek erop zitten.

                    Comment


                      #13
                      Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
                      ..Ik kreeg een tip dat de wanden van de tent naar binnen worden gezogen..
                      De wanden worden altijd iets naar binnen gezogen.Zo zie je dat alles werkt en heb je geen geurlekken.
                      Als het teveel naar je zin is dan steek je een paar extra buizen achter het frame van je tent, of planken, of touw..idunno...
                      Misschien een ander merk tent, omdat deze te los in z'n vel zit?
                      Klein probleem, veel oplossingen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #14
                        Je kreeg een tip maar heb het zelf niet ervaren
                        bij mijn tent zijn de wanden zo strak dat ze misschien iets naar binnen worden gezogen maar ken nooit veel zijn .

                        Je moet het gewoon doen ipv je gek laten maken straks is het oh er ken een helikopter overvliegen die mijn planten ziet ook bangmakerij

                        Comment


                          #15
                          1000 cub afzuiger in een kleine tent is gekke werk 500 cub is genoeg om 600 watt hps zomer en winter te laten knallen
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment

                          Bezig...
                          X