Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meeldauw in vroege bloei, wat raden jullie aan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meeldauw in vroege bloei, wat raden jullie aan?

    Korting op 420shop
    Hallo beste medekwekers,

    Ik heb hier 5 keer lsd staan van barneys farm, ze zitten in de tweede bloeiweek. alleen heb ik een week geleden meeldauw ontdekt. En inmiddels is het al zo ver gekomen



    ik weet dat er niet veel te doen is aan meeldauw, alleen is mijn vraag of ik het moet laten staan en hopen dat het zich niet verder verspreid of gewoon opnieuw beginnen. En is meeldauw besmettelijk?
    Dat als ik zometeen opnieuw begin mijn planten het weer krijgen omdat het nog in de lucht hangt van de vorige planten? Hoor het graag
    Last edited by Nederhigh; 18 February 2022, 18:39.

    #2
    Aaij. Dat zit er goed vol mee. Je kunt waterstofperoxide gebruiken. Dat is erg effectief in het doden van de meeldauw.
    Heb er binnen 0 ervaring mee. Maar buiten komt het vaak weer terug. Je moet het behandelen dus waarschijnlijk een aantal keer herhalen.
    Maar of het de moeite waar is.. Geen idee.
    Je kunt opnieuw beginnen... Of proberen er wat van te maken.. Voor de ervaring ofzo .
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Roofwantsen?

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Must have been stoned ... Ik dacht dat je van die spinnetjes had. Excuses.

      #4
      Besmettelijk is wat vreemd uitgedrukt, maar ja. Dat witte zijn de sporen, die zorgen voor verdere verspreiding. Heel goed schoonmaken is dus wel verstandig en vooral je aarde niet hergebruiken....

      Roofwantsen?... ?

      Comment


        #5
        Wantsen? Tegen meeldauw? Die snap ik ook niet.

        Je hebt duidelijk een groot probleem met de ventilatie.
        Ik zou de tent leeghalen. Iets met meeldauw is sowieso erg ongezond.
        Daarna alles binnen in de tent schoonmaken met een anti-schimmel-middel. (chloor, dettol) (vergeet de potten niet)
        Daarna je ventilatieprobleem oplossen en daarna opnieuw beginnen.

        Als je in huis uitblaast heb je mogelijk nog een probleem, want dan hangt die schimmel in die hele kamer.
        Die zul je dan een paar dagen goed moeten luchten. Gelukkig vriest het bijna, das wel koud, maar goed om te luchten
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Ik heb de planten gisteren toch maar bespoten met de klassieke melk oplossing. Ik open vanochtend de tent en bijna allee meeldauw is weg DDBC704D-30B0-42C8-B6D4-8AB649BF7698.jpeg nu weet ik dat het over een paar dagen weer terug is waarschijnlijk. Maar misschien kan ik het een stapje voor zijn door dit te blijven spuiten. Het zou zoals QnQ zegt een ventilatieprobleem kunnen zijn maar dat zou me toch verbazen, want mijn afzuiger draait 24/7 en de luchtvochtigheid blijft constant net onder de 50%. Daarnaast staat er ook een ventilator net boven de planten gericht. Mijn vorige ronde had ook meeldauw en ben zonder schoon te maken aan deze nieuwe kweek begonnen, misschien dat het daarmee te maken heeft.

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Jup. Als je meedlauw hebt moet je eigenlijk alles ontsmetten. De hele kamer, en alles dat in de buurt van je planten komt.

          #7
          Buiten ontstaat meeldauw juist bij warm en droog weer, is dus niet perse je luchtvochtigheid. Wel stilstaande lucht en meestal op verzwakte planten. Bijvoorbeeld bij te weinig of te wisselend water. Als de omstandigheden er zijn, komt die meeldauw toch wel....
          Last edited by GreenBio; 19 March 2021, 15:55.

          Comment


            #8
            Ik heb de planten gisteren toch maar bespoten met de klassieke melk oplossing. Ik open vanochtend de tent en bijna allee meeldauw is weg

            Mag ik vragen wat je bedoeld met klassieke melkoplossing?

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Waterstofperoxide!!

              Zijn topics over hier, veel schoner dan met dat melk.

            • De lachende vis
              De lachende vis commented
              Editing a comment
              9 delen melk en 1 deel water, vervolgens op de planten spuiten. Heb jij ook planten met meeldauw dan dutchie?
          Bezig...
          X