Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag ik even VLOEKEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ok.... Als je even antwoord geeft op onderstaande vragen zal ik proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
    • Welke voeding
    • Welke aarde/potgrond
    • Welke PH Meter
    Buiten dat... ik neem aan dat je op aarde kweekt. Indien je dan een biologische voeding gebruikt (bijvoorbeeld BAC Organic groei) hoef je de PH helemaal niet te meten. Mocht je op kokos kweken en/of een minerale voeding gebruiken is meten wel belangrijk. Je meet normaliter de EC en PH waarde van je aangemaakte voedingsoplossing. De aarde kan je ook wel meten maar dat is lastig en vereist het nodige rekenwerk. Als je het etiket van Plagron goed had gelezen had je er uit op kunnen maken dat ze niet bedoelen dat je 0,5ml per Liter moet toevoegen maar dat je 0,5 ml per liter moet toevoegen TOT DAT de juiste waarde is bereikt. Het is zeg maar een richtlijn dat je er voorzichtig mee moet zijn.. Maar ik snap de verwarring.
    Er is dus geen sprake van een aanbevolen dosering PH-, ook niet bij Plagron. De voeding daarentegen zal wel een aanbevolen dosering per liter kennen. Meestal ergens tussen de 1 en 5 ml/L. Ook hiervoor geldt vaak wel een gewenste waarde (EC) maar de meeste aardekwekers kijken hier niet of nauwelijks naar maar volgen gewoon het voedingsschema wat overigens meestal tot prima resultaten leidt.

    Mocht je toch mineraal willen kweken... De Bluelab Guardian is een zeer goede PH/EC combometer met automatische temperatuurcompensatie. Ja die is prijzig maar wel zeer betrouwbaar en eenvoudig te kalibreren. Staan soms op marktplaats voor circa 200

    Mocht je liever niet meer meten... koop een fles BAC organic Grow en Bloom, ben je voor minder dan 40,00 klaar voor circa 2-3 ronden. Kwestie van potgrond kopen, aanbevolen dosering hanteren en gaan met die banaan. En dan kan je eventueel nog Sugar Royal toevoegen maar dat is eigenlijk niet eens nodig.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      O jee had niet door dat er een page bij was gekomen...sorrie voor de late reactie, wat een boel info dank je wel ! Ik heb aarde van de BB met voeding tot 3 maanden erin, van plagron de PH/minus en de Bloeimest van BB organisch , de PH meter die ik had was voor de aarde te meten, ik heb op advies van hier een andere gekocht die werkt uitstekend ! Dit is mijn eerste tent/kweek en ga een info/notitie blok maken van alle adviezen hier en de volgende keer ga ik voor een verslag op de juiste plaats .... voor nu ben ik tevreden met hoe het gaat, veel advies gekregen met een vleugje zelf toegevoegd . Ik denk nog een goeie week en de eerste plant gaat om !!!

    #17
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #18
      VANDAAG IS ZE VOOR 2 WEKEN IN DE POT GEGAAN , DUS MET KERST WORD HET FEESTJE 35 GRAM.
      Attached Files

      Comment


        #19
        Ik kon het gister niet laten en heb er eentje van gedraaid ..... de smaak is , als je haar gedeeltelijk over je gehemelte en door je neus uitblaast een beetje parfumachtig maar niet vervelend , mmm beschrijf een smaak maar eens ik verwachte meer een high omdat ze wat vroeg om gegaan was, maar was blij verrast dat het toch een echte stoner is - voor alle zekerheid vanmorgen nog maar eentje geprobeerd - en absoluut een heerlijke stoner , zo kan de boodschappen ook vergeten vanmiddag haha , poeh !

        Comment

        Bezig...
        X