Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag ik even VLOEKEN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Mag ik even VLOEKEN

    Korting op 420shop

    Echt he ..... ik moet gewoon mijn eigen plan blijven trekken, niet naar de ooooh zo mooie toppen van een ander kijken ......
    en voeding gaan geven waar ik nog geen ballen verstand van heb

    De PH was 7 zelfs richting 8 . dus ik heb PH -minder gekocht , de helft van de aanbevolen hoeveelheid bij het water gedaan , maar ook,
    Voeding gegeven voor de bloei , ook maar 0.5 op 1.5 L water en ik heb haar afgelopen week krom getrokken .
    Ik denk ze is flink pissed op mij dat ik haar dat aangedaan heb, ze ziet er in ieder geval niet vrolijk uit .
    Hopen dat we d,r kunnen redden dit is nu dag 2 dat ze er zo aan toe is, gister alleen wat water gegeven en ik zag een enkel blaadje dat nog geen verkleuring had toch weer wat frisser worden, maar ben bang dat ik d,r af moet geven .
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    dus ik heb PH -minder gekocht , de helft van de aanbevolen hoeveelheid bij het water gedaan
    PH- heeft geen aanbevolen hoeveelheid toch ?
    Dat moet je meten, met een digitale meter.

    Je neemt de gewenste hoeveelheid water.
    Daar doe je alle voeding bij.
    Dan steek je de pH-meter erin en ga je een paar druppels pH- erbij doen.
    Roeren, en even wachten tot je meter een stabiele waarde aangeeft.

    Aan het blad te zien is er iets mis gegaan met de hoeveelheid pH-

    Als je echt heel veel teveel pH- gebruikt hebt kun je beter de planten spoelen.
    Yep, minstens een hele emmer water (misschien wel 2) per pot, en dan moet je ervoor zorgen dat die emmer water de juiste waardes heeft.
    Dus een EC van tussen de 1 en 1.5 en een pH van 6.3-6.4
    Last edited by QnQ; 7 November 2021, 07:37.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Toch niet , zal even kopie maken van de tekst "
      Omschrijving
      PLAGRON PH MIN 500 ML

      pH Min is een pH-regelaar waarmee je de pH-waarde van het voedingswater kunt verlagen tot het ideale bereik van 5,5 – 6,5. Alleen een voedingsoplossing met de juiste pH-waarde zorgt ervoor dat de plant de voedingstoffen in de juiste verhouding opneemt. Dit heeft vervolgens een stimulerend effect op de stofwisseling, waardoor de plant sneller groeit.

      Toepassing
      Verlaagt de pH-waarde van het voedingswater.

      Kenmerken

      Werkt revitaliserend;
      Geschikt voor alle watergeefsystemen;
      Kan gebruikt worden in de groei- en bloeifase.
      Samenstelling
      Water, fosforzuur (59%). NPK-meststof (0-43-0). 43% In water oplosbaar fosforpentoxide (P2O5).

      Gebruiksaanwijzing
      Voor gebruik goed schudden. Voeg pH Min toe in stappen van 0,5 ml per liter water (1:2000) en meet voortdurend de pH-waarde.

      Ik heb gemeten met een PH-meter, gaf tegen de 8 aan.
      Dus ik heb in het water ( 1,7 liter ) 0,5 ml Plangron gedaan en verdeeld over 4 planten

      De volgende avond heb ik hetzelfde gedaan met de Plangron voeding voor bloei ,
      Dus volgens mij heb ik niet te veel gegeven ? En ook vreemd dat er maar 1 plant last van heeft .....

      Ik heb net gekeken en ik denk dat ze het wel gaat halen, ziet er iets minder zielig uit !!

    #3
    De helft van de aanbevolen hoeveelheid....

    Nooit meer als enkele druppels gebruikt toen ik dat gebruikte op 10 liter voedingswater.

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ik heb het echt van het etiket over genomen, normaal zou het 0,5 in 1 liter zijn, maar ik heb 0,5 in 1.7 liter gedaan, is ook maar een mini scheutje hoor. Maar zo vreemd dat er maar 1 plant zo op reageert ?

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Alle plantjes reageren anders. O.5ml is een druppel of 3. PH- is een zuur. Gewoon mee Oppassen. Was voor mij mee een reden om min of meer bio te gaan kweken.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Aanbevolen hoeveelheid van plagron voeding is 5ml op 1 liter. Van terra grow/bloom dan.
      Meestal ga je niet over de 4ml/l.
      Jij spreekt steeds over 0,5 op 1,7. Je hebt toch geen halve liter voedingswater erin gegooid eh?

    #4
    GodZietMij.jpg
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ik heb hem een jointje in zijn hand gegeven..... toen kreeg ik toestemming

    #5
    Wat was je Ph na het gebruiken van de ph-?
    of ben je er blind van uitgegaan dat het nu tussen de 5,5/6,5 zou zitten.
    Ik neem aan dat je een pH meter hebt aangezien en de PH 8 had gemeten.
    Zie alleen nergens staan welk PH het water had wat je als oplossing van dag hebt gebruikt.
    meten is weten

    Ik weet natuurlijk niet op welke tijdsbestek dit heeft plaats gevonden.
    Hoe vaak je al water hebt gegeven op deze wijze etc.

    Ik druppel me pH- min in het water met een doseerspuit en blijft het meten.
    ​​​​​​Zoals QnQ zegt.
    goed blijven roeren want het moet zich goed mengen anders klopt je meting nog niet.
    want ander loop je met je gietertje, vermeng je de hele boel weer en is de pH ineens totaal anders.
    ​​​​​​Te laag dan in dit geval.

    Voor de rest ben ik ook geen expert.
    Maar ga het wel even volgen om wat te leren van de mening van anderen hier.

    Succes!
    ​​​​​​

    Comment


    • Mamasyl
      Mamasyl commented
      Editing a comment
      Ja ik heb een PH meter , meting was precies tegen de 8 aan, denk 7.8 ongeveer , Kan je met die meter ook de PH in het water meten dan ? Niet aan gedacht en ik denk niet dat ik die zooi nog ga gebruiken, schrok mij rot hoe ze eruit zag ! ( Kan om 12 uur weer kijken hoe ze de nachturen het gedaan heeft , maar ze zag er gisteravond iets beter uit ) Het mengen was goed gegaan, ik heb een emmer met water staan op de kamer van de tent en daar haal ik water uit ( kamertemp ) 1.7 afgemeten in een ander emmertje , 0.5 PHminus erbij, geroerd en in de gieter geschonken , van schrik niet eens meer nagemeten ...... Snap nu ook dat je dat gelijk kan doen, ik dacht dat het wel even nodig had om de PH aan te passen . En nee , haha ben helaas ook geen expert ( eerste binnen kweek na 2 x een plantje buiten ) maar idd hier op het forum zit veel kennis ! Ben ook gestopt om op diverse forums te gaan lezen, meningen veranderen nogal . Jij ook succes

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ja, die zijn gemaakt om de ph van je voedingswater te meten. Dat is ongeveer het hele punt ervan zegmaar. met uitzondering van soil ph meters.

    • KingOfTheBongo
      KingOfTheBongo commented
      Editing a comment
      Zoals Nederhigh hierboven als zegt heb je ook oh meter voor alleen de grond.
      Wat voor pH meter heb je?
      Je hebt dus de pH van de grond gemeten als ik het zo lees.
      Misschien heb je al deze tijd dus al water gegeven met verkeerde ph.
      Of is het echt ontstaan na deze ene keer water geven?
      Want plant ziet er wel erg uit.

      Overigens heeft de plant die erachter staat ook wel erg hangende blaadjes.

      Denk dat iedereen en ook jij zelf kwam hulp er wat aan hebt als je een roadmap maakt.
      Net de volgende dingen, grond, water, voeding (hoeveel van beiden)
      Momenten waarop je dingen hebt veranderd.
      Moment waarop je dingen hebt zien veranderen

      Zou in ieder geval beginnen na te doen wat je hebt gedaan met de 0.5ml ph- en die 1,7 liter water.
      Dat even na te meten om uit te sluiten of het daar echt aan licht

    #6
    Tja der zijn nu eenmaal heel veel verschillende manieren om dit leuke plantje te kweken
    heb makkelijkste is om erg veel kweekverslagen te gaan lezen en tussen al die manieren er eentje te zoeken die bij jou manier van kweken past

    ph-toe voegen zonder daarna opnieuw te meten
    ( best half uurtje wachten na toevoeging ph-)
    tja dan kan het water zo maar veel te zuur zijn of net niet
    ook voeding toe voegen verandert de ph waarde van je water
    hopelijk komt het nog goed met je plantjes sucses

    Comment


      #7
      Zo staat ze er nu bij, ik blijf een klein beetje hoop houden .....
      Ik heb een meter die je in de grond/aarde steekt zoals je ziet geeft ie nog steeds 8 aan ,

      Haze smoker , ja ik geloof ook dat ik er een beetje te licht over dacht , buiten is hup plant in pot en groei maar , binnen is toch een heel ander proces !
      Ik lees de verslagen, zitten echt mooie tussen waar veel info bij staat . En nee ik heb erna dus geen meting gedaan .
      Moet er even over nadenken of ik het nog een keer aandurf , maar zou wel moeten met een PH van 8 he ?

      Kingofthe Bongo, een roadmap is een ide, en ik moet bekennen dat ik er zelfs een map bij heb liggen , maar ik denk dat ik er toch te makkelijk over dacht , waarschijnlijk heeft ie steeds deze PH gehad, ik heb wel eens gemeten maar gebruikte die meter vooral om te meten of er genoeg water nog in de pot zat .

      Nerderhigh haha, nee die 1.7 liter heb ik verdeeld over de 4 potten , en er staat echt 0,5 ml per liter - deze is van de Boerenbond Plangron Bio PH -minus . Daarom schrik ik zo dat zo een klein beetje zoveel schade aan kan richten ? Hieronder de foto,s van vandaag .
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Die ph meter weggooien.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        yep, dat is het probleem.
        Samen met Plagron. Die is ook het probleem.
        Ze kunnen nooit zeggen 0.5ml/L want ze weten niet wat de pH van mijn water is.
        Dat hele 0.5ml/L is misleidend, onzin, bullshit, apekool.
        Koop een goeie meter, daar zijn al wat topics over en vergeet dat 0.5ml/L
        Of doe gewoon niks aan de pH. Dat is nog beter dan zomaar wat gokken.

      • Mamasyl
        Mamasyl commented
        Editing a comment
        Ik heb hem vandaag binnen gekregen en die oude doe ik alleen nog gebruiken om het vocht te meten , super deze hulp !!

      #8
      Als je die Ph meter gebruikt v/d foto dan heb je niet de meest betrouwbare meetinstrument daarvoor.
      Ik geef hier ff een voorbeeld van een Ph meter:

      https://www.bol.com/nl/nl/p/digitale...4aAii4EALw_wcB

      Comment


        #9
        Dank je wel Old Dawg, hij is binnen !! Maar nu eerst even genieten van een milkshake
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Ik heb in ieder geval weer een beetje vertrouwen erin , en straks komt weer de zenuwtijd van welke dag oogsten haha , ik vind het een super hobby echt !

        #10
        Je mag best wel even heel hard vloeken hoor
        God was never on your side..

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Gelukkig , zat echt even AAAARRRCCCH ..... dat het dus zo over kan zijn in een paar uur tijd he als je het fout doet , pffff .

        #11
        Nog steeds twijfel of die ene plant het gaat redden , maar neig steeds meer naar ze komt er wel
        Het is wel een serieus iets dat PH-minus zeg , ik heb een emmertje met 1.7 liter water , ik meet en hij geeft 8.38 aan ... dus ik doe er 0,5 Minus bij, wat denk je na roeren en even laten rusten ( minuutje ) 0.78 ????
        Shit , dat was dus mijn op kamer temp water, weggespoeld en net zolang gedruppeld tot ie onder de 6 kwam, het is echt een mini beetje hoor wat ie nodig heeft , daarna 0,5 voeding erbij gedaan en ze hebben alle 4 net 250 ml gehad .

        Er had iemand over dat de achterste rechts wat hing, klopt maar als je een uurtje na het water geven gaat kijken staat ie er weer lekker fris bij hoor. Deze plant heeft duidelijk iets meer nodig dan de rest .

        Waar ik wel heel blij van werd waren de toppen van de N-light !!

        Temp en Luchtvochtigheid gaan perfect , ik heb weer een klein beetje hoop !!!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


        • KingOfTheBongo
          KingOfTheBongo commented
          Editing a comment
          Nu weten we dus wel waar de fout heeft gezeten.
          Na de voeding toevoegen ook nog een keer gemeten?
          Misschien idee om die rechtsachter wat meer water te geven dan?
          Hij zal stuk beter produceren als ze water gift goed is.
          Verrekes lastig, ik heb er bij een ook soms last van.

          Vergeet niet je Ph meter om de zoveel tijd te kalibreren.
          Zodat je wel een accurate meting blijft houden

        #12
        Dat is de verkeerde volgorde!!
        Zoals ik in m'n vorige bericht al zei...eerst alle voeding erbij, en als laatste de pH aanpassen!!
        Door toevoegen van voeding zakt de pH nog verder namelijk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Wat QnQ zegt. Ik ben ooit ook bezig geweest met ph-min, en had op een gieter van 5 liter maar een paar druppels nodig.
          En pas als laatste, na de voeding ga je meten, dan eventueel paar druppels ph min, weer meten enzovoort.

        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Shit ..... klopt , ik heb het andersom gedaan, eerst de PH goed en dan pas voeding, maar DAARNA wel weer gemeten dus hoop dat ik niet nog meer schade toegebracht heb !

        #13
        O.5 ? Ml voeding ? Op een l water is wel erg weinig
        ik begin meestal op de helft van de aangewezen Max dosis van de fabrikant dus als die zegt Max 5 ml per l water begin ik aan 2,5 ml per l water

        als je voeding begint te geven en de puntjes van je bladeren beginnen gele puntjes te krijgen dat is een teken van over voeding dan moet je wat minder geven
        worden ze heel erg donker groen dan wat minder geven

        Comment


        • Mamasyl
          Mamasyl commented
          Editing a comment
          Ligt misschien aan het merk voeding ? Aanbevolen van deze is 0,5 op een liter , ik geef de helft . Gelukkig is de slechtste wel weer beetje bijgetrokken, dus denk dat ik toch iets goed heb gedaan , nog paar weekjes pfff. Volgende keer echt met aantekeningen erbij !!

        #14
        we duimen nog , maar ik denk dat ie het gaat redden !!!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #15
          Links achter de beschadigde plant , maaar wat doet ie het weer lekker zeg, afgelopen week al het groot blad verwijdert , de toppen zwellen elke dag een beetje meer op , dik dik tevreden !!
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          Bezig...
          X