Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Rouwvliegjes of 1 of andere insect

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rouwvliegjes of 1 of andere insect

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen.

    ik heb last van Rouwvliegjes in mijn tent is dit erg?????
    wat mag ik er op spuiten???
    help......

    Groetjes BigShmoke

    #2
    hey Bigshmoke,


    Heb je er een kweekje staan zoja , hoe ver staan ze? als ze bijna oogstklaar zijn zou ik er niet te veel meer aan doen.
    Het is wel zo als de plaag al te ver gevorderd is dat ze op de hars van je toppies blijven plakken en dat kan iets minder aangenaam zijn zeker als ze met veel zijn !!

    Comment


      #3
      Desnoods al gele vangkaartjes plaatsen deze kan je overal in elke bloemenkweekwinkel vinden

      Comment


      • BigShmoke
        BigShmoke commented
        Editing a comment

      #4
      Je kunt ook nog een paar cm scherp zand op je aarde leggen, dan kunnen de larven niet uit de grond kruipen en de muggen niet in de grond de eitjes kwijt. Op den duur sterven ze uit.

      Preventief kun je weinig eraan doen, de muggen zitten vaak al in de aarde als deze van de growshop vandaan komt.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • BigShmoke
        BigShmoke commented
        Editing a comment
        Wel de grond komt uit de Tuinwinkel, kzal eens kijken voor die zand dan maar is het niet erg als die zand mengt met die aarde door water te geven?

      #5
      Nee die mengt zich niet zomaar, dat kan geen kwaad. En hang wat van de vligenvangers, van die linten, op. Je weet wel, die plakdingen. Kosten een paar cent bij het tuincentrum.

      Alles wat je vangt gaat niet meer in je planten
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • BigShmoke
        BigShmoke commented
        Editing a comment
        Nog een keer bedankt

      #6
      Ja die vreten aan je wortels enzo naar het schijnt, geen prettig idee nee .

      Comment


        #7
        Kun je me eens vertellen wat er in brimex zit? Er zou een MSDS (material safety data sheet) verplicht bij moeten zitten.
        Ze zijn er zelf nogal vaag over namelijk. En dat is een levensgevaarlijk teken. 'organisch vetzuur' kan van alles zijn, mogelijk fipronil, maar mogelijk ook wat heftiger spul. Bij mij gaan alle alarmbellen rinkelen: een gifstof zonder label, en zonder veiligheidsinformatie is per definitie levensgevaarlijk. Ze zijn de boel aan het belazeren, met wie weet welke gevolgen!

        Zelfs pyrethrum uit afrikaantjes (het super middel volgens biotelers) blijkt vervelende allergische reacties op te roepen als je het binnen in je huis gebruikt.


        De muggen bestrijdt je het beste door de grond goed droog te laten worden. De larven gaan dan vanzelf dood. De plant overleeft dat met gemak. De muggen komen ook pas goed tot leven als je teveel water aan het geven bent.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • BigShmoke
          BigShmoke commented
          Editing a comment
          Heb het maar 1 keer gebruikt niet meer, kzal eens nimatoden gebruiken gewoon preventief en erna zal ik doen zoals je zegt minder water geven :p

          Thanks for the info!

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Heel goed! Maar pas er alsjeblieft mee op. Sommige stoffen blijven zo lang in een huis zwerven dat eenmalig gebruik al tot gevolg kan hebben dat je vier jaar lang jeukende bulten onder je oksels krijgt. 'Biologisch afbreekbaar' noemen ze het dan, maar in een huis zit niet zoveel vocht als het goed is, waardoor materialen vrijwel niet af breken (koel en droog bewaren staat op bijna alle verpakkingen met de reden: dan breekt het niet af).

          Let ook op: als je de boel nu extra droog gaat zetten, dan kunnen die nematoden natuurlijk ook niet goed in leven blijven. Maar goed, dat brengt ons niet veel verder. De bron van het probleem was een chronisch te natte bodem, als je dat kunt voorkomen dan zijn de nematoden ook niet nodig.

        #8
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • BigShmoke
          BigShmoke commented
          Editing a comment
          Zal die vanavond of morgen doorsturen naar je Q.
          Lijkt me ook een goed idee om op vochtige grond te doen :p

        • BigShmoke
          BigShmoke commented
          Editing a comment
          Productbeschrijving

          Brimex insectenspray 400 ml, gebruiksklaar zonder drijfgas.
          Brimex insectenspray is een milieuvriendelijke spray vervaardigd op basis van hoogwaardige, organische vetzuren en is 100% biologisch afbreekbaar.
          De vetzuren tasten de weerstand van de schadelijke insecten aan en zorgen voor een effectieve doding van de schadelijke insecten.

          Toepassing

          Brimex insectenspray bestrijdt de schadelijke insecten op planten zoals onder andere: fruitvlieg, tripsen, bladluis en anderen. Brimex insectenspray is ontwikkeld om in combinatie met natuurlijke vijanden te gebruiken. Na gebruik geldt een wachttijd van 24 uur, waarna de natuurlijke vijanden uitgezet kunnen worden.


          Werking
          De vetzuren tasten de weerstand van de schadelijke insecten aan en zorgen voor een effectieve doding van de schadelijke insecten.


          Verpakking
          Brimex insectenspray 400 ml, gebruiksklaar zonder drijfgas.
          De verpakking past niet in de brievenbus en wordt als pakket verzonden.

          Bewaren
          Brimex insectenspray concentraat kan worden bewaard op een donkere plaats.



          Meer dan dit kwam er niet bij de fles.

          Hoop dat dit je helpt Q

        #9
        Thanks.
        Organische vetzuren ja, da's alles wat ze vertellen, jammer dat er niet meer op staat. Geen toelatingsnummer ?
        Als ik vetzuren google zie ik dat het "organische carbonzuren met een keten van ten minste twee koolstofatomen en een carboxylgroep" zijn.

        De organische vetzuren van Brimex zijn misschien "organische organische carbonzuren" ?

        Maar wat het precies is ? Misschien is het wel schoonmaakazijn ? Of ergere dingen waar LR2 veel meer van weet dan ik-met-m'n-gegoogel.

        Heb je je Nematoden al binnen ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • BigShmoke
          BigShmoke commented
          Editing a comment
          Kga die vanavond gebruiken, had ze niet gebruikt omdat ik en top van me Royal Haze gebroken had, en ja volle paniek hopelijk kan het nog herstellen.
          Maar zal die vanavond gebruiken en zal dan wel wat info ervan opzetten op de forum.

          Greetz BigShmoke
      Bezig...
      X