Mededeling

Collapse
No announcement yet.

een tip voor foto's te nemen onder led’s

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

een tip voor foto's te nemen onder led’s

Korting op 420shop
    Beste jd’ers,

Omdat ik mij ooit eens verdiept heb in fotografie, heb ik deze leuke tip voor jullie led kweekers, maar ook onder hps kun je deze tip gebruiken.
    Op heel wat camera's (vooral wat duurdere modellen) kun je een custom awb instellen(witbalans).
    Elk merk heeft zo zijn eigen manier om dit te doen, maar de handeling is wel steeds dezelfde.
    Je neemt een wit voorwerp (blad papier gaat het best) en legt dit op de plaats waarvan je de foto wilt nemen.
    In ons geval meestal de kweektent natuurlijk.
    Zorg dat jouw kweeklamp aan staat en ga naar custom awb istellen op je camera.
    Daarna moet je een foto nemen waarbij je het witte voorwerp binnen een kader houdt en daarna ben je klaar.
    Als je iets veranderd aan jouw belichting, dan moet je de procedure opnieuw doen.
    Als ik kan zal ik even foto’s posten van hoe dit in zijn werk gaat op mijn camera.
    Op deze manier heb je geen paarse foto’s en bij hps is de overvloed van geel weg uit de foto.
    Vele, zoniet alle prof fotografen doen dit, want de lichttemperatuur veranderd naargelang het bewolk is of je onder tl foto’s neemt, enz...
    succes W...

Hierbij de foto’s
    eerst ga je naar awb menu en kies je witinstelling
    20180622_170451.jpg

daarna richt je het kader op een wit blad en druk je op de instelknop
    20180622_170458.jpg

en voila het groene (correctie uit mij eigen tent) is nu weg
    20180622_170508.jpg

p.s. Deze camera is een panasonic lumix fz72
    Attached Files
    Last edited by whoopa; 22nd June 2018, 16:29.

Oh! Vet! Hoor en zie graag meer!

Comment

Goede tip! Laat dat voorop staan.
      De volgende issue:
      Voor HPS heb je nog het probleem dat er dankzij de frequentie van de lamp een balkpatroon ontstaat. Onder TL geldt dat ook.
      Dat moet te verhelpen zijn, toch?

Lamp uit, externe lamp erbij, en foto's schieten is nog altijd het minste moeite voor mij.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
        Goede tip! Laat dat voorop staan.
        De volgende issue:
        Voor HPS heb je nog het probleem dat er dankzij de frequentie van de lamp een balkpatroon ontstaat. Onder TL geldt dat ook.
        Dat moet te verhelpen zijn, toch?

Lamp uit, externe lamp erbij, en foto's schieten is nog altijd het minste moeite voor mij.
        Geen ervaring met hps, maar daarvoor heb ik deze tip:
        Als je foto’s neemt zorg dan dat je snellere foto’s neemt dan de frequentie.
        d.w.z. probeer eens jou grootste diafragma opening (f8.0 bv) en een korte sluitertijd, desnoods verhoog je de iso waarde naar 400 of meer.
        Dit zou mogelijks kunnen werken.
        W...

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X