Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toevoegingen voor betere smaak.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• nicklish
    replied
    Re: toevoegingen voor betere smaak.

gewoon het punt dat je suiker geeft aan je plant :s , als je de normale voeding geeft zit dar mss wle suiker in ja ok maar dan neem je dan toch ( als je een fruite weed wil ) gewoon een fruitig zoet soortje ?

Leave a comment:

• CatsEye
    replied
    Ehh, waar geloof je niet in? Of toegevoegde suiker terug komt in de smaak van het wiet? Of 7Up dan wel suikerwater wordt gebruikt ter verzwaring van het gewicht? Of je een suikerklontje kunt roken?

Een korte opmerking is prima maar probeer wel even de context aan te geven.

Leave a comment:

• nicklish
    replied

geloof ik niet in

Leave a comment:

• DarkSide
    replied

lijkt me te proberen waard
    is een ervaring rijker

Leave a comment:

• QnQ
    replied

Ik denk dat het effect vooral suggestief is, en het originele bericht wat vervaagd is in de loop van tijd.
    7Up, suikerwater, verdunde siroop/appelstroop.....allemaal dingen die juist over de halfnatte toppen gesproeid worden voor smaak en verzwaring van de wiet.

Mijn mening (!) is dat ik juist de optimale smaak van de wiet in m'n jointje wil. Als die niet goed is, heb ik iets niet goed gedaan.
    Als ik suiker wil roken, steek ik wel een suikerklontje op.

Leave a comment:

• thex
    replied

hahahaha xd
    ok lijkt me een leuke
    ik heb er binnekort ook weer ff 2 op me kamer
    misschien probeer ik dit wel

Leave a comment:

• geofra
    replied

Weet er iemand vanaf wanneer je dit mag geven?

grtzz

Leave a comment:

• monty
    replied

Vanillesuiker is suiker met vanillesmaak. Meestal is deze smaak afkomstig van synthetische vanilline en zou dus eigenlijk vanillinesuiker moeten heten. Vanillesuiker kan echter ook van natuurlijke vanille worden gemaakt of van een mengsel van synthetische met (een beetje) echte vanille. Vanillesuiker wordt gemaakt door vanilline aan de suiker toe te voegen.
    Hoewel er veel verschillende stoffen in vanille zitten, is vanilline (4-hydroxy-3-methoxybenzaldehyde) de belangrijkste aromastof die voor de typische sterke geur zorgt. Omdat echte vanille vrij duur is en de wereldproductie van natuurlijke vanille bij lange na niet voldoende is om de behoefte te dekken wordt vanilline synthetisch nagemaakt. Naast vanilline wordt vaak het drie keer sterker smakende ethylvanilline gebruikt (3-ethoxy-4-hydroxybenzaldehyde). Bron:wikki
    De vraag s dus of je de vanilline proeft of de suiker.

Leave a comment:

• beowulf
    replied

Ik had het vorig jaar al ergens geschreven. Ik heb mijn laatste 2 rondes tijdens de laatste 2 weken vanillesuiker toegevoegd aan het water. Effect was positief. Liet wat vrienden proeven en die vonden em zelfs te zoet worden. Gebruikte ook al green sensation. Maar aangezien ge de laatste 2 weken best geen meststoffen meer toevoegt ben ik verder gegaan met vanillesuiker. Ze nemen het dus wel degelijk op.

Leave a comment:

• Ventje
    replied

Er zijn ook aardekwekers die gebruik maken van Appelstroop, zowel voor de smaak als voor de verbetering van het bodemleven

Ajo
    Ventje

Leave a comment:

• monty
    replied

Dat weet jij niet. Want je hebt namelijk geen bewijs. Het kan namelijk heel goed mogelijk zijn dat di-sachariden ( sacharose Wiki/Tafelsuiker ) worden afgebroken to mono-sachariden in de grond door bacterien en de plant. Je weet waarschijnlijk ook niet dat 99,9% van de stofwisseling van de plant in de grond, in de wortelcellen actieve stofwisseling is. Meestal heet dit actief transport (stofwisseling die energie vergt) en passief transport (stofwisseling via osmose, dus osmotische waarde en semi-permeable membraan, water verplaatsing (temperatuur, druk, klimaat) is hier voor de plant essentieel).
    wat ik wel of niet weetn laten we maar even in het midden, geef jij dan maar lekker suikerwater.

Leave a comment:

• markster
    replied

er zijn ook mensen die bv 7 up geven de laatste weken ivm t co2 toevoegen.ik zelf vind dat de combinatie van bv canna boost ,of bloombastic meegeven en lekker neutraal resultaat geven.ben dus van mening dat goed spoelen de beste smaak geeft.batmix geeft over t algemeen ook lekkere wiet.
    grtz

Leave a comment:

• Growshop Holland com
    replied

Zo had ik gehoord dat men ook wel eens de laatste week water geeft met limonadesiroop aardbei... Blijkt ook een zoetige smaak te geven!

Leave a comment:

• QnQ
    replied

En als je van te voren al weet dat je wiet niet te pruimen wordt, dan is het misschien een goed idee om hier rekening mee te houden als je voeding aanschaft, en je zaadjes uitzoekt.

Leave a comment:

• heaven
    replied

Dat weet jij niet. Want je hebt namelijk geen bewijs. Het kan namelijk heel goed mogelijk zijn dat di-sachariden ( sacharose Wiki/Tafelsuiker ) worden afgebroken to mono-sachariden in de grond door bacterien en de plant. Je weet waarschijnlijk ook niet dat 99,9% van de stofwisseling van de plant in de grond, in de wortelcellen actieve stofwisseling is. Meestal heet dit actief transport (stofwisseling die energie vergt) en passief transport (stofwisseling via osmose, dus osmotische waarde en semi-permeable membraan, water verplaatsing (temperatuur, druk, klimaat) is hier voor de plant essentieel).

Ander leuk voorbeeld van menselijk afbraak van koolhydraten naar redelijk grote multi-sacheriden (suiker ketens van 2 of meer basis suiker (maltose) moleculen), houdt een stukje brood in je mond, enzymen en mondbacterien in je speeksel beginnen dit al af te breken van koolhydraten tot grote multi-sachariden (meestal van 2 tot 5 of 6 sacharide ketens), er zal een zoete smaak ontstaan, anders is het geen brood. Zetmeel, nog veel meer koolwaterstof verbindingen aan elkaar ( macro-moleculen, soms met de betere microscopen voor het blote oog zichtbaar), kunnen op hun beurt ook door enzymen en bacterien worden afgebroken tot koolhydraten en soms zelfs snel tot kleinere multi-sachariden. Zeer grote multi sachariden worden eigenlijk polysachariden genoemd.
    Niet alle poly-sachariden zijn zetmeel, amylase is bijvoorbeeld veel kleiner dan zetmeet en is linear (één lange keten van sachariden, zetmeel bestaat uit allemaal ketens aan elkaar en door elkaar). Zetmeel wordt omgezet in oa. amylase, en daarna in koolhydraten, dan weerin kleinere multisachariden, disachariden, etc.

Buiten al die geweldige theorieën en voedingssamenstellingen is het meeste eigenlijk nog onbekend in de biologie.

edit:
    mono = één, di = twee, multi = meerdere, poly = veel (even duidelijk voor mezelf)
    Last edited by heaven; 7th October 2010, 05:23.

Leave a comment:

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X