Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koolstoffilterafzuiging in een kweekkastje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Koolstoffilterafzuiging in een kweekkastje

    Korting op 420shop
    Hey jongens , nieuw lid hiero

    Zit met een vraagje , kan het niet direct specifiek voor mijn situatie vinden op het net , vandaar

    Dus , een tijdje geleden heb ik besloten om een klein maar deftig kweekkastje te maken , ook om de kosten zo wat te dekken & het doel uiteindelijk maar 1 plantje is.

    Hieronder wat foto's hoe men kastje er nu momenteel uit ziet :

    http://imgur.com/B2Lg0XL

    http://imgur.com/wWAqsoF
    Last edited by JustCurious; 4 April 2017, 02:36.

    #2
    Ik zou in ieder geval een filter gebruiken want ook 1 plantje gaat behoorlijk ruiken ongefilterd, zeker als je bijvoorbeeld een haze gaat kweken.

    Afzuiging heeft meerderen doelen: Luchtverversing, Stank overlast wegnemen, en temperatuur controle. Ook moet er enige luchtverplaatsing in je hokje zijn om bijvoorbeeld meeldauw te voorkomen. Ik begrijp het wanneer er budgettaire problemen zijn maar een 60 watt Cob led koop je kant en klaar al voor iets over de honderd pleuries ...... en na de kweek weet jij waarom.
    http://akk.li/

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Met 3 * 18W kun je iets voorbloeien. Maar verwacht geen deftige resultaten hiervan. Zou spijtig zijn na het werk dat je er al ingestopt hebt.
        Mocht je verder willen gaan op deze manier haal dan tenminste de kapper eraf.

        Ook de electra in je hokje is voor mij echt een no go hoor. Het zijn maar klemmen en schakelaars, maar in een ruimte waar je water zal geven en het vochtig is dat niet zo'n bijster goed idee.

        Met een filter zul je met die pc fan's ook niet ver geraken hoor. Kijk anders eens op het micro forum, daar staan er mooie micro kastjes.
        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

        Comment


          #5
          Ik werk niet met luchtbevochtigers , althans niet men eerste kweek , dus is die luchtvochtigheid t.o.v de electra dan een probleem?

          Misschien toch maar beter naar buiten brengen & in een schakelkastje steken. of?
          Alles is momenteel wel afgezekerd (Heb gekozen voor PKZM ) Dus enige kortsluiting en/of thermische overbelasting zou de plong moeten doen springen.

          Als ik nu voor de afzuiging dit :

          http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...-filter-160m3/

          Comment


            #6
            Prima filtersetje ik verkoop ze al jaren.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


              #7
              Al die elektra in de kast is een NoGo inderdaad. Bouw er dan een net ip kastje om.
              Die TL op de wanden en aan het plafond heeft ook weinig zin.
              TL moet echt maximaal 5cm van de plantjes af staan. (yea zonder kap)
              Je moet de lucht niet door het filter in je kast circuleren maar je zuigt of blaast de lucht door het filter, en die lucht gaat je kast uit.
              Daarvoor in de plaats komt verse lucht op een andere plek de kast in.

              Ik kan bijna het adres lezen op je halterset van Bol.
              Da's eigenlijk de reden dat ik de andere foto's ook heb bekeken.
              Normaal ga ik geen foto's op externe sites openen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Zeker. De huidige COB leds geven momenteel de beste resultaten per watt. Veel beter dan zowel hps als tl. Een 60 watt COB beschijnt al 60x60 cm ..... als je wat hoger hangt maximaal 70x70 cm.
                http://akk.li/

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post
                  Prima filtersetje ik verkoop ze al jaren.
                  Prima , kijk ik even rond

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Al die elektra in de kast is een NoGo inderdaad. Bouw er dan een net ip kastje om.
                    Die TL op de wanden en aan het plafond heeft ook weinig zin.
                    TL moet echt maximaal 5cm van de plantjes af staan. (yea zonder kap)
                    Je moet de lucht niet door het filter in je kast circuleren maar je zuigt of blaast de lucht door het filter, en die lucht gaat je kast uit.
                    Daarvoor in de plaats komt verse lucht op een andere plek de kast in.

                    Ik kan bijna het adres lezen op je halterset van Bol.
                    Da's eigenlijk de reden dat ik de andere foto's ook heb bekeken.
                    Normaal ga ik geen foto's op externe sites openen.
                    Deze week zal ik die electra allemaal naar buiten brengen in een schakelkastje , en alle klemmen er ook uit denk ik dan? De ventilatoren met busklemmen & krimpkous aansluiten?

                    Ben aan het twijfelen om een led lamp te steken of een hps , denk dat het zonder voorschakelapparaat ( Bij de led dan ) & de warmte die zo een hps opwekt toch een stuk veiliger is in zo een houten bekisting..

                    Ga me het bovenstaand filtersetje kopen , alles is herbekijken en zal hier na de werken eens een fototje plaatsten ,

                    Comment


                      #11
                      Had nog een oud rek op zolder staan , dan maar werken metgeen ik nog liggen had

                      nu kan ik toch aan die hoogte ( 5cm etc.. ) geraken mits het in hoogte afstelbaar is.

                      Alle elektra eruit en opnieuw beginnen nu

                      You do not have permission to view this gallery.
                      This gallery has 1 photos.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Poging 2
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #14
                            Daar kun je al onder kweken eh, je moet er geen kilo's van verwachten natuurlijk, maar 10 gram van 'n plantje kan best met de juiste soort.
                            Als je een mooie scrog maakt misschien wel meer.

                            Je zuigt de lucht uit de kast via het koolstoffilter.
                            Meestal maak je dan aan de onderkant een ventilatierooster om de lucht door de kast te laten circuleren.
                            Dat is nog wel een dingetje; Er moet door de luchtinlaat dus wel lucht in de kast kunnen komen, maar geen licht (en een panty erover tegen beestjes)
                            Als de afzuiger voldoende capaciteit heeft en je hebt genoeg luchtinlaten dan heb je verder geen fans meer nodig.

                            Heb je al een deur ?
                            En wat had je in gedachten als bodem, of ga je bottomless ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                              Daar kun je al onder kweken eh, je moet er geen kilo's van verwachten natuurlijk, maar 10 gram van 'n plantje kan best met de juiste soort.
                              Als je een mooie scrog maakt misschien wel meer.

                              Je zuigt de lucht uit de kast via het koolstoffilter.
                              Meestal maak je dan aan de onderkant een ventilatierooster om de lucht door de kast te laten circuleren.
                              Dat is nog wel een dingetje; Er moet door de luchtinlaat dus wel lucht in de kast kunnen komen, maar geen licht (en een panty erover tegen beestjes)
                              Als de afzuiger voldoende capaciteit heeft en je hebt genoeg luchtinlaten dan heb je verder geen fans meer nodig.

                              Heb je al een deur ?
                              En wat had je in gedachten als bodem, of ga je bottomless ?
                              Als deze kweek lukt , wil ik wel investeren in een T-neon armatuur voor 2 of 4 x 55W lampen.

                              Je kan het niet zo goed zien maar ik heb reeds een deur ( met onderaan een altijd actieve ventilator die koude lucht naar binnen blaast )

                              Over het gat zal ik een filterdoek monteren om de verlichting die langs hier binnen kan komen wat te minderen.

                              ik heb een buisventilator besteld die 185m3/h kan afzuigen , hierbij dan de nodige slangen en koolstoffilter en ik ben klaar om te beginnen denk ik?

                              Comment

                              Bezig...
                              X