Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dubbel filteren kweekruimte Koolstoffilter ---> softbox ---> inline filter ---> uitblazen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dubbel filteren kweekruimte Koolstoffilter ---> softbox ---> inline filter ---> uitblazen

    Korting op 420shop
    Iemand ervaring met dubbel filteren van zijn kweekruimte?
    Dus zo: Koolstoffilter -----> softbox ------> inline filter ------> uitblazen

    Of iemand anders een idee?

    En ja ik gebruik een goede filter en ja vanaf week 6 komt daar geur doorheen bij enkel filteren.
    Ik wil het zo geurloos mogelijk houden en heb daar best wat geld voor over.

    #2
    geen ervaring maar ben wel benieuwd of dit wat gaat geven... als je binnen afblaast is geur ook met een filter nog steeds waarneembaar

    Comment


      #3
      Heb bij een maatje een filter in het hok geplaatst, afzuiging via een softbox, uitblaas uit het kelderraam. Om het kelderraam heb ik een bekisting gemaakt waarin een 2de filter ligt waar de slang op aangesloten is.

      Tot nu toe buiten geen geur kunnen waarnemen.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Gaat uw LV boven de 70% mss? Want dan werkt een filter niet zo goed meer. Als dat niet het geval is dan is uw filter niet goed. Ik ruik hier nl niks, zoals de meesten, met 1 filter. En ik blaas uit in dezelfde ruimte.

        Comment


        • Meglow
          Meglow commented
          Editing a comment
          Welk merk filter is dat? Is mij nog nooit gelukt om het geurvrij te krijgen.

        #5
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          ik blaas uit op mijn overloop en als je na een dag werken thuis komt, dan ruik je gewoon een lichte wietgeur. Ik ruik in principe niets als ik voor die uitblaas hang, het is meer dat in de loop van de tijd er een 'geurtje' gaat hangen omdat zo'n filter nooit 100% van de terpenen zal afvangen.

          Comment


            #7

            Comment


            • Meglow
              Meglow commented
              Editing a comment
              ik ga hier alles nog eens op nalopen en op een rijtje zetten... wellicht zie ik iets over het hoofd

            #8
            ik gebruik afzuiger BK 200 G 930m3 met afzuigcapaciteit 790m3 met flens 200mm
            daarbij Wilco carbonfilter 1000m3 met flens 160mm
            ik blaas uit op overloop slaapkamers en ruik ook helemaal niks
            mijn tent is 120X120X215
            wel alles goed aangesloten met verloopstukken en ducktape om verlies zoveel mogelijk te beperken
            met verloopstuk en klemmen en afzuigslang ongeveer 270 euro alle samen
            maar beter wat overkill dan geuroverlast
            is wel afzuiger met thermostaat die 50% ingesteld staat en enkel 100% draait als mijn temperatuur word overschreden

            Comment


              #9
              Ik heb verschillende gebruikt (Apollo/Can/Rhino Pro)maar vaak ruik ik dan toch een vleugje op het eind.
              Maar ik heb nu een Presh Filter besteld wellicht komt hier niets doorheen, mocht dat wel het geval zijn kan ik altijd nog extra gaan filteren met een inline filter.

              Comment


                #10
                Goeden dag allemaal .

                Een vraagje
                de onder genoemde filter is aan vervanging toe en ik zoek een nieuwe betere filter
                maar welk type of merk kan deze vervangen met niet al te teveel aanpassingen ?


                Gtools K2601 480m3 filter


                Kwalitatieve filter van G-tools

                Specificaties:
                • Maximale luchtstroom:480 m3/uur
                • Optimale luchtstroom:360 m3/uur
                • Hoogte:400mm
                • Diameter flens: 125mm
                • Gewicht:3,6kg
                πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                ​
                πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                ​

                Comment


                  #11
                  https://www.eugrowshop.eu/nl/luchtte...3-flens-125mm/
                  ik gebruik al tijdje WILCO filters en tot hiertoe best tevreden over en de verwijderbare hoes gemakkelijk om te reinigen na ieder kweekje
                  maar iedereen heeft zijn eigen voorkeur merk natuurlijk

                  Comment


                    #12
                    Dubbel filteren is niet nodig dat geeft alleen maar meer weerstand , zoals beo zegt je vochtigheid kan te hoog zijn waardoor deze niet meer goed werkt

                    Of er zit ergens een lucht lek tussen je filter en je af-zuiger misschien moet je de aansluitingen / slang nog is nalopen

                    succes

                    Comment


                      #13
                      Mag ik hier al mijn vragen stellen over koolstof filters ,
                      of moet ik een nieuwe topic aan maken ??
                      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
                      ​
                      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
                      ​

                      Comment


                        #14
                        Van mij mag je man

                        Comment


                          #15
                          Dan heb ik toch een vraag, hoe kan ik de geur tot 0,0 beperken? Het mag zeker wat kosten, dat maakt mij niet uit.

                          Comment

                          Bezig...
                          X