Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

COB DIY bouwverslag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Nee een actie van fastbuds 5+5 gratis helaas 1 overleden en 1 is stervende, had ook een amnees auto helaas niet geboren... zielig he??

  • Takketoelli
    commented on 's reply
    9? Favoriet zeker

  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Dat is een aanname ghehe...
    Helaas zijn de meeste aannemers enorm druk, dusja even wachten dan maar..

    Heb op het moment wel wat buiten staan 2x cheese auto 9x blackberry dus hoop voorlopig wel even voort te kunnen

  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Aannemer overleden??
    Minder...
    Of neem je dat alleen maar aan?


  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Gaan we zekers doen! Moet alleen wachten op de verbouwing en de aannemer is overleden denk ik?!?! Hehe

  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Misschien heb je zin en tijd om ter zijner tijd een verslag over de kastbouw te maken? Daar heb ik dus totaal geen ervaring mee

  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Heeey toellie

    Ik moet de kast nog maken! Ben in afwachting op een verbouwing...

    Denk dat ik terug ga naar 160 x 70 of miss 150 denk toch dat ik dan betere spreiding ga halen...

    Gz Ricky

  • Takketoelli
    replied
    Hallo Rickysticky!


    Jij hebt op 10 cm na mijn ideale kast!! Ik wil er een van 80x160x200 - 80x180x210, tussen deze waarden.

    Vandaar dat ik ook cree cobs heb aanbeschaft, zodat ik later alleen een ander frame hoef te bouwen. Ik wil zelf nog een set erbij halen, zodat ik 2x 200 watt heb.
    Of ik haal een nieuwe driver en losse onderdelen, daar ben ik nog niet uit.

    Zodra de laatste plant de tent uit is ga ik mijn lamp wat upgraden. Rechthoekig frame, betere ophanging, doosjes om de connectors in weg te werken en het potmeter verhaal van hierboven.

    Heb je de kast zelf gemaakt?

    Grote Groeten

    Leave a comment:


  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Hallo mannen van de cobs!

    Dit is echt abracapokuspas voor mij...ik ga mij er de komende dagen in verdiepen aangezien ik mijn cobs lamp wat wil gaan upgraden, dwz nettere aansluitingen enzo. Die potmeter wil ik ook wel ff checken, en Wietefras zijn schakelaartje ertussen zetten.

    Heeft iemand misschien een linkje naar het verslag waar dat 100 Ohm verhaal beschreven staat?

  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Het frame is ong 40 x 150 cm de lampen zitten vanaf de middenlijn ongeveer cob lengte van elkaar af geloof 16cm.
    De onderlinge afstand heb ik verdeeld tot 22.5 cm vanaf de kant van de kast.

    Gz Ricky

  • Wietefras
    commented on 's reply
    Het lijkt alsof je ze per 5 nogal dicht op elkaar hebt hangen. Als je ze bijvoorbeeld in twee langre rijen van 5 zet dan heb je al veel meer spreiding lijkt me.

    ps Ik ben er ook niet vaak, dus van mij ook een late reactie

  • Rickysticky
    commented on 's reply
    Hey @wietefras

    Hoe bedoel je meer evenredig verspreiden?
    Tja waarom ik voor cobs ben gegaan eigenwijs he.... excuus voor de late reactie!

    Gz Ricky

  • Ketelhuis
    commented on 's reply
    Eg zo simpel weer en toch denk ik daar niet aan haha , dat had idd ook gekund maar was toevallig in de stad en daar hebben we een zaakje wat daadwerkelijk ieder component verkoopt. 10k weerstandje was 5 eurocent

  • Wietefras
    replied
    Op zich een mooi verslag, maar waarom niet de COBs wat meer envenredig verdelen over het oppervlak? Hoe beter je ze verdeeld hoe lager het frame kan hangen en hoe minder licht je op de wanden verliest.


    Waarom ook niet voor led strips gegaan? Het is zo'n gedoe met die grote zware koelvinnen. Strips geven ook veel beter verdeeld licht.

    Leave a comment:


  • Wietefras
    commented on 's reply
    Ha ja zie je wel! Die potmeters zijn inderdaad niet erg nauwkeurig.

    Ik haal zelf de dimmer los als ik voor vol vermogen wil gaan. Dan geeft de driver maximaal stroom. Bijvoorbeeld door een klein schakelaartje in lijn met de potmeter te zetten ipv een extra weerstandje ertussen.
Bezig...
X