Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Info afzuiging-filter en Fluence Spydr 2X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Info afzuiging-filter en Fluence Spydr 2X

    Korting op 420shop
    Helaas kan ik niet echt kweekverslagen vinden van de 345 Watt variant.
    Wel zie ik veelbelovende verslagen van het 600 Watt model, en de vorige Fluence Spydr X Plus.

    Heeft er iemand hier toevallig ervaring met deze lamp of weet iemand hier een kweekverslag van aan te wijzen?
    Ik had echter wat voorbarig al afzuiging gekocht met de insteek een HPS lamp te kopen.
    Momenteel heb ik namelijk de volgende spullen daarvoor staan.
    Een 350 m3 buisafzuiger samen met een 350 m3 koolstoffilter en een 750 m3 afzuiging met een 800 m3 koolstoffilter.

    Nu is mijn vraag, wat is handig qua afzuiging/inblaas voor een LED lamp in deze tent?
    Vanwege de geringe hitte lijkt mij de 750m3 een overkill, en is voornamelijk de aanvoer van verse lucht cruciaal.
    Ik kan hier helaas niet de informatie over vinden die ik graag zou willen hebben.
    Jullie tips, ervaringen en verwijzingen zijn van harte welkom!

    Groetjes
    Last edited by QnQ; 10 July 2019, 12:28.

    #2
    probeer de buisafzuiger en filter op te hangen,als je het dan geen pokkelawaai vind dan kan je gaan kwekenheb je buren boven of onder en houtenvloeren dan softbox pakken.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Ja, leuk lampje, wel extravagant duur.
      De hoogte is 15-30cm volgens de verkoper inderdaad.
      Dat heeft z'n voordelen, maar ook hetzelfde nadeel als onder TL kweken : Voor optimaal resultaat dien je dus alle toppen ongeveer op dezelfde hoogte te krijgen.
      Het komt niet zo precies, maar toppen die bijvoorbeeld 60cm van de lamp zitten krijgen vier keer zo weinig licht als die op 30cm zitten en zestien keer zo weinig als die op 15cm zitten.
      (dat is bij elk soort licht, led, hps, cobs, gloeilampen, TL etc...)

      Waarom heb je twee afzuigers en twee filters ?

      Tja, welke van de twee je gaat gebruiken is een kwestie van testen.
      Je hebt waarschijnlijk geen inblaasfan nodig. Als je die gaten onderaan open zet komt daarmee voldoende lucht binnen.
      Dus, alles installeren.....lamp op 50cm van de vloer, min-max-thermometertje op de vloer, onder een afdakje, en dan hang je 1 van de twee afzuiger/filter op.
      Alles aan, tentje dicht, en na een paar uur ga je kijken wat de max temperatuur was. Onder de 30 is oke.
      .
      ik zou de 750 houden, en daar een thermostaat/dimmer op zetten.
      Dan kun je de min en max snelheid instellen, en de thermostaat regelt dan tussen min en max aan de hand van de temperatuur
      Die kleinere afzuiger/filter kun je terug brengen of goed opbergen als reserve ofzo.
      Maar beter ga je eerst testen.



      .
      .
      .

      Ik heb je post een beetje aangepast door op enter te drukken na een punt, en af en toe 2x op enter om een regel over te slaan.
      Hierdoor is het veel beter leesbaar dan alles achter elkaar, want ik werd er een beetje duizelig van, en dat was ik eigenlijk al
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        QnQ zijn raad volgen is een verstandige uitleg
        met de Fluence Spydr 2X zit je zeker goed

        Comment


          #5
          Heren en/of Dames,

          Bedankt voor de tips, ik ben net klaar met de installatie.
          Ik moet zeggen dat ik mij daar nog lelijk in vergist heb, kost een stuk meer tijd/moeite dan ik van te voren in had geschat.
          Anyway, het staat er nu keurig bij.
          Ik heb op advies inderdaad de 750 M3 afzuiging en 800 M3 koolstoffilter opgehangen (de afzuiging bovenop de tent).
          De 350/350 afzuiging/koolstoffilter hou ik hier voor eventuele noodgevallen.

          Er hangt ook een fan-controller bij (inclusief kabeltje met thermostaat) , die als het goed is de afzuiging aanstuurt om de temperatuur op peil te houden.
          De lamp is overigens prachtig om te zien, geeft een flinke hoeveelheid licht.

          Ik ben momenteel ook bezig om de zaadjes uit te kiemen (10 stuks).
          Het aantal planten in de tent is afhankelijk van hoeveel eruit komen.
          De zaadjes zijn:

          2 x Royal Gorilla
          2 x Royal AK
          2 x Critical
          2 x Samango XL
          2 x Power Flower

          QnQ Heb jij toevallig nog een goede tip om de toppen zoveel mogelijk op gelijke hoogte te krijgen?
          Is het verstandig voor een beginner om te ''toppen'' of ''finnen''?

          PS bedankt dat mijn vorige post overzichtelijk is geworden

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Welkom! Mooi lampie heb je daar!!

            Om al je toppen op een hoogte te houden raad ik je aan om te scroggen...

            Op deze manier komen ongeveer alle toppen op gelijke hoogte!

            Succes

            Gz Ricky

          • SkyHye
            SkyHye commented
            Editing a comment
            Ik dacht dat dat alleen mogelijk was met 1 plant per m2? Als dat ook mogelijk is met meerdere planten (tussen de 5 of 10) dan ga ik inderdaad zo'n scrog net bestellen . Thanks!

          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Scrog gaat prima met neerdere planten.
            Des te meer planten des te sneller staat het vol, en dus kun je over naar 12 uur licht.

            Stom gezegd, zet hem voller em het scheelt groei tijd en dus kosten...

            Gz

          #6
          QnQ, nog even een vraag tussen neus en lippen door.

          Is het mogelijk dat dit topic wordt omgetoverd naar de sectie kweekverslagen?
          Op deze manier kan ik zelf ook goed terugzien wanneer ik wat heb gedaan, een soort logboek voor mijzelf.
          Uiteraard is iedereen zijn hulp daarbij welkom.

          Of is het handiger daar een nieuw topic te maken?

          Comment


          • Rickysticky
            Rickysticky commented
            Editing a comment
            Het is raadzaam een nieuw topic te starten,
            Zo kun je alle info in je beginpost stoppen.
            Lamp medium grote hok afzuiger etc...

            Dit doe je omdat mensen graag in de eerste post zien waar mee je bezig bent...

            Goodluck! Gz Ricky

          #7
          Ja, zou ook ff een nieuw topic daarvoor maken.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            Hello!

            Okay, we zijn weer vier dagen verder, heb weer een heleboel gelezen.
            Ik zit alleen even met puntje waar ik liever te vroeg dan te laat bij ben.

            Ik was vanmiddag bij een vriend van mij, die ook een tent heeft van 1,20 bij 1,20 en 2 meter hoog.
            Zijn planten zijn inmiddels in zo'n beetje de laatste week bloei, waar een enorme lucht vanaf komt.

            Het probleem wat hij heeft, en ik ook ga krijgen, is dat de tent open moet om erin te werken (voeding, knippen etc.)
            De beste man blowed de hele dag door, dus hij vindt het niet erg en zegt dat de buurt wel wat wietlucht gewend is.
            Ik zelf wil dit risico echter niet nemen.
            Ik zou graag de tent in willen gaan, meteen de deur achter mij dichtritsen en daarin bewegingsruimte hebben.

            Nu zat ik zelf een prachtige tent die keurig mijn ruimte past.
            Namelijk de Secret Jardin Intense 3,60 x 1,50 x 2,45. https://www.growfellas.com/nl/kweekt...150x360x242_cm

            Maakt het in zo'n tent uit als je 2 afzuigers hebt van 750 m3? Of is het raadzaam met 1 afzuiger van 1500 m3 te werken? Is dit uberhaupt genoeg?
            Is Secret Jardin ook een beetje kwaliteit? Kan hier weinig over vinden.

            Groetjes.

            Comment


              #9
              Dit is wel een hele riante tent naar mijn ideee.... wil
              je er ook in gaan zonnen en chillen??

              2 afzuigers zou kunnen maar warom
              zou je dit willen? 1x1500 kan ook.
              ligt een beetje aan je lampen.

              Comment


              • SkyHye
                SkyHye commented
                Editing a comment
                Hmmm wellicht iets te riant inderdaad.

                Ik heb namelijk al een 750 m3 afzuiger staan met een 800 m3 koolstoffilter.

                Vanmiddag uiteindelijk toch gekozen voor de Mammoth Elite 150 x 300, komt v.d. week binnen als het goed is.

                Er hangt momenteel alleen een spydr fluence 2x in, als deze lamp bevalt komt er een tweede en heel misschien een derde.

                Ik denk dat de 750 m3 afzuiger voor nu wel even volstaat in die tent met maar 1 lamp.

                Gr.
            Bezig...
            X