Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen over hoe ik cob led lamp aansluit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vragen over hoe ik cob led lamp aansluit

    Korting op 420shop
    dag beste mensen even een snelle vraag waar ik graag een antwoord op wil , ik wou 2 cob led lampen van 100watt ( per stuk) in een tent hangen , nu vraag ik me af of ik een ballast nodig heb of gewoon zo mag insteken , ik wil natuurlijk veilig aansluiten . https://kingofleds.eu/collections/op...100w-3500k-cob het gaat over deze lamp

    #2
    Voor dat geld had ik toch andere gekocht dat is voor 2 stuks 450 euro
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • TangerineDream
      TangerineDream commented
      Editing a comment
      ja maar geld is geen probleem , ik heb autoflower grows gezien met deze lampen en ze gaan echt heel heel goed , welke had je in gedachte ? En weet jij het antwoord op mijn vraag ?

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ja via alie dezelfde spullen bestellen maar dan heb je er 8 op 36w draaiend.

      Maar antwoord op je vraag is dat die ingebouwd zit zover ik kan zien is dit plug and play zeg maar

    #3
    Ingebouwde driver dus die mogen zo in het stopcontact inderdaad, eventueel een tijdschakelaar met relais ertussen als je die zonder relais niet vertrouwd.
    2e
    3e

    Comment


      #4
      Je bedoelt een driver... die zit bovenop het koellichaam gemonteerd, dus deze kun je dus zo in het stopcontact steken. Als je een relais bedoelt, dan zeg ik 'nee, maar gebruik wel een degelijke schakelklok'. Een ballast gebruik je alleen bij gasontladingslampen zoals HPS of TL.

      Wat de beste lamp is hangt af van je kweekoppervlak. Is die rechthoekig (plm 100x60) dan zijn 2 lampen van 100W effectief. Is die vierkant (plm 80x80) dan zou ik voor 4 lampen van 55W gaan (geld is geen probleem toch? ).

      Comment


      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        Ze gebruiken geen lenzen en hebben een ander soort koelblok (extrusieprofiel i.p.v. pennen). Die lenzen zijn m.i. onzin; het enige is dat ik het er wat beter uit vind zien dan zo'n kale COB. Het koelblok is naar mijn inschatting ietsjes zwaarder maar net zo efficient. Uiteindelijk zul je er toch een fan op moeten richten om te helpen, alhoewel in een grotere tent dat misschien niet eens nodig is (?). Succes met je afweging!

      • TangerineDream
        TangerineDream commented
        Editing a comment
        danku medglow om steeds te antwoorden , ik zit wel in de knoop nu want ik wou 6x100 watt nemen in een tent van 200x120cm of 180x120 maar deze maten vind ik dus nergens , enig idee waar je deze maat tent kan vinden ?

      • Meglow
        Meglow commented
        Editing a comment
        geen idee, laatste keer dat ik een tent kocht is 8 jaar geleden...

      #5
      danku iedereen , is het nog steeds oke als je 6 van deze lampen aansluit in 1 stekkerdoos ? (ik vraag het voor de zekerheid haha want het is dan wel 600watt en dan nog ventilatoren enz.. in 1 stekkerdoos)

      Comment


      #6
      Zolang je geen oude rommel gebruikt als stekkerdoos/kabels moet dat prima kunnen.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment

      Bezig...
      X