Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ervaring gevraagd Mars Hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • Voor het eerst
    replied
    Zelf bouwen.... mmm lijkt me interessant maar zou het heel veel schelen in prijs? Ik bedoel, het zijn wel heel veel lampjes en dat lijkt me een aardige klus om een beetje fatsoenlijk op zo'n klein oppervlak te zetten. Daarnaast lijkt me dat een en ander gesoldeerd moet gaan worden en om nou 500+ lampjes op een bord te gaan solderen...pfff

    Maar als ik het goed begrijp zal ik me er dus niet echt een buil aan kunnen vallen.

    Leave a comment:


  • Rreppellsteeltjam
    replied
    Quantum board en fluenceled en Cree en con led zijn allemaal populair.

    Mars hydro staat ook wel ergens, even de zoekfunctie gebruiken in het menu.

    Leave a comment:


  • Nederhigh
    replied
    Is geen slechte lamp.
    De bouwkwaliteit is wat goedkoop. Maar er schijnt een aardige bak licht uit te komen voor de prijs.


    https://www.youtube.com/watch?v=f1c-b55HhSk

    Zie hier een filmpje van Migro over een gelijkwaardig model.
    Het gaat hier om de ts1000 een lamp die 150 watt trekt voor 130 euro. Eigenlijk gewoon de helft van de lamp waar jij het over hebt.
    Maarja, die man van Migro die weet wel aardig waar hij het over heeft, en hij lijkt zelfs licht onder de indruk van deze lamp. Volgens mij zegt dat wel wat.
    Maar vergeet niet dat je het waarschijnlijk goedkoper zelf kunt bouwen.

    De 2 nadelen aan deze lamp vind ik zelf de manier waarop het licht verspeid. Zoals je ook kunt zien in het flimpje.
    En het spectrum is denk ik heel iets aan de blauwe kant. Niets bijzonders verder.

    1 Gram per Watt moet haalbaar zijn. Wel meer denk ik zo.
    Last edited by Nederhigh; 10 October 2019, 20:47.

    Leave a comment:


  • Voor het eerst
    heeft een topic gestart Ervaring gevraagd Mars Hydro TSL2000

    Ervaring gevraagd Mars Hydro TSL2000

    Nou de titel spreekt voor zich. Ik ben dus op zoek naar ervaringen met deze lap. Ik heb begrepen dat deze prima zou moeten volstaan voor een hokje van 120x80x220cm. Echter heeft er al iemand mee gekweekt van begin tot einde? En was je tevreden? Wat was het resultaat t.o.v. bijvoorbeeld HPS of TL?

    De reden van mijn vraag: Ik kweek nu onder 300W TL en met 60W LED bijverlichting. Nog geen idee van de uiteindelijke opbrengst (sowieso niet genoeg voor een half jaar roken), dat weten we over een paar weekjes als het goed is. Echter heb ik het gevoel dat de groei en bloei erg traag gaan. Nu was dat enigszins te voorzien met slechts 300W. Echter ben ik van plan om direct na het oogsten hiervan een nieuwe kweek te zetten en op basis van mijn ervaringen met deze kweek enkele zaken aan te passen waaronder vooral de verlichting.
    Ik kom steeds terug bij HPS maar het idee van hitte (en de beheersbaarheid hiervan in de zomer) staat mij niet zo aan. Daarnaast heb ik ooit geleerd dat alle energie die niet omgezet wordt in licht verloren gaat in warmte. Ik heb mijn gehele huis voorzien van ledverlichting, heb een led-sauna en ben erg tevreden over het aansluitgemak, de prestaties en de eventuele bedienbaarheid via apple homekit.

    Nu vraagt een plant natuurlijk hele andere eigenschappen van licht als een persoon in de sauna maar ik ben van mening dat led in principe prima geschikt zou moeten zijn om te kweken. Het feit dat er steeds meer ledfabrikanten growlights fabriceren bevestigd voor mij dit vermoeden.

    Mijn doel: 1 gram per Watt. Is dit realistisch haalbaar onder deze lamp of uitsluitend onder verder perfecte omstandigheden? Diverse aanbieders van de lamp adverteren met ruim 2-2,5 gram per wat maar dat lijkt mij sterk overdreven. Daadwerkelijk stroomverbruik op 220V is 300W dus als ik er een gelijke of hogere opbrengst mee kan halen dan 400W HPS zou dat al mooi zijn, temeer omdat deze lamp voor alle fasen gebruikt zou kunnen worden volgens de fabrikant. Fijn is natuurlijk ook dat deze dimbaar is. Qua afmetingen van de lichtspreiding voldoet hij in mijn situatie prima volgens de specificaties (120x60cm core, 90x200cm max. Core net iets te krap). Met een prijs van ongeveer €250,00 incl. verzending lijkt mij dit een prima oplossing.
Bezig...
X