Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

CXB3590: Waarom zijn er verschillende wattages te koop ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    CXB3590: Waarom zijn er verschillende wattages te koop ?

    Korting op 420shop
    Ik ben dus op zoek naar een beetje nieuwe verlichting. Ik heb inmiddels een Mars Hydro TSL-2000 besteld echter begrijp ik dat ik voor het zelfde geld beter kan kopen.
    Nu hoor ik voornamelijk de Cree CXB3590. Echter stelt deze mij voor een raadsel. Er zijn diverse sets te koop met allen verschillende wattages. Bijvoorbeeld een 120W set bestaande uit 2 lampen maar ook een 100W set bestaande uit 2 lampen. Wordt dit verschil gemaakt door de driver of hoe moet ik dit zien? En hoe zit dat dan met levensduur. Mijn logica zegt dat als de lamp op 50W draait deze langer meegaat dan op 60W. Maar wellicht dat de opbrengst op 60W hoger is? En voor wat betreft drivers... neem ik het liefst 3x100W drivers of 1 x 300W? En waarom? Of is het misschien ee idee om tijdens de bloeiperiode gewoon 2 50W Cobjes bij de TSL2000 te hangen op de uiteinden zodat ik ook die uiterste hoekjes bereik? Veel vragen ik weet het maar ja, ik kan het ook maar 1 x uitgeven
    Lopend Verslag

    #2
    zoeken hier opt forum , al je vragen staan er en meer

    Comment


      #3
      Hoe hoger het wattage des te lager de efficientie. Je kan die CXB3590 draaien van 20W (oid) tot 140W per stuk. Ook heb je ze in verschillende "bins". Degene in de hogere efficientie bin levert meer licht op per watt. In de goedkopere armaturen zitten de goedkopere bins en die komen dan dus ook lager uit.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Zou je niet eerst je nieuwe lamp ophangen en zien wat die doet ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Inderdaad, wat QnQ zegt. Mars hydro is een bekender merk en zal wel al goed zijn werk doen.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik heb inderdaad de mars maar even opgehangen. Lijkt eenmaal opgehangen erg groot. Kast is zeer goed verlicht. Je wil er dan ook echt niet inkijken. Dus inderdaad... ik wacht wel even af en zie dan vanzelf wel of er verschil is met de T-Neon (Beide is 300W opgenomen vermogen, het verschil in licht is voor het oog een factor 5 sterker)
      Bezig...
      X