Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bouwverslag klein budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

  • kweek0r
    replied
    Netjes hoor. Ziet er goed uit! Veel succes met je kweek. Ga je een kweekverslag starten?

    Leave a comment:


  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Super!
    Gaaf!
    Mooi!
    Waanzinnig!
    Perfect!
    Subliem!
    Geweldig!
    Prachtig!
    .....!

  • JFall
    replied
    Heel fijn voor je eindelijk,......na gedane arbeid is het goed rusten......O nee... ,maar nu komt het leukste,

    En dan te bedenken dat ik al weken wacht op een aarde-stopcontact boven,.....maar ik heb nu geduld gelukkig .....
    Ik kijk uit naar je kweekverslag

    Leave a comment:


  • JFall
    commented on 's reply
    FLIP,.......Ik pies bijna in mijn broek,...)

  • smoker2002
    replied
    Ola klaar daar heb je nu een mooie kast man
    zelf ben ik niet zo handig maar als je het kan waarom niet ... zou het zelfde doen als ik zo handig was .... nu growen wat ga je erin zetten van soortjes ?

    Leave a comment:


  • kelderkastje
    replied
    Hieperdepiep! Quasi op schema.

    Wat voor zaadjes?

    Leave a comment:


  • kelderkastje
    commented on 's reply
    Mevrouw Kroket?

  • Flip Hasjkip
    replied
    Woohoo ! Zit er netjes uit, mooi huisje voor je gewas !

    En een controlelampje voor de werklamp, slim bedacht !

    Leave a comment:


  • kroket
    replied
    Goed, weer tijd voor een 'kleine' update dus

    Elektra
    We trappen af met de elektra, wat nogal veel werk was Maar alles is inmiddels netjes aangesloten.
    We beginnen maar waar alles begint.. Het stopcontact en het verlengsnoer Die heb ik open geschroefd / doorgemeten en vervolgens de nul gemarkeerd.
    B2BB1FC7-04A1-411F-83E0-E82B7C1F761D.jpeg

    Het verlengsnoer loopt vervolgens door slagvaste pvc buisjes naar alle elektra toe. Hier zag ik weer reden om een beetje te overdrijven De uiteindes van de pvc buisjes heb ik voorzien van rubberen kabeldoorvoergevaldingen.
    07A22167-28A3-48F8-8EEE-22046727CB1A.jpeg

    Voor het aansluiten gebruik ik voornamelijk 1.5mm draad met vaste kern. Voor de gevallen waar ik wel draad met een soepele kern gebruik, voorzie ik deze van adereindhulzen (zoals het hoort )
    F54EE5DA-C092-4A85-BCE5-B2C977B83D65.jpeg

    De terminal blocks die de 'stroom verdelen' heb ik verbonden met een mooie brug.
    D0BADE27-459B-4C09-99AB-DE0841394010.jpeg

    En dan ziet het er na flink wat uurtjes zo uit. Ik ben zelf erg blij met het resultaat
    C362BB47-A07B-49BC-9C3B-EEA7828299C0.jpeg
    Op twee plaatsen heb ik er een stukje MDF tussen gepropt. Toevallig is het MDF precies even dik, als de twee componenten die daarvoor in de plaats komen
    Helemaal links komt een waarschuwingslampje, die ook brandt als de werklamp aanstaat.
    En bij het rechter houtje komt nog een circuit breaker, zodat ik de afzuiger ook individueel kan uitschakelen (deze staat nu altijd aan als de spanning is ingeschakeld).

    De temperatuur schakeling / brand beveiliging moest natuurlijk ook getest worden. Helaas gaat m'n c.v. maar tot 30 graden, terwijl de beveiliging pas intreedt bij 50 graden Gelukkig bracht een kop thee de oplossing met zich mee.
    E6476992-8310-4159-8626-1DDE72F61E4A.jpeg
    Een kleine 30 seconden onder de sensor, klik, schrik, halve kop thee in de kast gemorst, maar de spanning is uitgeschakeld! Dat werkt dus mooi

    Als laatste (over de elektra) heb ik alle metalen objecten geaard. Better safe than sorry en overdrijven deed ik toch al
    F07C4A50-EDBF-4931-BECB-C30499EA6091.jpeg

    Ander geknutsel
    Daarmee was de kast alleen nog niet klaar, er moest nog genoeg geschroefd en geplakt worden Op de schroefjes doe ik een druppeltje houtlijm. Zo sluit ik het MDF mooi af en ik hoop dat dit de verbinding ook steviger maakt.
    CEFE2EF7-CA2E-4B5D-8720-FA6E80CAF428.jpeg

    De deur, of eigenlijk het 'kozijn' heeft een rubberen tochtstrip gekregen. Zo is de boel mooi lichtdicht.
    F83C6789-0D79-44EF-AE1E-047BF2C09EE8.jpeg

    Iets verder naar beneden, heb ik de passieve lucht inlaten aan de binnenkant voorzien van lamellenroosters. Aan de buitenkant heb ik ventilatieroosters voor de pc gebruikt. Daartussen heb ik drie lagen koolstofdoek gestopt, wat er voor zorgt dat de inlaten ook lichtdicht zijn
    0331E425-70F1-4C64-89DB-CECB824FA331.jpeg
    1B27E675-A577-4DD0-8027-F49AB651FB02.jpeg

    Bovenin de kast ook het plankje en deksel gemonteerd, om de filterruimte aan die kant af te sluiten
    E07D1716-B427-4A83-8C73-360BDD18248E.jpeg

    Lampje ophangen, het begint er al op te lijken..
    95684104-383E-44C7-97AF-A09ABB909101.jpeg
    Of wacht Dat was het.. ..K-L-A-A-R!!!
    E129648D-AD2B-4CF2-A255-52DDBAE381FE.jpeg
    Time for some grass in the kas
    75041A39-0787-4B11-AD07-0B40A58EE330.jpeg

    Op dit moment staat alles aan om even te testen hoe het gaat met de temperatuur. Hopelijk gaat dat goed, de zaadjes zitten inmiddels al in de koffiefilters

    Leave a comment:


  • Takketoelli
    commented on 's reply
    Nope, fricandel blijkt toch lekkerder

  • Flip Hasjkip
    commented on 's reply
    Kleine kroketjes ?

  • kroket
    commented on 's reply
    Vanaf 1 januari geteld had ik dat weekje ook nodig ​​​​​​​ Maar er komt goed nieuws aan

  • kroket
    commented on 's reply
    1 januari is niet gelukt, maar.. ..er komt zo een update aan Bedankt

  • kroket
    commented on 's reply
    Daar doe ik het wel voor

  • JFall
    replied
    Je krijgt nog 1 weekje de tijd Kroket,.........goed drinken,rusten en dan gaan met die.... banaan ( of juist niet natuurlijk bij deze hobby)

    Leave a comment:

Bezig...
X